Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 961 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 63 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 25-4-2006 20:42 Print reply

Posts: 4323
Tis wel bekend dat std athena 125 een te hoge blowdown heeft, bereken je timingen nog eens als je de spoelers 1mm omhoog trekt

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 25-4-2006 om 20:43 uur.
 
gaat lang goed
christianos 25-4-2006 21:07 Print reply

Posts: 20445
heb je zeker weten wel goed gerekend

39 standaard is wel heel erg azo hoor
 
jorismb 25-4-2006 21:07 Print reply

Posts: 360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
ja idd daar was ik al achter moeten 3mm omhoog wil ik op blowdown van 30 komen.

uitlaat zit op iets van 185 ofzo en spoelpoort op 120 zo uit me hoofd ik weet het niet meer zeker, maar goed is er wel mee te rijden?, hij gaat morgen inelkaar dan merk ik het wel maar als het misschien toch al niet lukt om het te laten lopen.


met deze gegevens is je blowdown niet 39 maar 32,5
je spreekt jezelf tegen.. reken ze nog eens na

edit: weet iemand de timingen die in een GJOL hangen voor NSR?

Dit bericht is gewijzigd door jorismb op 25-4-2006 om 21:08 uur.
 
Mr Pain 25-4-2006 23:13 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorismb
[...]


met deze gegevens is je blowdown niet 39 maar 32,5
je spreekt jezelf tegen.. reken ze nog eens na

edit: weet iemand de timingen die in een GJOL hangen voor NSR?

Dit bericht is gewijzigd door jorismb op 25-4-2006 om 21:08 uur.


ik zeg toch ik ken ze nieu uit me hoofd, maar geloof me de blowdown is 39 maar goed, het zal wel rijden

 
fiets_tuner 28-4-2006 10:12 Print reply
Posts: 46
Ik heb ff een vraagje over de overmars berekeningen voor opmaat uitlaten: bij de verklaring van de formule delta D = C*S(kwadraat) staat C= (Dmax - D1)/(0.49 * L (tot de macht X)) weet iemand wat er op de plaats van het X moet staan? Dit is namelijk niet duidelijk te lezen bij de tekst.

edit: typo

Dit bericht is gewijzigd door fiets_tuner op 29-4-2006 om 16:48 uur.
 
wietplant 9-5-2006 16:23 Print reply

Posts: 2092
ik ben opzoek naar 2 poortmapje's van een gilardonie 2 ( am6 ) 1 untuned en 1 getuned neem aan dat die vast wel ergens hier ronddwalen maar kan der geen vinden bvd
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Hondalover19 15-5-2006 18:51 Print reply

Posts: 1255
Heeft er iemand een poortmap van een honda nsr 125 R.Of weet iemand of dit origineel een hoogtoerige of redelijk laagtoerige cilinder is?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Kees de Jong 15-5-2006 19:02 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
en breng ook bevels aan. Dit doe je door bv met de dremel kleine schuine randjes in de cilinder aan te brengen bij de poortrand, zodat de zuiger het niet zo zwaar heeft. Zelf doe ik het meestal met schuurpapier.


Wat wordt hier nu precies bedoeld? Dat je de poortrand minder scherp moet maken? Of alleen op kleine stukjes? Of wat?

 
7 seconden, of 21 gram
S1lv3r 15-5-2006 19:05 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


Wat wordt hier nu precies bedoeld? Dat je de poortrand minder scherp moet maken? Of alleen op kleine stukjes? Of wat?



dat je de zijkenten van de poorten een beetje schuin maarkt zodat de zuigerveer er makkelijker langs gaat => minder slijtage
 
mtx freak 15-5-2006 19:05 Print reply

Posts: 2711
dat je alle scherpe randjes van je poorten naar binnen schuin maakt i.p.v gewoon recht houden


edit: te laat

Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 15-5-2006 om 19:05 uur.
 
Kees de Jong 15-5-2006 19:08 Print reply

Posts: 1881
Ok, klinkt logisch, danku!
 
7 seconden, of 21 gram
MT70-nolimit 15-5-2006 21:59 Print reply

Posts: 4323
Heeft het nut om aux poorten aan te brengen in een voor de rest onbewerkte cilinder?
 
gaat lang goed
[RRT] Lost-P 15-5-2006 22:04 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Heeft het nut om aux poorten aan te brengen in een voor de rest onbewerkte cilinder?



Dat ligt er een beetje aan hoe de rest vd cilinder staat
 
Chille Tune shit dan
Hondalover19 15-5-2006 22:18 Print reply

Posts: 1255
Zou een 125nsr uitlaat (Shark) een beetje goed lopen op een 125 athena ?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Frysk 15-5-2006 22:21 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Zou een 125nsr uitlaat (Shark) een beetje goed lopen op een 125 athena ?

denk het wel
enige uitlaat die er voor 125cc MB is is een 110 homoet ?
naja beter pak je 125cc uitlaat
 
giggitybyte

Dit topic is 293037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 63 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved