Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 47 van 95
|
Dit topic is 293023 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
honda-mbx |
3-12-2005 16:34 |
 Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]
Heb ff nagerekend, spoelpoorttiming is 132 dus zou blowdown
188-132=56/2=28 zijn, klopt iets beter
haha ja dat is idd veel en veel beter:P
|
|
ik vlam je.. |
|
Harm |
4-12-2005 14:32 |
 Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]
haha ja dat is idd veel en veel beter:P
Zijn dat een beetje redelijke timingen?
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
Draven |
4-12-2005 14:51 |
 Posts: 47 |
Zou het een positief effeckt hebben als ik mijn vliegwiel zou afdraaien?
zal ik zo geen power verliezen?
Dit bericht is gewijzigd door Draven op 4-12-2005 om 14:53 uur.
|
|
Honda! |
|
HayeSM |
4-12-2005 14:52 |
 Posts: 3052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Draven
Zou het een positief effeckt hebben als ik mijn vliegwiel zou afdraaien?
miss op gasreactie.. maar met tegenwind en berg op heb je nadeel
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
christianos |
4-12-2005 14:56 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Draven
Zou het een positief effeckt hebben als ik mijn vliegwiel zou afdraaien?
zal ik zo geen power verliezen?
Dit bericht is gewijzigd door Draven op 4-12-2005 om 14:53 uur.
helpt wel iets
|
|
|
|
Shoot_me |
4-12-2005 14:57 |
 Posts: 1535 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Draven
Zou het een positief effeckt hebben als ik mijn vliegwiel zou afdraaien?
zal ik zo geen power verliezen?
Dit bericht is gewijzigd door Draven op 4-12-2005 om 14:53 uur.
Lagere top maar sneller optrekken toch?
|
|
miauw |
|
christianos |
4-12-2005 14:57 |
 Posts: 20445 |
zelfde top
snellere gasreactie
|
|
|
|
-Tom- |
4-12-2005 15:03 |
 Posts: 4152 |
Zou het niet doen. Er zijn meer risico's als voordelen.
|
|
FTS Member |
|
christianos |
4-12-2005 15:04 |
 Posts: 20445 |
ik zie niet zoveel risico's
als je hem maar niet te ver afdraait...
dan vallen je magneten eruit, ik wil het ook nog es een keer gaan doen
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-12-2005 om 15:04 uur.
|
|
|
|
HayeSM |
4-12-2005 15:05 |
 Posts: 3052 |
en je vertanding kan lang zo zwaar niet, ik zou het ook niet doen als je vaak iemand achterop hebt...
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
-Tom- |
4-12-2005 15:09 |
 Posts: 4152 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik zie niet zoveel risico's
als je hem maar niet te ver afdraait...
dan vallen je magneten eruit, ik wil het ook nog es een keer gaan doen
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 4-12-2005 om 15:04 uur.
Idd, de magneten kunnen eruit lopen, dat wil je niet met heel veel duizend toeren, er kan onbalans onkomen door verkeerd afdraaien, dat wil je ook niet. Ook moet je oppassen voor vermoeiing. Ieder keer zal (zeker de afgedraaide rand) buigen onder invloed van de centrifugale kracht. En op een gegevn moment komen er haarscheurtjes in...en dan gaat het snel. Dan loop je wel de kans dat de rand van het vliegwiel het begeeft of van de naaf afscheurt. Daar wil je niet bij zijn dus.
|
|
FTS Member |
|
christianos |
4-12-2005 15:11 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
en je vertanding kan lang zo zwaar niet, ik zou het ook niet doen als je vaak iemand achterop hebt...
www.sure.nl
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
Idd, de magneten kunnen eruit lopen, dat wil je niet met heel veel duizend toeren, er kan onbalans onkomen door verkeerd afdraaien, dat wil je ook niet. Ook moet je oppassen voor vermoeiing. Ieder keer zal (zeker de afgedraaide rand) buigen onder invloed van de centrifugale kracht. En op een gegevn moment komen er haarscheurtjes in...en dan gaat het snel. Dan loop je wel de kans dat de rand van het vliegwiel het begeeft of van de naaf afscheurt. Daar wil je niet bij zijn dus.
okeej, tja, het kan gebeuren, maar als je het goed laat doen kan je er aardig plezier aan beleven
|
|
|
|
HayeSM |
4-12-2005 15:11 |
 Posts: 3052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
Idd, de magneten kunnen eruit lopen, dat wil je niet met heel veel duizend toeren, er kan onbalans onkomen door verkeerd afdraaien, dat wil je ook niet. Ook moet je oppassen voor vermoeiing. Ieder keer zal (zeker de afgedraaide rand) buigen onder invloed van de centrifugale kracht. En op een gegevn moment komen er haarscheurtjes in...en dan gaat het snel. Dan loop je wel de kans dat de rand van het vliegwiel het begeeft of van de naaf afscheurt. Daar wil je niet bij zijn dus.
stalen vliegwielkapje kopeN? niet zo'n plastic ding iig
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
christianos |
4-12-2005 15:11 |
 Posts: 20445 |
bijv. voor nsr bestaan er geen stalen
|
|
|
|
HayeSM |
4-12-2005 15:12 |
 Posts: 3052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
www.sure.nl
[...]
okeej, tja, het kan gebeuren, maar als je het goed laat doen kan je er aardig plezier aan beleven
k.. vertanding is niet waar als je even nadenkt, maar met een beetje wind heb je veel meer kans dat je in toern terugvalt als met een zwaarder vliegwiel..
denk ook maar aan die oude trekkers.. die zo'n superr groot vliegwiel hebbe
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
Dit topic is 293023 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 47 van 95
|
|