Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 816 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 46 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda-mbx 19-11-2005 15:57 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Ik had even een vraagje,
Zoa;s somige weeten ben ik met een projectje bezig.
Nu komt hier een zwaar getund blok onder, maar ik zat nog met een vraag/probleem.

De balans as is best een zwaare massa die rond geslingert moet worden, nu wou ik deze weg gaan laten, maar weet niet zeker wat het effekt hier van gaat zijn. Zelf dacht ik dat me brommer dan gewoon meer gaat trillen, en verder de lagers niet meer zouden slijten omdat de lagers toch de zelfde krachten te verduuren krijgen. maar dit wil ik even zeker weten.

Wel graag je antwoord onderbouwen.



je balans as er uit kan zeker, maar dan moet je wel je krukas uitbalanceren.
wanneer je dat niet doet zijn de trillingen funnest voor je blok (lagers ed).


 
ik vlam je..
buldogo2 19-11-2005 16:11 Print reply

Posts: 2101
Eenig id hoevel dat uit balanseren kost?
 
Born to ride
tsxj oran 19-11-2005 16:15 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Eenig id hoevel dat uit balanseren kost?

kost waarschijnlijk heel wat aangezien het een tijdrovende klus is
de gene die dat doet moet telkens stukjes metaal uit de krukas weghalen om het in balans te krijgen, dan weer uitproberen, dan weer metaal weghalen op die manier ben je wel ffies bezig mischien kan je bij leertouwer vragen hoeveel ze ervoor willen hebben
 
oud
honda-mbx 19-11-2005 16:54 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Eenig id hoevel dat uit balanseren kost?


moet je de jager eens vragen, daar hebben meerdere het gedaan.
kosten waren iets van 40 euro misschien ietsje minder
 
ik vlam je..
senda80cc 19-11-2005 16:56 Print reply

Posts: 3434
hier kost het 25euroo
 
Keep on rockin' in a free world
buldogo2 19-11-2005 16:59 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


moet je de jager eens vragen, daar hebben meerdere het gedaan.
kosten waren iets van 40 euro misschien ietsje minder


Heben die een site of iets dergelijks, of telefoon nummer, zou wel makelijk zijn namelijk
 
Born to ride
HerrFlicK 20-11-2005 21:49 Print reply

Posts: 100
Hey,

zou iemand mijn blowdown kunnen bereken van deze cilinder ?
Het gaat om een vespa ciao cilinder
70cc - 43mm
De slag van vespa van de krukas is ook 43mm.

hier de foto van de poortmap (let niet op de slordige photoshop tekening)



Ik zou het erg tof vinden, want vooral omdat die cilinder best bruut rijd en ik vind de uitlaat poort zo onwijs klein :S

Aangezien ik heb gehoord dat je uitlaat poort 70% mag zijn van je cilinder; in mijn geval 70% van 43mm = 30mm en de uitlaat poort is nu 23 hehe..

ik hoop of wat reacties, alvast bedankt
 
Check me profile voor DE Vespa Ciao :P
honda_2takt_power 20-11-2005 21:53 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


Heben die een site of iets dergelijks, of telefoon nummer, zou wel makelijk zijn namelijk
www.dejager-scooters.nl


Dit bericht is gewijzigd door honda_2takt_power op 20-11-2005 om 21:54 uur.
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
HerrFlicK 22-11-2005 19:23 Print reply

Posts: 100
niemand ?? 2 posts hierboven
 
Check me profile voor DE Vespa Ciao :P
[RRT] Lost-P 24-11-2005 10:36 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HerrFlicK
niemand ?? 2 posts hierboven



Je hebt niet echt met de gecorrigeerde breedte van je uitlaatpoort gewerkt he?
Lees alles nog ff goed door!
 
Chille Tune shit dan
Neonlampje 24-11-2005 12:25 Print reply

Posts: 14825
8mm
 
Harm 3-12-2005 14:45 Print reply

Posts: 3032
Ik heb een poortmap gemaakt en met het programma Piston Position gewerkt en ik kom bij alle 2 uit op een blowdown van 19 dat is wel erg laag of niet voor een 70cc charmo voor Tsx?

Uitlaattiming 188
Spoeltiming 150

Dit bericht is gewijzigd door Harm op 3-12-2005 om 14:55 uur.
 
http://www.durtikkers.tk
audio 3-12-2005 15:16 Print reply
Posts: 25
Voor wie meer en meer wil weten, laat Google 2-takt tuning of tweetakttuning zoeken. Dan kom je Kreidler tegen. Daar staan diverse mappings en nog veel meer tegen waar wij uit 50 cc 20 pk's haalden.
Long time ago, zou Capirossi zeggen. Dit betreft een getuende Kreidler met een smalle powerband, mind you.
De techniek is veranderd. De principes zeker niet. Zoekt en gij zult vinden.
 
honda-mbx 3-12-2005 15:51 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Ik heb een poortmap gemaakt en met het programma Piston Position gewerkt en ik kom bij alle 2 uit op een blowdown van 19 dat is wel erg laag of niet voor een 70cc charmo voor Tsx?

Uitlaattiming 188
Spoeltiming 150

Dit bericht is gewijzigd door Harm op 3-12-2005 om 14:55 uur.


spoelpoort timing van 150? weet je ten eerste zeker dat je goed hebt gemeten? ten tweede dat het programme wel klopt?

reken anders even met de hand
 
ik vlam je..
Harm 3-12-2005 15:58 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


spoelpoort timing van 150? weet je ten eerste zeker dat je goed hebt gemeten? ten tweede dat het programme wel klopt?

reken anders even met de hand

Heb ff nagerekend, spoelpoorttiming is 132 dus zou blowdown

188-132=56/2=28 zijn, klopt iets beter
 
http://www.durtikkers.tk

Dit topic is 293013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 46 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved