Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 811 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 49 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293033 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pingu 12-12-2005 18:47 Print reply
Posts: 1842
Je kunt beter maar een echte poortmap maken, poorten zijn nooit hetzelfde.. Zo zie je ook niet wat er aan moet gebeuren qua vorm.
Verder staat er in dit topic genoeg informatie om je timingen te berekenen.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
mtx freak 12-12-2005 21:16 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
Je kunt beter maar een echte poortmap maken, poorten zijn nooit hetzelfde.. Zo zie je ook niet wat er aan moet gebeuren qua vorm.
Verder staat er in dit topic genoeg informatie om je timingen te berekenen.


ik heb een echte poortmap gemaakt en de poorten zijn dus echt het zelfde maar ik heb geen scanner dus ik kan het ook niet inscannen.

ik hoef eigenlijk alleen maar de blowdown te weten maar ik ben echt bagger in rekenen.

Ik weet ook niet of deze cilinder is getuned of niet
het gaat over:

honda mtx-ot
eurocilindro 70cc



 
rsruud 13-12-2005 2:00 Print reply
Posts: 281
ik weet niet hoe die dingen std zijn, maar deze is niet zo indrukwekkend hoog getimed ofzo, je kan ook vaak wel aan een poort zien of er mee geprutst is, als je kijk naar freesspoortjes oid.

Dit bericht is gewijzigd door rsruud op 13-12-2005 om 2:04 uur.
 
Sypie_Honda 2-1-2006 22:05 Print reply

Posts: 13830
hoe kom ik achter de deckheigt van mijn cil?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Kampersjaak 2-1-2006 22:06 Print reply

Posts: 12285
cilinderkop eraf trekken,
cil weer vast bouten zonder kop

en een schuifmaat pakken, cil op zn bdp zetten en meten maar
 
oderint dum metuant
Sypie_Honda 2-1-2006 22:09 Print reply

Posts: 13830
wat moet ik dan meten?

de ruimte tussen de bovenkant van de cil en de bovenkant van de zuiger?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Kampersjaak 2-1-2006 22:11 Print reply

Posts: 12285
ja,

je pakt een schuifmaat, die druk je vanaf de boven kant op je cilinder,
draait aan je vliegwiel, zodat je zuiger tegen je schuifmaat aan komt, die wordt omhoog gedrukt en de zuiger gaat weer naar beneden,

aan de onderkant van je schuifmaat komt een staafje uit, die zet je in je cilinder
 
oderint dum metuant
Sypie_Honda 2-1-2006 22:14 Print reply

Posts: 13830
jah oke bedankt voor je hulp

jaja ik zal mijn imi cil ook us ff wat bijbeunen zien of het werkt
tis toch maar een imi versleten kut ding


edit 1111e post

Dit bericht is gewijzigd door MB-5 driver op 2-1-2006 om 22:14 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
renoeius 2-1-2006 22:15 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
ja,

je pakt een schuifmaat, die druk je vanaf de boven kant op je cilinder,
draait aan je vliegwiel, zodat je zuiger tegen je schuifmaat aan komt, die wordt omhoog gedrukt en de zuiger gaat weer naar beneden,

aan de onderkant van je schuifmaat komt een staafje uit, die zet je in je cilinder


ik snap het verhaal niet helemaal. maar is deckheight nou hetzelfde als het verschil tussen het odp en bdp?
 
Kampersjaak 2-1-2006 22:16 Print reply

Posts: 12285
nee,

het verschil tussen je bdp en de bovenkant van je cil
 
oderint dum metuant
renoeius 2-1-2006 22:16 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
nee,

het verschil tussen je bdp en de bovenkant van je cil


oooh. maar dat is dus een heel klein stukje
 
Kampersjaak 2-1-2006 22:17 Print reply

Posts: 12285
ja
 
oderint dum metuant
Sypie_Honda 8-1-2006 13:23 Print reply

Posts: 13830
een poort breete van 60% kan dat bij een ori puch cilinder?

zonder dat de zuigerveren gaan happen?

de zuigeveer slotjes komen er in iedergeval niet in (in de poort dan) die lopen er mooi naast dus dat kan wel.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
John Huijben 8-1-2006 13:36 Print reply

Posts: 2433
als de zuigerveerslotjes echt niet geraakt worden kun je zelfs tot de 65% vd boring gaan.
let overigens wel op dat dit gecorrigeerd moet worden he.

breedte vd uitlaatpoort ligt ook veel aan de kwaliteit van de zuiger.
bij een imitatie zuiger waar je vrij stugge veren hebt breken ze natuurlijk sneller.
bij goede zuigers word er ongeveer tot 70% vd boring gegaan, in sommige gevallen zelfs iets meer.
maar dat is voor een gewone brommer niet aan te raden.

dus als je n rot zuiger hebt iets over de 60% gaan zitten.
met een goede zuiger rond de 65% houden,

wat ook makkelijk is, als je de poort wilt gaan veranderen is als je bv een 50cc hebt, dus 38mm geloof ik.
gewoon 38 x 0,6 = 22,8mm
dan een passer pakken en de uiteindes 22,8mm uit elkaar zetten.
zo kun je tijdens t frezen snel kijken of je al tever zit, en hoef je niets te corrigeren (wat je bij een poortmap dus wel moet doen)
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Sypie_Honda 8-1-2006 13:43 Print reply

Posts: 13830
jah bedankt

idd 28mm

maare met die 22.8 is dat echte breete of pootmap breete?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 293033 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 49 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved