Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 46 van 95
|
Dit topic is 293013 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
honda-mbx |
19-11-2005 15:57 |
 Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Ik had even een vraagje,
Zoa;s somige weeten ben ik met een projectje bezig.
Nu komt hier een zwaar getund blok onder, maar ik zat nog met een vraag/probleem.
De balans as is best een zwaare massa die rond geslingert moet worden, nu wou ik deze weg gaan laten, maar weet niet zeker wat het effekt hier van gaat zijn. Zelf dacht ik dat me brommer dan gewoon meer gaat trillen, en verder de lagers niet meer zouden slijten omdat de lagers toch de zelfde krachten te verduuren krijgen. maar dit wil ik even zeker weten.
Wel graag je antwoord onderbouwen.
je balans as er uit kan zeker, maar dan moet je wel je krukas uitbalanceren.
wanneer je dat niet doet zijn de trillingen funnest voor je blok (lagers ed).
|
|
ik vlam je.. |
|
buldogo2 |
19-11-2005 16:11 |
 Posts: 2101 |
Eenig id hoevel dat uit balanseren kost?
|
|
Born to ride |
|
tsxj oran |
19-11-2005 16:15 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Eenig id hoevel dat uit balanseren kost?
kost waarschijnlijk heel wat aangezien het een tijdrovende klus is
de gene die dat doet moet telkens stukjes metaal uit de krukas weghalen om het in balans te krijgen, dan weer uitproberen, dan weer metaal weghalen op die manier ben je wel ffies bezig mischien kan je bij leertouwer vragen hoeveel ze ervoor willen hebben
|
|
oud |
|
honda-mbx |
19-11-2005 16:54 |
 Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Eenig id hoevel dat uit balanseren kost?
moet je de jager eens vragen, daar hebben meerdere het gedaan.
kosten waren iets van 40 euro misschien ietsje minder
|
|
ik vlam je.. |
|
senda80cc |
19-11-2005 16:56 |
 Posts: 3434 |
hier kost het 25euroo
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
buldogo2 |
19-11-2005 16:59 |
|
HerrFlicK |
20-11-2005 21:49 |
 Posts: 100 |
Hey,
zou iemand mijn blowdown kunnen bereken van deze cilinder ?
Het gaat om een vespa ciao cilinder
70cc - 43mm
De slag van vespa van de krukas is ook 43mm.
hier de foto van de poortmap (let niet op de slordige photoshop tekening)
Ik zou het erg tof vinden, want vooral omdat die cilinder best bruut rijd en ik vind de uitlaat poort zo onwijs klein :S
Aangezien ik heb gehoord dat je uitlaat poort 70% mag zijn van je cilinder; in mijn geval 70% van 43mm = 30mm en de uitlaat poort is nu 23 hehe..
ik hoop of wat reacties, alvast bedankt
|
|
Check me profile voor DE Vespa Ciao :P |
|
honda_2takt_power |
20-11-2005 21:53 |
 Posts: 6744 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Heben die een site of iets dergelijks, of telefoon nummer, zou wel makelijk zijn namelijk
www.dejager-scooters.nl
Dit bericht is gewijzigd door honda_2takt_power op 20-11-2005 om 21:54 uur.
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
HerrFlicK |
22-11-2005 19:23 |
 Posts: 100 |
niemand ?? 2 posts hierboven
|
|
Check me profile voor DE Vespa Ciao :P |
|
[RRT] Lost-P |
24-11-2005 10:36 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HerrFlicK
niemand ?? 2 posts hierboven
Je hebt niet echt met de gecorrigeerde breedte van je uitlaatpoort gewerkt he?
Lees alles nog ff goed door!
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Neonlampje |
24-11-2005 12:25 |
 Posts: 14825 |
8mm
|
|
|
|
Harm |
3-12-2005 14:45 |
 Posts: 3032 |
Ik heb een poortmap gemaakt en met het programma Piston Position gewerkt en ik kom bij alle 2 uit op een blowdown van 19  dat is wel erg laag of niet voor een 70cc charmo voor Tsx?
Uitlaattiming 188
Spoeltiming 150
Dit bericht is gewijzigd door Harm op 3-12-2005 om 14:55 uur.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
audio |
3-12-2005 15:16 |
Posts: 25 |
Voor wie meer en meer wil weten, laat Google 2-takt tuning of tweetakttuning zoeken. Dan kom je Kreidler tegen. Daar staan diverse mappings en nog veel meer tegen waar wij uit 50 cc 20 pk's haalden.
Long time ago, zou Capirossi zeggen. Dit betreft een getuende Kreidler met een smalle powerband, mind you.
De techniek is veranderd. De principes zeker niet. Zoekt en gij zult vinden.
|
|
|
|
honda-mbx |
3-12-2005 15:51 |
|
Harm |
3-12-2005 15:58 |
 Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]
spoelpoort timing van 150? weet je ten eerste zeker dat je goed hebt gemeten? ten tweede dat het programme wel klopt?
reken anders even met de hand
Heb ff nagerekend, spoelpoorttiming is 132 dus zou blowdown
188-132=56/2=28 zijn, klopt iets beter
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
Dit topic is 293013 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 46 van 95
|
|