Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 59 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxj oran 2-3-2006 18:58 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tuur
Wat is zo een mooie blowdown periode voor een 125cc?

licht eraan waar je op uit bent, koppol of toeren maken
 
oud
Tuur 2-3-2006 19:03 Print reply

Posts: 359
Wel, zo'n 125cc (euro) heeft zowiezo tog al heel wat koppel.
Dus die uitlaatpoort mag wel iets naar boven zonder dat het stoort onderin, nee?
 
tsxj oran 2-3-2006 19:05 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tuur
Wel, zo'n 125cc (euro) heeft zowiezo tog al heel wat koppel.
Dus die uitlaatpoort mag wel iets naar boven zonder dat het stoort onderin, nee?

als je je uitlaatpoort omhoog gooit verpest je daarmee je koppol, ik moet zeggen erg zonde aangezien het dan steeds moeilijker word lekker rustig te rijden.
maar als je een hoogtoerige uitlaat hebt en een leuke carb kan je je uitlaat best omhoog gooien


 
oud
BSTS 2-3-2006 19:26 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orange
[...]


[...]


[...]



ook wel belangrijk. na de vraag van hogemtxsh


voor de rest, je kan wel leuk beginnen met tunen maar weet waar je aanbegin. het is niet het simpelste van het simpelste en prof tuners zijn op dit moment ook niet extreem duur en die halen meer uit een cillinder dan dat je misschien zelf kan.. maar tunen is wel leuk om te doen!

Dit bericht is ge-edit door orange op 1-9-2004 20:01



ik heb malossi mhr drijfstanf van minarelli horizontaal in men mt5 laten maken. werkt prima. rijd zonder problemen zit er al een mooi pooske in nu
 
sprintjah
John Huijben 2-3-2006 19:34 Print reply

Posts: 2433
probleem bij die eurocilindro's is dat de blowdown standaard al te hoog is bij zon ding.
reken eerst je timingen ns uit
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Mr Pain 2-3-2006 19:34 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tuur
Wel, zo'n 125cc (euro) heeft zowiezo tog al heel wat koppel.
Dus die uitlaatpoort mag wel iets naar boven zonder dat het stoort onderin, nee?


ik weet niet wat voor of je een oud of nieuw type euro hebt, maar die van mij zit op een blowdown van 39,5 graden ja hij is helemaal nieuw nog nooit een frees ingezeten, ik zou hem eerst daar maar eens naar kijken voordat je de uitlaatpoort omhoog gooit

 
Tuur 2-3-2006 21:49 Print reply

Posts: 359
Heb ff poortmap gemaakt en timingen berekend, ik zit idd. met een blowdown van 39
Dusja, Ik zal hem gewoon wat afwerken, mss uitlaatpoort wat verbreden.
Ik zal het serieuzere werk dan wel mss. ooit laten doen.

Dit bericht is gewijzigd door Tuur op 2-3-2006 om 21:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tuur op 2-3-2006 om 21:54 uur.
 
Mr Pain 2-3-2006 21:56 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tuur
Heb ff poortmap gemaakt en timingen berekend, ik zit idd. met een blowdown van 39
Dusja, Ik zal hem gewoon wat afwerken, mss uitlaatpoort wat verbreden.
Ik zal het serieuzere werk dan wel mss. ooit laten doen.

Dit bericht is gewijzigd door Tuur op 2-3-2006 om 21:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tuur op 2-3-2006 om 21:54 uur.



spoelpoorten omhoog brengen zou wel optie zijn natuurlijk

nu we het er toch over hebben, ik zit er dus ook mee, als je het zelf zou willen doen, hoe pak je het aan?

de poorten onder dezelfde hoek omhoog brengen neem ik aan, met een haaks freesje, maar ben bang dat de nikasil van me wat afgaat als ik er in ga zitten

iemand antwoord?

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 2-3-2006 om 21:59 uur.
 
Tuur 2-3-2006 22:01 Print reply

Posts: 359
Heb dat allemaal niet liggen, enkel een dremel en een verlengstukje voor de frees.
Daarom , ik dacht enkel aan de uitlaatpoort te werken.
 
Hondalover19 2-3-2006 23:11 Print reply

Posts: 1255
Heeft er iemand al gewerkt met je spoelpoorten trapsgewijs te zetten.Dus dat Bv. eerst je boostpoort open gaat dan je kleine spoelers en dan je grote spoelers.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
[RRT] Lost-P 3-3-2006 21:19 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
nicasil smeert beter dan een gietijzeren wand, daar zit het grootste voordeel in...

Verder sja.. wat een discussie.. appels met peren vergelijken, je kan pas zeggen 'dit is sneller' als je 2 exacte cilinders hebt, en de ene laat sealen...

Weerstand zal niet significant zijn, maar omdat je betere smeereigenschappen hebt kun je meer vragen van je setupje (qua toeren/belasting).


Je kunt idd wel meer vragen ja, zelfde verhaal als wat ik met de koeling al aanhaalde

En, discussie, niet echt toch? meer gedachten wisselingen

heb btw die quad van me af, nog zin om uitlaatje te berekenen?
 
Chille Tune shit dan
Mr Pain 5-3-2006 23:52 Print reply
Posts: 4966
hoe krijg ik me spoelpoorten netjes omhoog??

3mm dus
 
buldogo2 6-3-2006 0:23 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
hoe krijg ik me spoelpoorten netjes omhoog??

3mm dus


Met zoeen haakse tandaarts frees, en dan heel rustig beetje bij beetje.
 
Born to ride
Mr Pain 6-3-2006 0:36 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


Met zoeen haakse tandaarts frees, en dan heel rustig beetje bij beetje.


waar te koop/ te bestellen?

ben bang dat ik stukjes uit mijn wand haal valt dat mee of niet? nica wandje heb ik

 
buldogo2 6-3-2006 0:47 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


waar te koop/ te bestellen?

ben bang dat ik stukjes uit mijn wand haal valt dat mee of niet? nica wandje heb ik



Inbox over waar te halen, en ik heb alleen nog maar giet ijzeren cilinders gedaan, dus ik zou het niet weten, ik denk dat da wel mee zal vallen.
 
Born to ride

Dit topic is 293083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 59 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved