Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 703 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 57 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirktimmer 7-2-2006 12:20 Print reply

Posts: 1737
john gebruitk malossi nt, hie rheb ik dus niets aan. ik heb ot. ot heeft 2 rijen spoelers boven elkaar. en een wazige (hele grote) inlaat
 
Hardstyle 20-2-2006 18:17 Print reply

Posts: 1077
Ik heb vanmiddag een poortmap van me Eurocilindro 70cc LC NSR gemaak:



En vervolgens de timingen proberen uit te rekenen:



En ik kom uit op een blowdown van 47 Wat doe ik fout?

Edit:
Uitlaatpoorttiming : 201,2
Spoelpoorttiming : 130,4
Blowdown : 35,2

Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 21-2-2006 om 13:14 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
John Huijben 20-2-2006 18:54 Print reply

Posts: 2433
je hebt de bovekant nie goed getekend.
je moet aan de bovekant van dat rondje wat je krukas voor meot stelle (diameter is gelijk aan de slag) een lijn naar boven trekken met dezelfde lengte dan je drijfstang. 90mm dus.
vervolgens ga je van dat punt 41,4mm omlaag en trek je daar weer een streep.
de afstand die tussen de krukas en onderkant poorten zit moet dus niet 41,4 zijn, maar (90-41,4) 48.6.

als het goed is moeten de timingen ongeveer zo liggen:

Uitlaatpoorttiming : 200,2
Spoelpoorttiming : 132,2
Blowdown : 34

Maar ik heb hiermee de deck height niet meegerekend,
Ik ben ervanuit gegaan dat wanneer de zuiger in onderste stand staat dat je poorten dan precies helemaal open staan.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
agent orange 20-2-2006 18:56 Print reply

Posts: 1180
22+26.8 is 48.8 en je slag was 41.4? die 26.8 hoort 19.4 te zijn geloof ik


41.4-22 is 19,4

Dit bericht is gewijzigd door visstick op 20-2-2006 om 19:01 uur.
 
Hardstyle 20-2-2006 19:05 Print reply

Posts: 1077
Ja, ik heb em opnieuw berekent:

Uitlaatpoorttiming : 201,2
Spoelpoorttiming : 130,4
Blowdown : 35,2


Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 21-2-2006 om 21:50 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Hardstyle 21-2-2006 21:52 Print reply

Posts: 1077
Niemand reageert in kleine vragen topics, jammer dan;

Hoe werk je een poort af?

Oftewel, Hoe /en met Wat, braam je de poort het beste af zodat de zuiger niet gaat happen? (tog wel zo belangrijk dus..)
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
derbi-sprinter 21-2-2006 21:57 Print reply

Posts: 375
met een leuk afbraam freesje in je dremel, en met schuur papier en skots brite of hoe je dat moet schrijven haha, en daarna met je zuiger eens door de cilinder gaan en voelen of je weerstand voelt etc.
 
Mooi dat zo kan!!
mbx-power 26-2-2006 22:19 Print reply
Posts: 468
ik heb ook even een poortmapje gemaakt van me autisa cillinder, je ziet zo al dat de poorten niet netjes zijn, maar me vraag is kan dit beter?? ik wil er meer vermogen uithalen....

 
MT70-nolimit 27-2-2006 10:19 Print reply

Posts: 4323
Is het mogelijk om een snelle 50cc Honda de poorttimingen te geven van een gilardoni 2 van AM6?
 
gaat lang goed
tsxj oran 27-2-2006 11:02 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Is het mogelijk om een snelle 50cc Honda de poorttimingen te geven van een gilardoni 2 van AM6?

maak van allebei de cilinders een poortmap en hou ze bij elkaar dan zie je het snel genoeg
edit:
de power van een am6 cilinder haal je er nooit uit omdat daar 1: een nicasil want in zit wat toch heeel ietsjes scheelt , en heeft carter inlaat e.d.

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 27-2-2006 om 11:02 uur.
 
oud
MT70-nolimit 27-2-2006 11:15 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

de power van een am6 cilinder haal je er nooit uit


duh haha dat snap ik ja

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 27-2-2006 om 11:22 uur.
 
gaat lang goed
tsxj oran 27-2-2006 12:14 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

duh haha dat snap ik ja

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 27-2-2006 om 11:22 uur.

ok
 
oud
tsxj oran 27-2-2006 12:15 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

duh haha dat snap ik ja

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 27-2-2006 om 11:22 uur.

btw komt de slag wel een beetje over een??
 
oud
MT70-nolimit 27-2-2006 12:17 Print reply

Posts: 4323
zit allebij rond de 41 d8 ik
 
gaat lang goed
honda-mbx 27-2-2006 12:55 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
zit allebij rond de 41 d8 ik


am6 is bij mijn weten 39mm..

 
ik vlam je..

Dit topic is 293098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 57 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved