Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 929 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 66 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kees de Jong 24-5-2006 15:37 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]



even gekeken, komt op 68,8 vd boring uit met werkelijke breedte


Ooh ok zo, ik snap het. Dat 69% het max is geld dus voor de werkelijke breedte van de poort en niet de ronding zegmaar?
 
7 seconden, of 21 gram
SuperMoto Rider 24-5-2006 15:41 Print reply

Posts: 745
weet iemand deze gegevends van een derbi senda uit 2001

btw. het is een bruinblok uitvoering met een zilveren cylinder.


Cylinder inhoud

Boring

Slag

Drijfstang lengte

Max toerental

Uitlaatpoort effectieve hoogte mm

Spoelkanalen effectiev hoogte mm

Type uitlaatpoort

Uitlaat +/- opp. doorlaat

Aantal spoelpoorten

Opp. totaal spoelpoorten

alvast bedankt.

 
teknik 24-5-2006 15:42 Print reply

Posts: 1007
iemand poortmapje van manston 2 voor piaggio (scooter)
 
Oma's, kinderen en hondjes.. Loop je voor de weg dan ga je HORIZONTAAAAAL!!!!!
kaj 25-5-2006 13:00 Print reply
Posts: 67
Mijn kstar beetje gekieteld. Nog niet klaar.


 
dapptuninglimburg 26-5-2006 14:09 Print reply

Posts: 215
heeft niemand misschien waardes van Z?ndapp gts50
 
gezocht: sproeier 95 zeskant
rubbert 26-5-2006 22:02 Print reply

Posts: 8825
ik heb een 80cc onder m'n sh (mbx blok) en die is stage 6 getuned maar de powerband is heel laat (vind ik) en nou is m'n vraag hoe kan je die eerder laten komen? kan je dat door je cil te bewerken of heeft dat echt met je uitlaat e.d. te maken?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Joostvdw 26-5-2006 22:03 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
ik heb een 80cc onder m'n sh (mbx blok) en die is stage 6 getuned maar de powerband is heel laat (vind ik) en nou is m'n vraag hoe kan je die eerder laten komen? kan je dat door je cil te bewerken of heeft dat echt met je uitlaat e.d. te maken?


dat heeft oa te maken met je cilinder, maar dat kan je niet meer "terug" tunen, zoals ie nu is zal je het mee moeten doen

een kleinere carb "smeert" het vermogen wat meer uit, je powerband word dus iets langer en rustiger, een laagtoerige uitlaat zal je ook wat koppel geven maar een hoop topvermogen wegnemen (je cilinder draait dan gewoon niet optimaal)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
[RRT] Lost-P 26-5-2006 22:27 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


Ooh ok zo, ik snap het. Dat 69% het max is geld dus voor de werkelijke breedte van de poort en niet de ronding zegmaar?



yep, dus hij mag nog iets breder
 
Chille Tune shit dan
rubbert 26-5-2006 22:53 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


dat heeft oa te maken met je cilinder, maar dat kan je niet meer "terug" tunen, zoals ie nu is zal je het mee moeten doen

een kleinere carb "smeert" het vermogen wat meer uit, je powerband word dus iets langer en rustiger, een laagtoerige uitlaat zal je ook wat koppel geven maar een hoop topvermogen wegnemen (je cilinder draait dan gewoon niet optimaal)



ik rij al met een 21 mm achter een getunde 80 en met een mbx uitlaat watvoor uitlaat
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Royal Club 26-5-2006 22:54 Print reply

Posts: 60390
wat valt er aan een mhr80 te doen om em wat hoogtoeriger te maken?
en heeft iemand poortmapje ervan?
thx alvast
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-5-2006 22:56 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



yep, dus hij mag nog iets breder



op poortmap breedte kwam die uit op 75 oid, met werkelijke op 68.8 dus zou niet breder gaan
 
Stefan.H 26-5-2006 22:58 Print reply

Posts: 125
ik zoek de volgende gegevens voor orgineel am6 blok (2006)

drijfstanglengte,compressieverhouding, slag, en tandwiel verhoudingen van de versnellingsbak. en heeft iemand nog verdere info van een orgineel am6 blok.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-5-2006 23:18 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefan.H
ik zoek de volgende gegevens voor orgineel am6 blok (2006)

drijfstanglengte,compressieverhouding, slag, en tandwiel verhoudingen van de versnellingsbak. en heeft iemand nog verdere info van een orgineel am6 blok.



op google kan je al veel vinden...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wat valt er aan een mhr80 te doen om em wat hoogtoeriger te maken?
en heeft iemand poortmapje ervan?
thx alvast


de poorten omhoog werken in het algemeen word de blowdown groter dus ook hoogtoeriger
 
zeno 29-5-2006 20:17 Print reply

Posts: 1595
ik heb het volgende probleem,
Toen ik mij RS kocht heb ik er een nieuwe cilinder op gekregen want hijw as vastgelopen. Nu rijd ik met een gilardoni2 een 19mm DO, MHR powerfilter en een doppler uitlaatje

Maar ik rijd misschien net 75, Bullet dacht ook dat het om een slome cilinder ging, maar wat ga ik hier verder aan doen? welke poorten en shit heb ik nodig om richting de 90 te gaan?

en hoeveel ga ik hier ongeveer voor kwijt zijn?
 
bier drinken en kut roepen
Flybike 29-5-2006 20:18 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
ik heb het volgende probleem,
Toen ik mij RS kocht heb ik er een nieuwe cilinder op gekregen want hijw as vastgelopen. Nu rijd ik met een gilardoni2 een 19mm DO, MHR powerfilter en een doppler uitlaatje

Maar ik rijd misschien net 75, Bullet dacht ook dat het om een slome cilinder ging, maar wat ga ik hier verder aan doen? welke poorten en shit heb ik nodig om richting de 90 te gaan?

en hoeveel ga ik hier ongeveer voor kwijt zijn?



Als je het zelf doet niet veel meer dan een dremeltool

Poortmapje maken en cilinder berekenen

De uitlaatpoort kun je verhogen en de inlaat verlagen.


Laten doen is nog altijd beste, door ervaren lui

 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard

Dit topic is 293029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 66 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved