Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 996 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 54 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 20-1-2006 21:49 Print reply

Posts: 13830
mwa ik denk dat je hem ut best even hoog als de spoelers kan houden,

lijkt mij gewoon het logiest. correct me if i'm wrong
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
buldogo2 20-1-2006 22:14 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
mwa ik denk dat je hem ut best even hoog als de spoelers kan houden,

lijkt mij gewoon het logiest. correct me if i'm wrong


lijkt mij ook het beste, maar ik geloof dat als je em omhoog brengd je een iets of wat breedere powerband kreeg maar minder vermogen bovenin, dit weet ik niet zeker maar heb ik geloof ik eens ergens gelezen, mar ik zou zegen probeer het is. en dan niet meer als 1mm omhoog gaan ofzo.
 
Born to ride
Sypie_Honda 20-1-2006 22:58 Print reply

Posts: 13830
jah idd maarja hoe kom je er bij met je dremel
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
chineesboer 20-1-2006 23:01 Print reply

Posts: 3676
En hoe tuned met carter hier? ik ben vandaag ook ff bezig geweest.


Ik maak ze goed pas, dat het goed aansluit.
Ik poleist het niet, maar maak/laat het ruw.
Ik haal randjes die de nevel ophouden weg.

 
[RRT] Lost-P 20-1-2006 23:26 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


maar boostpoort ligt zowiezo al hoger als spoelpoorten, boost poort is lijkt mij gewoon een inlaat poort met de spoelrichting kop die de laatste beetjes brandstof de cilinder in brengt.

heeft het uberhaubt zin om een boostpoort te aanpassen?




Boostpoort is er juist (vooral) voor om het mengsel vanuit de spoelers een richting te geven... (omhoog dus)

Wanneer je de boostpoort meer naar boven richt, krijg je meer vermogenbovenin je toerengebied, en andersom

Dat is in grote lijnen de werking van de boostpoort iig, qua timing kun je ze het beste iets onder de spoelers houden
 
Chille Tune shit dan
70cc tsx 21-1-2006 9:47 Print reply

Posts: 1015
heeft er iemand ook de poortmap en timingen van een 70 charmo? poorten verhouding is hetzelfde als een 50 snel
 
Kietel Tuning 21-1-2006 10:39 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
En hoe tuned met carter hier? ik ben vandaag ook ff bezig geweest.


Ik maak ze goed pas, dat het goed aansluit.
Ik poleist het niet, maar maak/laat het ruw.
Ik haal randjes die de nevel ophouden weg.



Misschien nog op plaatsen opvullen met ijzer. Voor een mooie overloop. en hogere carter druk.
 
Mr Pain 21-1-2006 12:35 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



Boostpoort is er juist (vooral) voor om het mengsel vanuit de spoelers een richting te geven... (omhoog dus)

Wanneer je de boostpoort meer naar boven richt, krijg je meer vermogenbovenin je toerengebied, en andersom

Dat is in grote lijnen de werking van de boostpoort iig, qua timing kun je ze het beste iets onder de spoelers houden


hoe kan het dan dat de meeste boostpoorten boven de spoelpoorten komen origineel?

 
shibby 21-1-2006 14:25 Print reply

Posts: 770
Ik heb hier een NSR cilinder liggen, een 70cc zeta (chroom wand) 45mm
De cilinder is getuned, maar er is een grote hap uit de spoelpoort. Ik ben van plan om het opnieuw te laten hardchromeren als het nog de moeite is (poortmap is gemaakt, zal ik mss wel eens uploaden).

ik weet dat je met de breedte maximum aan 67 a 70 procent van de boring mag zitten, maar de breedte van de poort is 33mm wat overeenkomt met 73,5 procent van de boring.

Nu had ik ooit is gelezen dat je met goeie kwaliteitszuigers aan een hoger percentage mocht zitten. Kan iemand dit bevestigen en wat is dat percentage dan + welke zuiger zou ik het beste nemen (graag richtprijs van de zuiger erbij)

EDIT: uitlaatpoortbreedte vergeten te corrigeren
30.1167 gecorrigeerd = 66,9 procent van de boring

timingen eens uitgerekend:
uitlaat = 199,70?
spoelers= 132,86?
blowdown is 33,42

Erm wat houdt dit in . Ik kan ze wel berekenen maar ik weet niet echt wat ik met die uitkomsten ben. anyone?

Dit bericht is gewijzigd door shibby op 21-1-2006 om 17:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door shibby op 21-1-2006 om 17:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door shibby op 21-1-2006 om 21:12 uur.
 
70cc tsx 22-1-2006 9:56 Print reply

Posts: 1015
ik ben nog een beetje noob in tune gebeuren. nu heb ik een poortmap gemaakt maar nu weet ik niet meer wat de deckheigt was. dat was toch de stootrand in je cilinder?
 
shibby 22-1-2006 10:21 Print reply

Posts: 770
Als je zuiger op het bovenste dode punt staat (tdc) dan meet je de ruimte op tot en met de rand van de cilinder.
verbeter me als ik fout ben
 
70cc tsx 22-1-2006 10:43 Print reply

Posts: 1015
en die rand is toch dat stukje stootrand in je cilinder? want je ziet duiudelijk een spoor in de cilinder waar de zuiger niet komt! en dat stukje was toch het deckheigt ???????
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shibby
Als je zuiger op het bovenste dode punt staat (tdc) dan meet je de ruimte op tot en met de rand van de cilinder.
verbeter me als ik fout ben


 
shibby 22-1-2006 15:37 Print reply

Posts: 770
Lijkt me wel dat dat er mee overeenkomt, maar of het nauwkeurig is...
Hangt er ook vanaf: wordt er bij het opmeten van de deckheight gemeten van de zijkant van de zuiger of van het midden van de zuiger? Zuiger is meestal een klein beetje bolvormig.
 
De Schout 22-1-2006 15:42 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70cc tsx
en die rand is toch dat stukje stootrand in je cilinder? want je ziet duiudelijk een spoor in de cilinder waar de zuiger niet komt! en dat stukje was toch het deckheigt ???????[...]



stootrand is tot waar de zuigerveren komen, niet tot waar de zuiger zelf komt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Mr Pain 22-1-2006 15:42 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70cc tsx
en die rand is toch dat stukje stootrand in je cilinder? want je ziet duiudelijk een spoor in de cilinder waar de zuiger niet komt! en dat stukje was toch het deckheigt ???????[...]





nee dat is het niet tot zover komt je bovenste zuigerveer, er zit nog een stukje zuiger boven je zuiger

je kan het beste je zuiger in bdp zetten en van met een voelermaat kijken hoeveel mm het is
 

Dit topic is 293059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 54 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved