Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 59 van 95
|
Dit topic is 293083 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
tsxj oran |
2-3-2006 18:58 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuur
Wat is zo een mooie blowdown periode voor een 125cc?
licht eraan waar je op uit bent, koppol of toeren maken
|
|
oud |
|
Tuur |
2-3-2006 19:03 |
 Posts: 359 |
Wel, zo'n 125cc (euro) heeft zowiezo tog al heel wat koppel.
Dus die uitlaatpoort mag wel iets naar boven zonder dat het stoort onderin, nee?
|
|
|
|
tsxj oran |
2-3-2006 19:05 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuur
Wel, zo'n 125cc (euro) heeft zowiezo tog al heel wat koppel.
Dus die uitlaatpoort mag wel iets naar boven zonder dat het stoort onderin, nee?
als je je uitlaatpoort omhoog gooit verpest je daarmee je koppol, ik moet zeggen erg zonde aangezien het dan steeds moeilijker word lekker rustig te rijden.
maar als je een hoogtoerige uitlaat hebt en een leuke carb kan je je uitlaat best omhoog gooien
|
|
oud |
|
BSTS |
2-3-2006 19:26 |
 Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: orange
[...]
[...]
[...]
ook wel belangrijk. na de vraag van hogemtxsh
voor de rest, je kan wel leuk beginnen met tunen maar weet waar je aanbegin. het is niet het simpelste van het simpelste en prof tuners zijn op dit moment ook niet extreem duur en die halen meer uit een cillinder dan dat je misschien zelf kan.. maar tunen is wel leuk om te doen!
Dit bericht is ge-edit door orange op 1-9-2004 20:01
ik heb malossi mhr drijfstanf van minarelli horizontaal in men mt5 laten maken. werkt prima. rijd zonder problemen zit er al een mooi pooske in nu
|
|
sprintjah |
|
John Huijben |
2-3-2006 19:34 |
 Posts: 2433 |
probleem bij die eurocilindro's is dat de blowdown standaard al te hoog is bij zon ding.
reken eerst je timingen ns uit
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Mr Pain |
2-3-2006 19:34 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuur
Wel, zo'n 125cc (euro) heeft zowiezo tog al heel wat koppel.
Dus die uitlaatpoort mag wel iets naar boven zonder dat het stoort onderin, nee?
ik weet niet wat voor of je een oud of nieuw type euro hebt, maar die van mij zit op een blowdown van 39,5 graden ja hij is helemaal nieuw nog nooit een frees ingezeten, ik zou hem eerst daar maar eens naar kijken voordat je de uitlaatpoort omhoog gooit
|
|
|
|
Tuur |
2-3-2006 21:49 |
 Posts: 359 |
Heb ff poortmap gemaakt en timingen berekend, ik zit idd. met een blowdown van 39
Dusja, Ik zal hem gewoon wat afwerken, mss uitlaatpoort wat verbreden.
Ik zal het serieuzere werk dan wel mss. ooit laten doen.
Dit bericht is gewijzigd door Tuur op 2-3-2006 om 21:52 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Tuur op 2-3-2006 om 21:54 uur.
|
|
|
|
Mr Pain |
2-3-2006 21:56 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tuur
Heb ff poortmap gemaakt en timingen berekend, ik zit idd. met een blowdown van 39
Dusja, Ik zal hem gewoon wat afwerken, mss uitlaatpoort wat verbreden.
Ik zal het serieuzere werk dan wel mss. ooit laten doen.
Dit bericht is gewijzigd door Tuur op 2-3-2006 om 21:52 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Tuur op 2-3-2006 om 21:54 uur.
spoelpoorten omhoog brengen zou wel optie zijn natuurlijk
nu we het er toch over hebben, ik zit er dus ook mee, als je het zelf zou willen doen, hoe pak je het aan?
de poorten onder dezelfde hoek omhoog brengen neem ik aan, met een haaks freesje, maar ben bang dat de nikasil van me wat afgaat als ik er in ga zitten
iemand antwoord?
Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 2-3-2006 om 21:59 uur.
|
|
|
|
Tuur |
2-3-2006 22:01 |
 Posts: 359 |
Heb dat allemaal niet liggen, enkel een dremel en een verlengstukje voor de frees.
Daarom , ik dacht enkel aan de uitlaatpoort te werken.
|
|
|
|
Hondalover19 |
2-3-2006 23:11 |
 Posts: 1255 |
Heeft er iemand al gewerkt met je spoelpoorten trapsgewijs te zetten.Dus dat Bv. eerst je boostpoort open gaat dan je kleine spoelers en dan je grote spoelers.
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
[RRT] Lost-P |
3-3-2006 21:19 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
nicasil smeert beter dan een gietijzeren wand, daar zit het grootste voordeel in...
Verder sja.. wat een discussie.. appels met peren vergelijken, je kan pas zeggen 'dit is sneller' als je 2 exacte cilinders hebt, en de ene laat sealen...
Weerstand zal niet significant zijn, maar omdat je betere smeereigenschappen hebt kun je meer vragen van je setupje (qua toeren/belasting).
Je kunt idd wel meer vragen ja, zelfde verhaal als wat ik met de koeling al aanhaalde
En, discussie, niet echt toch? meer gedachten wisselingen
heb btw die quad van me af, nog zin om uitlaatje te berekenen?
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Mr Pain |
5-3-2006 23:52 |
Posts: 4966 |
hoe krijg ik me spoelpoorten netjes omhoog??
3mm dus
|
|
|
|
buldogo2 |
6-3-2006 0:23 |
 Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
hoe krijg ik me spoelpoorten netjes omhoog??
3mm dus
Met zoeen haakse tandaarts frees, en dan heel rustig beetje bij beetje.
|
|
Born to ride |
|
Mr Pain |
6-3-2006 0:36 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Met zoeen haakse tandaarts frees, en dan heel rustig beetje bij beetje.
waar te koop/ te bestellen?
ben bang dat ik stukjes uit mijn wand haal valt dat mee of niet? nica wandje heb ik
|
|
|
|
buldogo2 |
6-3-2006 0:47 |
 Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]
waar te koop/ te bestellen?
ben bang dat ik stukjes uit mijn wand haal valt dat mee of niet? nica wandje heb ik
Inbox over waar te halen, en ik heb alleen nog maar giet ijzeren cilinders gedaan, dus ik zou het niet weten, ik denk dat da wel mee zal vallen.
|
|
Born to ride |
|
Dit topic is 293083 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 59 van 95
|
|