Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 67 van 95
|
Dit topic is 293022 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jarco |
29-5-2006 20:19 |
 Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zeno
ik heb het volgende probleem,
Toen ik mij RS kocht heb ik er een nieuwe cilinder op gekregen want hijw as vastgelopen. Nu rijd ik met een gilardoni2 een 19mm DO, MHR powerfilter en een doppler uitlaatje
Maar ik rijd misschien net 75, Bullet dacht ook dat het om een slome cilinder ging, maar wat ga ik hier verder aan doen? welke poorten en shit heb ik nodig om richting de 90 te gaan?
en hoeveel ga ik hier ongeveer voor kwijt zijn?
met mijn ori cilinder ging ik niet harder dan 65:P
maar volgens mij moet je uitlaatpoort hoger maken, maar in hoeverre weet ik dat niet (en ook niet zeker, meende het ergens gelezen te hebben.)
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
29-5-2006 20:19 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]
Als je het zelf doet niet veel meer dan een dremeltool
Poortmapje maken en cilinder berekenen
De uitlaatpoort kun je verhogen en de inlaat verlagen.
Laten doen is nog altijd beste, door ervaren lui
waarom inlaat verlagen?
@jarco afhangkelijk van slag cilinder enz
Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 29-5-2006 om 20:19 uur.
|
|
|
|
tsxj oran |
29-5-2006 20:19 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]
Als je het zelf doet niet veel meer dan een dremeltool
Poortmapje maken en cilinder berekenen
De uitlaatpoort kun je verhogen en de inlaat verlagen.
Laten doen is nog altijd beste, door ervaren lui
je zegt heel makkelijk uitlaat poort verhogen en inlaat poort verlagen maar is een beetje onzin, mischien heeft dat wel totaal geen effect bij die cilinder beter bereken je hem eerst
|
|
oud |
|
Flybike |
29-5-2006 20:20 |
Posts: 2120 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]
waarom inlaat verlagen?
@jarco afhangkelijk van slag cilinder enz
Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 29-5-2006 om 20:19 uur.
Je inlaat beetje uitdremelen en wat verlagen zodat het mengsel sneller in krukasholte gaat?
Onlangs een topic over gehad, en die heeftet gedaan, schijnt te helpen
Beter ga jij ff beter leren lezen, en niet dingen uit ze context trekken
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
je zegt heel makkelijk uitlaat poort verhogen en inlaat poort verlagen maar is een beetje onzin, mischien heeft dat wel totaal geen effect bij die cilinder beter bereken je hem eerst
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]
Als je het zelf doet niet veel meer dan een dremeltool
Poortmapje maken en cilinder berekenen
De uitlaatpoort kun je verhogen en de inlaat verlagen.
Laten doen is nog altijd beste, door ervaren lui
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 29-5-2006 om 20:22 uur.
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
tsxj oran |
29-5-2006 20:21 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]
Je inlaat beetje uitdremelen en wat verlagen zodat het mengsel sneller in krukasholte gaat?
Onlangs een topic over gehad, en die heeftet gedaan, schijnt te helpen
ja maar wie zegt dat het bij zijn cilinder helpt, je verneukt mischien daardoor die hele cilinder dus beter bereken je hem voordat je die jongen aan een verneukte cilinder helpt
|
|
oud |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
29-5-2006 20:22 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]
Je inlaat beetje uitdremelen en wat verlagen zodat het mengsel sneller in krukasholte gaat?
Onlangs een topic over gehad, en die heeftet gedaan, schijnt te helpen
meestal licht je inlaatpoort op gelijke hoogte van spoelers en als je goed hebt komt de zuiger precies onderaan tot poort dus snap je niet echt
|
|
|
|
Flybike |
29-5-2006 20:26 |
Posts: 2120 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
ja maar wie zegt dat het bij zijn cilinder helpt, je verneukt mischien daardoor die hele cilinder dus beter bereken je hem voordat je die jongen aan een verneukte cilinder helpt
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]
Als je het zelf doet niet veel meer dan een dremeltool
Poortmapje maken en cilinder berekenen
De uitlaatpoort kun je verhogen en de inlaat verlagen.
Laten doen is nog altijd beste, door ervaren lui
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 29-5-2006 om 20:22 uur.
Lees eens goed, heb het wat duidelijker gezet zodat je niet te hard hoeft te denken
Staat dus wel degelijk wat er kan gedaan worden, en niet van h?? ja begin maar aan je uitlaatpoort te prutsen etc..
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 29-5-2006 om 20:27 uur.
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
tsxj oran |
29-5-2006 20:32 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]
[...]
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 29-5-2006 om 20:22 uur.
Lees eens goed, heb het wat duidelijker gezet zodat je niet te hard hoeft te denken
Staat dus wel degelijk wat er kan gedaan worden, en niet van h?? ja begin maar aan je uitlaatpoort te prutsen etc..
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 29-5-2006 om 20:27 uur.
dat zeg je wel, je zegt inlaat poort omlaag en uitlaatpoort omhoog, straks trekt hij de inlaat poort een halfe cm naar beneden, dag cilinder en bedankt fly ventje
|
|
oud |
|
S1lv3r |
29-5-2006 20:34 |
 Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]
meestal licht je inlaatpoort op gelijke hoogte van spoelers en als je goed hebt komt de zuiger precies onderaan tot poort dus snap je niet echt
ga jij nog maar eens goed een cilinder bestuderen
|
|
|
|
agent orange |
29-5-2006 20:53 |
 Posts: 1180 |
ga jij nog maar eens goed een cilinder bestuderen
jij bedoelt zeker hoe op een mt via carter, maar ik denk dat rob hoe van een derbi bedoelt
zie de vlinder inlaatpoort, dat bedoel jij
dit zal rob bedoelen met inlaat
Dit bericht is gewijzigd door visstick op 29-5-2006 om 20:59 uur.
|
|
|
|
zeno |
29-5-2006 20:55 |
 Posts: 1595 |
voordeduidelijkheid: het gaat om een RSje met uiteraard AM6 :-p
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
BSTS |
29-5-2006 21:05 |
 Posts: 4241 |
wie eheeft ervaring met honda mt5 70 cc airsal tunen?
ps poortmappen?
|
|
sprintjah |
|
bereheer |
3-6-2006 16:52 |
 Posts: 1901 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
wie eheeft ervaring met honda mt5 70 cc airsal tunen?
ps poortmappen?
ik heb 'm niet echt getuned, alleen alles afgewerkt en de uitlaatpoort wat omhoog gebracht omdat ze origineel zo extreem laagtoerig zijn, liep wel erg lekker ong 80 met 18mm carb en techno chrome bocht
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
zundappchef |
3-6-2006 16:54 |
 Posts: 4082 |
als je bougie schuin in je kop zit is dit sneller of langzamer als recht of maakt het niks uit kwa verbranding
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
Hondalover19 |
6-6-2006 19:41 |
 Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
als je bougie schuin in je kop zit is dit sneller of langzamer als recht of maakt het niks uit kwa verbranding
Een schuine plaatsing van de bougie is iets beter als een rechte plaatsing.Dit is alleen als de plaatsing goed is natuurlijk.De bougie moet namelijk tegenover de uitlaatpoort gericht staan.De bougie word schuin gezet zodat de squishband beter koel blijft.Omdat het aan de uitlaatpoort kant zoiezo al heet genoeg is zetten de bougie schuin tegenover de uitlaatpoort kant.Maar moet wel oppassen omdat hierdoor je zuiger ook aan 1 kant warmer of koeler is als aan de andere kant.Dus zet de zuiger aan 1 kant meer uit als aan de andere kant.Hierdoor word ook meestal bij een cilinderkop met schuine plaatsing van de bougie ook meer speling tussen zuiger en cilinder genomen .Dus je hebt er een voordeel aan ma ook een nadeel.
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Dit topic is 293022 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 67 van 95
|
|