Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 60 van 95
|
Dit topic is 293072 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Tuur |
6-3-2006 23:43 |
 Posts: 359 |
Ik zie mensen soms die spijltjes tussen de spoelkanalen scherpmaken (aan cilinder en carterkant).
Wat is hier het concrete nut van?
|
|
|
|
buldogo2 |
6-3-2006 23:45 |
 Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuur
Ik zie mensen soms die spijltjes tussen de spoelkanalen scherpmaken (aan cilinder en carterkant).
Wat is hier het concrete nut van?
Dan zou het mengsel minder weerstand moeten hebben, en heb je dus een heeeeeeeel livht vermogens toename
|
|
Born to ride |
|
Sypie_Honda |
7-3-2006 20:00 |
 Posts: 13830 |
ik zag op www.puchmaxi.nl dat dit een goede uitlaatpoortvorm is, geld dit ook voor schakels? of alleen voor automaten
link gemaakt
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 7-3-2006 om 20:02 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
tsxj oran |
7-3-2006 20:05 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
afbeelding
ik zag op www.puchmaxi.nl dat dit een goede uitlaatpoortvorm is, geld dit ook voor schakels? of alleen voor automaten
link gemaakt 
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 7-3-2006 om 20:02 uur.
2-takt is 2-takt de vorm maakt wel iets uit maar niet heel veel, het gaat er meer om hoe hoog/breed hij is en hoe dat uitkomt met je timingen
|
|
oud |
|
[RRT] Lost-P |
7-3-2006 20:06 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
afbeelding
ik zag op www.puchmaxi.nl dat dit een goede uitlaatpoortvorm is, geld dit ook voor schakels? of alleen voor automaten
link gemaakt 
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 7-3-2006 om 20:02 uur.
Nou is die vorm zo niet eens netjes... maar simpel ff snel met paint gedaan...
Maar, het idee opzich, een poort die licht ovaal is met een wat plattere bovenkant is een leuke poortvorm, voor zowel automaten, schakels, etc.
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Sypie_Honda |
7-3-2006 20:06 |
 Posts: 13830 |
ik had eens gelezen dat skoeters altijd een rechte uitlaat poort hadden (de boven kant die recht is) en dat dat alleen voor skoeters goed was, omdat die zown grote powerband moeten hebben.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
tsxj oran |
7-3-2006 20:14 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ik had eens gelezen dat skoeters altijd een rechte uitlaat poort hadden (de boven kant die recht is) en dat dat alleen voor skoeters goed was, omdat die zown grote powerband moeten hebben.
als je een rechthoekkige uitlaat poort hebt dan is hij op zijn snelst zijn uitlaatgassen kwijt, dus een voordeel, dat is niet alleen bij scooters zo maar ook bij brommers
|
|
oud |
|
[RRT] Lost-P |
7-3-2006 20:15 |
Posts: 4578 |
@Sypie:
nou, ik zou me (als ik jou was) eerst even wat verder verdiepen in de techniek e.d.
Scooters hebben over het algemeen niet een "bredere/grotere" powerband nodig dan schakels e.d 
Juist door het koppeling/vario systeem van een scooter is het (heel theoretisch gezien) mogelijk om constant op je piekvermogen te rijden... Dus heb je maar een heel erg korte/piekerige powerband nodig
Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 11-3-2006 om 10:19 uur.
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Hondalover19 |
19-3-2006 22:03 |
 Posts: 1255 |
Is er een manier dat je het volume kan berekenen van je cilinderkop?Bedoel dan een getekende cilinderkop .Ik ben er nl al mee bezig geweest alleen weet ik niet meer vanwaar ik de info heb gehaalt .Het is voor 125 euro cilinder .Ik had al een squishband hoek van 20 ? , squishband van 25% v/d boring =14.25mm , diameter van 57mm alleen de bolling naar het bougiegat weet ik nog niet ,en het volume zou 16 cc moeten worden als dit kan kloppen...
Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 19-3-2006 om 22:04 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 19-3-2006 om 22:04 uur.
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
John Huijben |
19-3-2006 22:12 |
 Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuur
Ik zie mensen soms die spijltjes tussen de spoelkanalen scherpmaken (aan cilinder en carterkant).
Wat is hier het concrete nut van?
als je gaat miereneuke....
a. Minder weerstand van het mengsel
b. Je maakt het begin groter, daardoor is er een grotere vernauwing, en zal de snelheid meer toenemen. je hebt dus een hogere spoelsnelheid, dus heb je op hogere toere ws. minder valse spoeling
c. (en dit is de belangrijkste) het ziet er leuk uit
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Jonesy |
20-3-2006 14:02 |
Posts: 86 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Is er een manier dat je het volume kan berekenen van je cilinderkop?Bedoel dan een getekende cilinderkop .Ik ben er nl al mee bezig geweest alleen weet ik niet meer vanwaar ik de info heb gehaalt .Het is voor 125 euro cilinder .Ik had al een squishband hoek van 20 ? , squishband van 25% v/d boring =14.25mm , diameter van 57mm alleen de bolling naar het bougiegat weet ik nog niet ,en het volume zou 16 cc moeten worden als dit kan kloppen...
Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 19-3-2006 om 22:04 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 19-3-2006 om 22:04 uur.
het theoretische ontwerpvolume kun je met mijn programmaatje berekenen: http://members.home.nl/jonas666/InhoudKop.exe of mail me voor hulp.
|
|
|
|
arabesk |
27-3-2006 16:19 |
 Posts: 1903 |
hoi, even een 'tuning'vraagje
ik ben bezig met me rs blokje, wat nu uit elkaar moest wegens kapot tandwiel van de 3e versnelling.
ik rij momenteel met volgende setup:
roze top 80 cc
hpi 2004
26 dell'ortho
malossi filter
top racing krukas
gianelli uitlaat en demper
nuja, dit ben ik al een beetje gewend, en terwijl hij toch open ligt, zou ik mss een stukje bijwerken.
nu heb ik op een stuk papier de spoelkanalen overgetekend van de cilinder, en die op het carter gelegd, maar die komen krak overeen, dus veel dremelen moet er daar niet meer gebeuren.tevens heb ik de spoelkanalen wat scherper gemaakt(in de cilinder dan), maar dit vind ik niet echt tunen.
zijn er nog manieren om iets voelbaars te hebben, zonder boostpoorten ed te maken? (uit vrees voor mislukking en dus weggegooide cilinder)
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
Jarco |
27-3-2006 16:30 |
 Posts: 4520 |
je moet kijken of de spoelkanalen overeenkomen met die van de cilinder, dus geewoon de cilinder aan een kant erop van het carter, en dan kijken of de poorten goed overlopen.
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
10-4-2006 22:22 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arabesk
hoi, even een 'tuning'vraagje
ik ben bezig met me rs blokje, wat nu uit elkaar moest wegens kapot tandwiel van de 3e versnelling.
ik rij momenteel met volgende setup:
roze top 80 cc
hpi 2004
26 dell'ortho
malossi filter
top racing krukas
gianelli uitlaat en demper
nuja, dit ben ik al een beetje gewend, en terwijl hij toch open ligt, zou ik mss een stukje bijwerken.
nu heb ik op een stuk papier de spoelkanalen overgetekend van de cilinder, en die op het carter gelegd, maar die komen krak overeen, dus veel dremelen moet er daar niet meer gebeuren.tevens heb ik de spoelkanalen wat scherper gemaakt(in de cilinder dan), maar dit vind ik niet echt tunen.
zijn er nog manieren om iets voelbaars te hebben, zonder boostpoorten ed te maken? (uit vrees voor mislukking en dus weggegooide cilinder)
Bereken ffies je timingen en hoe breed je uitlaatpoort is tov je boring e.d
Beetje standaard dingen, zet ze dan ffies hier neer, dan kunnen we dr ff naar kijken
|
|
Chille Tune shit dan |
|
RS-Power |
10-4-2006 22:46 |
 Posts: 1035 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
2-takt is 2-takt de vorm maakt wel iets uit maar niet heel veel, het gaat er meer om hoe hoog/breed hij is en hoe dat uitkomt met je timingen
Bij 2takt heeft zo een beetje alles invloed op je prestaties vorm van de uitlaatpoort ook (en kijk bv ook naar uitlaten daarvan doet de vorm er ook erg veel toe)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arabesk
hoi, even een 'tuning'vraagje
ik ben bezig met me rs blokje, wat nu uit elkaar moest wegens kapot tandwiel van de 3e versnelling.
ik rij momenteel met volgende setup:
roze top 80 cc
hpi 2004
26 dell'ortho
malossi filter
top racing krukas
gianelli uitlaat en demper
nuja, dit ben ik al een beetje gewend, en terwijl hij toch open ligt, zou ik mss een stukje bijwerken.
nu heb ik op een stuk papier de spoelkanalen overgetekend van de cilinder, en die op het carter gelegd, maar die komen krak overeen, dus veel dremelen moet er daar niet meer gebeuren.tevens heb ik de spoelkanalen wat scherper gemaakt(in de cilinder dan), maar dit vind ik niet echt tunen.
zijn er nog manieren om iets voelbaars te hebben, zonder boostpoorten ed te maken? (uit vrees voor mislukking en dus weggegooide cilinder)
laat het tunen als is een roze top al erg strak getimed
anders moet je maar eens op me profiel terrecht staat nog prijslijst etc van Bullet op
en lude kan ook goed tunen dus je hebt meer opties
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
@Sypie:
nou, ik zou me (als ik jou was) eerst even wat verder verdiepen in de techniek e.d.
Scooters hebben over het algemeen niet een "bredere/grotere" powerband nodig dan schakels e.d 
Juist door het koppeling/vario systeem van een scooter is het (heel theoretisch gezien) mogelijk om constant op je piekvermogen te rijden... Dus heb je maar een heel erg korte/piekerige powerband nodig
Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 11-3-2006 om 10:19 uur.
Idd daarom zal je bij een schakel een cilinder ''minder extreem'' kunnen tunen dan bij een schakel
als je bij een schakel je cilinder ''extremer'' bewerkt ben je genoodzaakt om op een close gear bak/race bak over te gaan
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies |
|
Dit topic is 293072 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 60 van 95
|
|