Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 57 van 95
|
Dit topic is 293098 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
dirktimmer |
7-2-2006 12:20 |
 Posts: 1737 |
john gebruitk malossi nt, hie rheb ik dus niets aan. ik heb ot. ot heeft 2 rijen spoelers boven elkaar. en een wazige (hele grote) inlaat
|
|
|
|
Hardstyle |
20-2-2006 18:17 |
 Posts: 1077 |
Ik heb vanmiddag een poortmap van me Eurocilindro 70cc LC NSR gemaak:
En vervolgens de timingen proberen uit te rekenen:
En ik kom uit op een blowdown van 47  Wat doe ik fout?
Edit:
Uitlaatpoorttiming : 201,2
Spoelpoorttiming : 130,4
Blowdown : 35,2
Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 21-2-2006 om 13:14 uur.
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
John Huijben |
20-2-2006 18:54 |
 Posts: 2433 |
je hebt de bovekant nie goed getekend.
je moet aan de bovekant van dat rondje wat je krukas voor meot stelle (diameter is gelijk aan de slag) een lijn naar boven trekken met dezelfde lengte dan je drijfstang. 90mm dus.
vervolgens ga je van dat punt 41,4mm omlaag en trek je daar weer een streep.
de afstand die tussen de krukas en onderkant poorten zit moet dus niet 41,4 zijn, maar (90-41,4) 48.6.
als het goed is moeten de timingen ongeveer zo liggen:
Uitlaatpoorttiming : 200,2
Spoelpoorttiming : 132,2
Blowdown : 34
Maar ik heb hiermee de deck height niet meegerekend,
Ik ben ervanuit gegaan dat wanneer de zuiger in onderste stand staat dat je poorten dan precies helemaal open staan.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
agent orange |
20-2-2006 18:56 |
 Posts: 1180 |
22+26.8 is 48.8 en je slag was 41.4? die 26.8 hoort 19.4 te zijn geloof ik
41.4-22 is 19,4
Dit bericht is gewijzigd door visstick op 20-2-2006 om 19:01 uur.
|
|
|
|
Hardstyle |
20-2-2006 19:05 |
 Posts: 1077 |
Ja, ik heb em opnieuw berekent:
Uitlaatpoorttiming : 201,2
Spoelpoorttiming : 130,4
Blowdown : 35,2
Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 21-2-2006 om 21:50 uur.
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
Hardstyle |
21-2-2006 21:52 |
 Posts: 1077 |
Niemand reageert in kleine vragen topics, jammer dan;
Hoe werk je een poort af?
Oftewel, Hoe /en met Wat, braam je de poort het beste af zodat de zuiger niet gaat happen? (tog wel zo belangrijk dus..)
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
derbi-sprinter |
21-2-2006 21:57 |
 Posts: 375 |
met een leuk afbraam freesje in je dremel, en met schuur papier en skots brite of hoe je dat moet schrijven haha, en daarna met je zuiger eens door de cilinder gaan en voelen of je weerstand voelt etc.
|
|
Mooi dat zo kan!! |
|
mbx-power |
26-2-2006 22:19 |
Posts: 468 |
ik heb ook even een poortmapje gemaakt van me autisa cillinder, je ziet zo al dat de poorten niet netjes zijn, maar me vraag is kan dit beter?? ik wil er meer vermogen uithalen....
|
|
|
|
MT70-nolimit |
27-2-2006 10:19 |
 Posts: 4323 |
Is het mogelijk om een snelle 50cc Honda de poorttimingen te geven van een gilardoni 2 van AM6?
|
|
gaat lang goed |
|
tsxj oran |
27-2-2006 11:02 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Is het mogelijk om een snelle 50cc Honda de poorttimingen te geven van een gilardoni 2 van AM6?
maak van allebei de cilinders een poortmap en hou ze bij elkaar dan zie je het snel genoeg
edit:
de power van een am6 cilinder haal je er nooit uit omdat daar 1: een nicasil want in zit wat toch heeel ietsjes scheelt , en heeft carter inlaat e.d.
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 27-2-2006 om 11:02 uur.
|
|
oud |
|
MT70-nolimit |
27-2-2006 11:15 |
 Posts: 4323 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
de power van een am6 cilinder haal je er nooit uit
duh haha dat snap ik ja
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 27-2-2006 om 11:22 uur.
|
|
gaat lang goed |
|
tsxj oran |
27-2-2006 12:14 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
duh haha dat snap ik ja
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 27-2-2006 om 11:22 uur.
ok
|
|
oud |
|
tsxj oran |
27-2-2006 12:15 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
duh haha dat snap ik ja
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 27-2-2006 om 11:22 uur.
btw komt de slag wel een beetje over een??
|
|
oud |
|
MT70-nolimit |
27-2-2006 12:17 |
 Posts: 4323 |
zit allebij rond de 41 d8 ik
|
|
gaat lang goed |
|
honda-mbx |
27-2-2006 12:55 |
 Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
zit allebij rond de 41 d8 ik
am6 is bij mijn weten 39mm..
|
|
ik vlam je.. |
|
Dit topic is 293098 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 57 van 95
|
|