Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 67 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jarco 29-5-2006 20:19 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
ik heb het volgende probleem,
Toen ik mij RS kocht heb ik er een nieuwe cilinder op gekregen want hijw as vastgelopen. Nu rijd ik met een gilardoni2 een 19mm DO, MHR powerfilter en een doppler uitlaatje

Maar ik rijd misschien net 75, Bullet dacht ook dat het om een slome cilinder ging, maar wat ga ik hier verder aan doen? welke poorten en shit heb ik nodig om richting de 90 te gaan?

en hoeveel ga ik hier ongeveer voor kwijt zijn?



met mijn ori cilinder ging ik niet harder dan 65:P
maar volgens mij moet je uitlaatpoort hoger maken, maar in hoeverre weet ik dat niet (en ook niet zeker, meende het ergens gelezen te hebben.)
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 29-5-2006 20:19 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Als je het zelf doet niet veel meer dan een dremeltool

Poortmapje maken en cilinder berekenen

De uitlaatpoort kun je verhogen en de inlaat verlagen.


Laten doen is nog altijd beste, door ervaren lui




waarom inlaat verlagen?



@jarco afhangkelijk van slag cilinder enz

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 29-5-2006 om 20:19 uur.
 
tsxj oran 29-5-2006 20:19 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Als je het zelf doet niet veel meer dan een dremeltool

Poortmapje maken en cilinder berekenen

De uitlaatpoort kun je verhogen en de inlaat verlagen.


Laten doen is nog altijd beste, door ervaren lui


je zegt heel makkelijk uitlaat poort verhogen en inlaat poort verlagen maar is een beetje onzin, mischien heeft dat wel totaal geen effect bij die cilinder beter bereken je hem eerst
 
oud
Flybike 29-5-2006 20:20 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]



waarom inlaat verlagen?



@jarco afhangkelijk van slag cilinder enz

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 29-5-2006 om 20:19 uur.



Je inlaat beetje uitdremelen en wat verlagen zodat het mengsel sneller in krukasholte gaat?

Onlangs een topic over gehad, en die heeftet gedaan, schijnt te helpen


Beter ga jij ff beter leren lezen, en niet dingen uit ze context trekken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

je zegt heel makkelijk uitlaat poort verhogen en inlaat poort verlagen maar is een beetje onzin, mischien heeft dat wel totaal geen effect bij die cilinder beter bereken je hem eerst



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Als je het zelf doet niet veel meer dan een dremeltool

Poortmapje maken en cilinder berekenen

De uitlaatpoort kun je verhogen en de inlaat verlagen.


Laten doen is nog altijd beste, door ervaren lui




Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 29-5-2006 om 20:22 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
tsxj oran 29-5-2006 20:21 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Je inlaat beetje uitdremelen en wat verlagen zodat het mengsel sneller in krukasholte gaat?

Onlangs een topic over gehad, en die heeftet gedaan, schijnt te helpen

ja maar wie zegt dat het bij zijn cilinder helpt, je verneukt mischien daardoor die hele cilinder dus beter bereken je hem voordat je die jongen aan een verneukte cilinder helpt
 
oud
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 29-5-2006 20:22 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Je inlaat beetje uitdremelen en wat verlagen zodat het mengsel sneller in krukasholte gaat?

Onlangs een topic over gehad, en die heeftet gedaan, schijnt te helpen



meestal licht je inlaatpoort op gelijke hoogte van spoelers en als je goed hebt komt de zuiger precies onderaan tot poort dus snap je niet echt
 
Flybike 29-5-2006 20:26 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja maar wie zegt dat het bij zijn cilinder helpt, je verneukt mischien daardoor die hele cilinder dus beter bereken je hem voordat je die jongen aan een verneukte cilinder helpt



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Als je het zelf doet niet veel meer dan een dremeltool

Poortmapje maken en cilinder berekenen

De uitlaatpoort kun je verhogen en de inlaat verlagen.


Laten doen is nog altijd beste, door ervaren lui




Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 29-5-2006 om 20:22 uur.

Lees eens goed, heb het wat duidelijker gezet zodat je niet te hard hoeft te denken



Staat dus wel degelijk wat er kan gedaan worden, en niet van h?? ja begin maar aan je uitlaatpoort te prutsen etc..

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 29-5-2006 om 20:27 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
tsxj oran 29-5-2006 20:32 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



[...]



Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 29-5-2006 om 20:22 uur.

Lees eens goed, heb het wat duidelijker gezet zodat je niet te hard hoeft te denken



Staat dus wel degelijk wat er kan gedaan worden, en niet van h?? ja begin maar aan je uitlaatpoort te prutsen etc..

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 29-5-2006 om 20:27 uur.

dat zeg je wel, je zegt inlaat poort omlaag en uitlaatpoort omhoog, straks trekt hij de inlaat poort een halfe cm naar beneden, dag cilinder en bedankt fly ventje

 
oud
S1lv3r 29-5-2006 20:34 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]



meestal licht je inlaatpoort op gelijke hoogte van spoelers en als je goed hebt komt de zuiger precies onderaan tot poort dus snap je niet echt


ga jij nog maar eens goed een cilinder bestuderen
 
agent orange 29-5-2006 20:53 Print reply

Posts: 1180


ga jij nog maar eens goed een cilinder bestuderen


jij bedoelt zeker hoe op een mt via carter, maar ik denk dat rob hoe van een derbi bedoelt



zie de vlinder inlaatpoort, dat bedoel jij



dit zal rob bedoelen met inlaat

Dit bericht is gewijzigd door visstick op 29-5-2006 om 20:59 uur.
 
zeno 29-5-2006 20:55 Print reply

Posts: 1595
voordeduidelijkheid: het gaat om een RSje met uiteraard AM6 :-p
 
bier drinken en kut roepen
BSTS 29-5-2006 21:05 Print reply

Posts: 4241
wie eheeft ervaring met honda mt5 70 cc airsal tunen?

ps poortmappen?
 
sprintjah
bereheer 3-6-2006 16:52 Print reply

Posts: 1901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
wie eheeft ervaring met honda mt5 70 cc airsal tunen?

ps poortmappen?



ik heb 'm niet echt getuned, alleen alles afgewerkt en de uitlaatpoort wat omhoog gebracht omdat ze origineel zo extreem laagtoerig zijn, liep wel erg lekker ong 80 met 18mm carb en techno chrome bocht
 
bloaze manne, meej diene woage!
zundappchef 3-6-2006 16:54 Print reply

Posts: 4082
als je bougie schuin in je kop zit is dit sneller of langzamer als recht of maakt het niks uit kwa verbranding
 
1000 v twin rotax biatch
Hondalover19 6-6-2006 19:41 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
als je bougie schuin in je kop zit is dit sneller of langzamer als recht of maakt het niks uit kwa verbranding


Een schuine plaatsing van de bougie is iets beter als een rechte plaatsing.Dit is alleen als de plaatsing goed is natuurlijk.De bougie moet namelijk tegenover de uitlaatpoort gericht staan.De bougie word schuin gezet zodat de squishband beter koel blijft.Omdat het aan de uitlaatpoort kant zoiezo al heet genoeg is zetten de bougie schuin tegenover de uitlaatpoort kant.Maar moet wel oppassen omdat hierdoor je zuiger ook aan 1 kant warmer of koeler is als aan de andere kant.Dus zet de zuiger aan 1 kant meer uit als aan de andere kant.Hierdoor word ook meestal bij een cilinderkop met schuine plaatsing van de bougie ook meer speling tussen zuiger en cilinder genomen .Dus je hebt er een voordeel aan ma ook een nadeel.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 293022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 67 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved