Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 48 van 95
|
Dit topic is 293028 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-Tom- |
4-12-2005 15:13 |
 Posts: 4152 |
En dan nog, denk je dat zo'n vliegwiel er niet doorheen komt? Een stalen vliegwiel van, hoeveel zal het zijn, bijna een kilo ofzo, die met, nouja, gemiddeld, 10.000 per minuut vastdraait, en dan kapot gaat of eraf loopt, denk je dat die niet door een stalen kapje van hooguit 2mm dik gaat?
|
|
FTS Member |
|
De Schout |
4-12-2005 15:14 |
Posts: 5327 |
vliegwiel gewoon lekker zo laten. niet omdat het kapot zou gaan, maar gewoon omdat je er heel weinig van merkt. (heb al meer dan 10000 km gereden met afgedraait vliegwiel, en is nog steeds heel..)
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
christianos |
4-12-2005 15:14 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
[...]
k.. vertanding is niet waar als je even nadenkt, maar met een beetje wind heb je veel meer kans dat je in toern terugvalt als met een zwaarder vliegwiel..
denk ook maar aan die oude trekkers.. die zo'n superr groot vliegwiel hebbe
ja, het verschil is er inderdaad, maar niet zo ernstig als jij roept..
een lichter vliegwiel heeft meer voordelen dan nadelen
ik heb het niet over HPI ofzo, want die hebben wel weer bepaalde nadelen, zoals niet stationiar draaien enzo
|
|
|
|
christianos |
4-12-2005 15:14 |
|
Bullet |
4-12-2005 15:18 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
ik heb het niet over HPI ofzo, want die hebben wel weer bepaalde nadelen, zoals niet stationiar draaien enzo
waar heb je dat ingodsnaam vandaan?
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Neonlampje |
4-12-2005 15:19 |
 Posts: 14825 |
hij gelooft ook nog in sinterklaas
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
4-12-2005 21:41 |
Posts: 4578 |
Lijkt er wel op ja
|
|
Chille Tune shit dan |
|
mbx-power |
6-12-2005 23:26 |
Posts: 468 |
ik heb ffe een oude cil. van me bijgewerkt, een athena 110cc voor nsr/mbx
De timing is nu: uitlaat 196,2* en de spoelers zitten op 124,3*
Deck. is 0,6
Gaat dit een beetje rijden of heb ik nu een mooie pennen houder gemaakt?
|
|
|
|
honda_2takt_power |
6-12-2005 23:29 |
 Posts: 6744 |
probeer het uit zou ik zeggen
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
[RRT] Lost-P |
7-12-2005 22:12 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-power
ik heb ffe een oude cil. van me bijgewerkt, een athena 110cc voor nsr/mbx
De timing is nu: uitlaat 196,2* en de spoelers zitten op 124,3*
Deck. is 0,6
Gaat dit een beetje rijden of heb ik nu een mooie pennen houder gemaakt?
(196.2 - 124.3)/2 = 35.95
Aardig hoge Blowdown, maar met 110cc is dit wel goed te doen, zeker als je er een goede uitlaat bij zet 
Moet opzich wel vermogen scoren, alleen is het wel een beetje piekerig
Nuttige reply trouwens Frits!
|
|
Chille Tune shit dan |
|
christianos |
8-12-2005 0:04 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
waar heb je dat ingodsnaam vandaan?
okeej laat ik me ff wat meer uitleggen
je hoort vaak dat mensen problemen met binnenrotor hebben omdat door de lichte rotor, hij niet door de compressie heenduwt op lage toeren,
IMHO zou je een mete en zwaarder vliegwiel moeilijk op gang te krijgen maar gelijkmatiger draaien.
zoals ik al zei, je vliegwiel laten afdraaien heeft niet zo gek veel voordelen. Binnenrotor wel weer daar in tegen, al vind ik ze voor straatgebruik lichtelijk ohandig.
@ lude, ik geloof idd in sinterklaas, eeh bestaat ie niet dan  ?
|
|
|
|
Neonlampje |
8-12-2005 0:26 |
 Posts: 14825 |
haha  wie gelooft er niet in sinterklaas he
Ik denk dat je stationair draaien een beetje verkeerd ziet, ook als je hem hoger in toeren stationair laat draaien waar hij b.v wel regelmatig loopt, loopt hij alsnog stationair he! Maar ik snap je punt  edit: maar vind dat geen nadeel
Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 8-12-2005 om 0:27 uur.
|
|
|
|
christianos |
8-12-2005 17:44 |
 Posts: 20445 |
niet zo snel asjeblieft, ik geloof nu nog in sinterklaas, vorig jaar moest ik ook al eraan geloven dat de kerstman niet bestond  , dus ik hou me Sint-goedgelovigheid graag in ere...
Tja, ik zie voor straatgebruik toch zeker wel bepaalde nadelen: zoals bijvoorbeeld geen of heel weinig licht.
En in een afgedraaid vliegwiel vraag ik me helemaal af of je het uberhaupt zult gaan merken in je gasreactie, betwijfel het namelijk nogal..
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
8-12-2005 21:40 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
En in een afgedraaid vliegwiel vraag ik me helemaal af of je het uberhaupt zult gaan merken in je gasreactie, betwijfel het namelijk nogal..
Ligt eraan watvoor vliegwiel je hebt... bij een Honda vliegwiel kun je idd vrij weinig afdraaien/verlichten, daar zul je idd vrij weinig van merken...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
mtx freak |
12-12-2005 0:25 |
 Posts: 2711 |
ik heb een nieuw type eurocilindro maar hij is miss getuned. Nou heb ik een poortmap gemaakt maar ik ben nog al slecht in het rekenen.
zou iemand voor mij de blowdown kunnen berekenen?
en wat ik nog meer zou kunnen bewerken aan deze cilinder om er wat beters van te maken
hier mijn poortmap
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en als jullie nog meer info nodig hebben moeten jullie het maar zeggen
http://www.mijnalbum.nl/Album=IIBGXC4K
en dan ff op plaatje klikken voor vergroting
ik hoop dat ik niks oover het hoofd heb gezien
|
|
|
|
Dit topic is 293028 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 48 van 95
|
|