Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 66 van 95
|
Dit topic is 293029 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Kees de Jong |
24-5-2006 15:37 |
 Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]
even gekeken, komt op 68,8 vd boring uit met werkelijke breedte
Ooh ok zo, ik snap het. Dat 69% het max is geld dus voor de werkelijke breedte van de poort en niet de ronding zegmaar?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
SuperMoto Rider |
24-5-2006 15:41 |
 Posts: 745 |
weet iemand deze gegevends van een derbi senda uit 2001
btw. het is een bruinblok uitvoering met een zilveren cylinder.
Cylinder inhoud
Boring
Slag
Drijfstang lengte
Max toerental
Uitlaatpoort effectieve hoogte mm
Spoelkanalen effectiev hoogte mm
Type uitlaatpoort
Uitlaat +/- opp. doorlaat
Aantal spoelpoorten
Opp. totaal spoelpoorten
alvast bedankt.
|
|
|
|
teknik |
24-5-2006 15:42 |
 Posts: 1007 |
iemand poortmapje van manston 2 voor piaggio (scooter)
|
|
Oma's, kinderen en hondjes.. Loop je voor de weg dan ga je HORIZONTAAAAAL!!!!! |
|
kaj |
25-5-2006 13:00 |
Posts: 67 |
Mijn kstar beetje gekieteld. Nog niet klaar.
|
|
|
|
dapptuninglimburg |
26-5-2006 14:09 |
 Posts: 215 |
heeft niemand misschien waardes van Z?ndapp gts50
|
|
gezocht: sproeier 95 zeskant |
|
rubbert |
26-5-2006 22:02 |
 Posts: 8825 |
ik heb een 80cc onder m'n sh (mbx blok) en die is stage 6 getuned maar de powerband is heel laat (vind ik) en nou is m'n vraag hoe kan je die eerder laten komen? kan je dat door je cil te bewerken of heeft dat echt met je uitlaat e.d. te maken?
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Joostvdw |
26-5-2006 22:03 |
 Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
ik heb een 80cc onder m'n sh (mbx blok) en die is stage 6 getuned maar de powerband is heel laat (vind ik) en nou is m'n vraag hoe kan je die eerder laten komen? kan je dat door je cil te bewerken of heeft dat echt met je uitlaat e.d. te maken?
dat heeft oa te maken met je cilinder, maar dat kan je niet meer "terug" tunen, zoals ie nu is zal je het mee moeten doen
een kleinere carb "smeert" het vermogen wat meer uit, je powerband word dus iets langer en rustiger, een laagtoerige uitlaat zal je ook wat koppel geven maar een hoop topvermogen wegnemen (je cilinder draait dan gewoon niet optimaal)
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
[RRT] Lost-P |
26-5-2006 22:27 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]
Ooh ok zo, ik snap het. Dat 69% het max is geld dus voor de werkelijke breedte van de poort en niet de ronding zegmaar?
yep, dus hij mag nog iets breder
|
|
Chille Tune shit dan |
|
rubbert |
26-5-2006 22:53 |
 Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
dat heeft oa te maken met je cilinder, maar dat kan je niet meer "terug" tunen, zoals ie nu is zal je het mee moeten doen
een kleinere carb "smeert" het vermogen wat meer uit, je powerband word dus iets langer en rustiger, een laagtoerige uitlaat zal je ook wat koppel geven maar een hoop topvermogen wegnemen (je cilinder draait dan gewoon niet optimaal)
ik rij al met een 21 mm achter een getunde 80 en met een mbx uitlaat watvoor uitlaat
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Royal Club |
26-5-2006 22:54 |
 Posts: 60390 |
wat valt er aan een mhr80 te doen om em wat hoogtoeriger te maken?
en heeft iemand poortmapje ervan?
thx alvast
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
26-5-2006 22:56 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
yep, dus hij mag nog iets breder
op poortmap breedte kwam die uit op 75 oid, met werkelijke op 68.8 dus zou niet breder gaan
|
|
|
|
Stefan.H |
26-5-2006 22:58 |
 Posts: 125 |
ik zoek de volgende gegevens voor orgineel am6 blok (2006)
drijfstanglengte,compressieverhouding, slag, en tandwiel verhoudingen van de versnellingsbak. en heeft iemand nog verdere info van een orgineel am6 blok.
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
26-5-2006 23:18 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stefan.H
ik zoek de volgende gegevens voor orgineel am6 blok (2006)
drijfstanglengte,compressieverhouding, slag, en tandwiel verhoudingen van de versnellingsbak. en heeft iemand nog verdere info van een orgineel am6 blok.
op google kan je al veel vinden...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wat valt er aan een mhr80 te doen om em wat hoogtoeriger te maken?
en heeft iemand poortmapje ervan?
thx alvast
de poorten omhoog werken in het algemeen word de blowdown groter dus ook hoogtoeriger
|
|
|
|
zeno |
29-5-2006 20:17 |
 Posts: 1595 |
ik heb het volgende probleem,
Toen ik mij RS kocht heb ik er een nieuwe cilinder op gekregen want hijw as vastgelopen. Nu rijd ik met een gilardoni2 een 19mm DO, MHR powerfilter en een doppler uitlaatje
Maar ik rijd misschien net 75, Bullet dacht ook dat het om een slome cilinder ging, maar wat ga ik hier verder aan doen? welke poorten en shit heb ik nodig om richting de 90 te gaan?
en hoeveel ga ik hier ongeveer voor kwijt zijn?
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
Flybike |
29-5-2006 20:18 |
Posts: 2120 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zeno
ik heb het volgende probleem,
Toen ik mij RS kocht heb ik er een nieuwe cilinder op gekregen want hijw as vastgelopen. Nu rijd ik met een gilardoni2 een 19mm DO, MHR powerfilter en een doppler uitlaatje
Maar ik rijd misschien net 75, Bullet dacht ook dat het om een slome cilinder ging, maar wat ga ik hier verder aan doen? welke poorten en shit heb ik nodig om richting de 90 te gaan?
en hoeveel ga ik hier ongeveer voor kwijt zijn?
Als je het zelf doet niet veel meer dan een dremeltool
Poortmapje maken en cilinder berekenen
De uitlaatpoort kun je verhogen en de inlaat verlagen.
Laten doen is nog altijd beste, door ervaren lui
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
Dit topic is 293029 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 66 van 95
|
|