Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 810 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 65 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T-Mon 23-5-2006 17:08 Print reply

Posts: 113
Wat ik me nou eigenlijk afvroeg, je hebt dus die formules, waarmee je vanalles kunt berekenen en die waaren haar je uit je poortmap enzo, maaaaaar... Waar reken je naartoe, ik bedoel d'r zijn natuurlijk geen 100% ideale waarden, maar je wilt toch iets achter je =teken krijgen. Wat is nou het doel, welke waarde wil je bereiken?
 
schijt aan, 't rijdt nog.
honda-mbx 23-5-2006 17:30 Print reply

Posts: 1688
er zijn praktijk waardes waarbij een motor het beste presteerd etc.
dit is een heel test gebeuren etc geweest.

deze waardes vind je op internet tunings boeken etc
 
ik vlam je..
tombromiseenmongool 23-5-2006 17:32 Print reply
Posts: 46
heeft er iemand een poortmap van een getunede 50cc liggen (mt5)?
 
MT IN DE ZOMERVAKANTIE :D
tsxj oran 23-5-2006 17:33 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-Mon
Wat ik me nou eigenlijk afvroeg, je hebt dus die formules, waarmee je vanalles kunt berekenen en die waaren haar je uit je poortmap enzo, maaaaaar... Waar reken je naartoe, ik bedoel d'r zijn natuurlijk geen 100% ideale waarden, maar je wilt toch iets achter je =teken krijgen. Wat is nou het doel, welke waarde wil je bereiken?

je werkt naar graden
 
oud
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 23-5-2006 19:00 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-Mon
Wat ik me nou eigenlijk afvroeg, je hebt dus die formules, waarmee je vanalles kunt berekenen en die waaren haar je uit je poortmap enzo, maaaaaar... Waar reken je naartoe, ik bedoel d'r zijn natuurlijk geen 100% ideale waarden, maar je wilt toch iets achter je =teken krijgen. Wat is nou het doel, welke waarde wil je bereiken?


hangt maar net af van je doeleinden voor cilinder
 
-Bassie- 23-5-2006 19:56 Print reply

Posts: 6617
en wat bedoel je hier mee??

bedoel je trekkracht of topsnelheid??

en oe kun je die berekeningen maken??


 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 23-5-2006 20:00 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
en wat bedoel je hier mee??

bedoel je trekkracht of topsnelheid??

en oe kun je die berekeningen maken??





kijk eens tussen de faq's.... op koppel, hoogtoerig laagtoerig wat eigenlijk wel een verband heeft
 
kaj 23-5-2006 20:44 Print reply
Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kaj
Mijn 1ste poortmap, had nog een scootercilindertje liggen in de garage. Nu ga ik maar eens kijken hoe je blowdown enzo kan berekenen. De deckheigt heb ik niet.

Dit bericht is gewijzigd door kaj op 23-5-2006 om 16:43 uur.


Slag 39,2
Uitlaat: 160 graden
Spoel: 108 graden
Blowdown: +/- 26 ?? Zal wel iets hoger zijn.
Nog maar eens poortmap nameten in cilinder denk ik.
Maar voor de rest klopt dit een beetje?

Dit bericht is gewijzigd door kaj op 23-5-2006 om 20:45 uur.


Nog met dezelfde poortmap:



Kom ik dus op een blowdown van 27,795
voor mij 28 dus. Dit zou meer in de richting kunnen komen. Hebben die fluitpoorten nog invloed op de blowdown?

Dit bericht is gewijzigd door kaj op 23-5-2006 om 20:53 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kaj op 23-5-2006 om 20:57 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kaj op 23-5-2006 om 20:58 uur.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 23-5-2006 20:45 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kaj
[...]


Slag 39,2
Uitlaat: 160 graden
Spoel: 108 graden
Blowdown: +/- 26 ?? Zal wel iets hoger zijn.
Nog maar eens poortmap nameten in cilinder denk ik.
Maar voor de rest klopt dit een beetje?

Dit bericht is gewijzigd door kaj op 23-5-2006 om 20:45 uur.



op een mhr moet dit allemaal hoger liggen denks



fluitpoorten maken niet uit op blowdown, reken je deckheight ook maar eens mee

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 23-5-2006 om 20:56 uur.
 
kaj 23-5-2006 20:56 Print reply
Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]



op een mhr moet dit allemaal hoger liggen denks


Ik heb het bericht boven je gewijzigd, maar het is een alu cilindertje die inderdaad redelijk wat toeren maakte. Met juiste setup 12000-13000. Maar het was pas mijn 1ste keer voor een poortmap
 
kaj 23-5-2006 21:02 Print reply
Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]



op een mhr moet dit allemaal hoger liggen denks



fluitpoorten maken niet uit op blowdown, reken je deckheight ook maar eens mee

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 23-5-2006 om 20:56 uur.


Ok, bedankt.

Ik heb nog een metrakit Sp 70 liggen. Daar ga ik morgen dan maar poortmap van maken.
 
Kees de Jong 24-5-2006 15:24 Print reply

Posts: 1881
Net een oud cilindertje gevonden, was flink lelijk in gevijld. Heb em net even afgewerkt met de dremel, zag er wel weer netjes uit dus net een poortmapje gemaakt om verder te gaan. Maar nu zie ik dat de uitlaatpoort op 75% van de boring zit . Gewoon weg gooien en geen steentjes meer aan verspillen? Was bedoeld voor straatgebruik btw.
Gegevens staan in de poortmap.


Dit bericht is gewijzigd door k33s op 24-5-2006 om 15:25 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 24-5-2006 15:25 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
Net een oud cilindertje gevonden, was flink lelijk in gevijld. Heb em net even afgewerkt met de dremel, zag er wel weer netjes uit dus net een poortmapje gemaakt om verder te gaan. Maar nu zie ik dat de uitlaatpoort op 75% van de boring zit . Gewoon weg gooien en geen steentjes meer aan verspillen? Was bedoeld voor straatgebruik btw.
Gegevens staan op de poortmap.
afbeelding


als het een giet is kan je bereken hoever de boring groter moet zijn om op 69 uit te komen, is het de werkelijke breedte?
 
Kees de Jong 24-5-2006 15:31 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]


als het een giet is kan je bereken hoever de boring groter moet zijn om op 69 uit te komen, is het de werkelijke breedte?


Ja het is giet, ik had het al berekend, het is 43,86mm, niet echt mogelijk dus. Hoe bedoel je werkelijke breedte?
 
7 seconden, of 21 gram
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 24-5-2006 15:34 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


Ja het is giet, ik had het al berekend, het is 43,86mm, niet echt mogelijk dus. Hoe bedoel je werkelijke breedte?



even gekeken, komt op 68,8 vd boring uit met werkelijke breedte
 

Dit topic is 293032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 65 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved