Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 726 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 45 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 30-10-2005 22:11 Print reply
Posts: 4966
hallo bobbers kheb een vraagje, ik heb hier een cilinder liggen en daar heeft een x iemand ingezeten met de frees, nu heb ik de cilinder uitgerekend maar ik kom iets tegen wat ik vreem vind dit zijn de timingen:

uitlaatpoort: 184 graden
spoelpoort: 136 graden
dat komt neer op een blowdown van 48 graden, hier valt niet mee te rijden lijkt mij of wel? denk niet maar goed.

nu wou ik de blowdown op ongeveer 35 graden zetten, dan moeten de spoelpoorten op 149 graden komen, wat wil zeggen dat ik de spoelpoorten ongeveer 3mm omhoog moet brengen (lijkt mij best veel), maar goed klopt dit of vergeet ik iets?


 
[RRT] Lost-P 30-10-2005 22:31 Print reply
Posts: 4578
je moet m nog door 2 delen.... dus je blowdown is 24
 
Chille Tune shit dan
bart de scootergek 30-10-2005 22:32 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
hallo bobbers kheb een vraagje, ik heb hier een cilinder liggen en daar heeft een x iemand ingezeten met de frees, nu heb ik de cilinder uitgerekend maar ik kom iets tegen wat ik vreem vind dit zijn de timingen:

uitlaatpoort: 184 graden
spoelpoort: 136 graden
dat komt neer op een blowdown van 48 graden, hier valt niet mee te rijden lijkt mij of wel? denk niet maar goed.

nu wou ik de blowdown op ongeveer 35 graden zetten, dan moeten de spoelpoorten op 149 graden komen, wat wil zeggen dat ik de spoelpoorten ongeveer 3mm omhoog moet brengen (lijkt mij best veel), maar goed klopt dit of vergeet ik iets?





je blowdown is verschil tussen de spoelpoort-timing en je uitlaatpoorttiming /2. dus jou blowdown is 48/2=24.

iig, zo dacht ik dat het was, aangezien er zat rijdbare cilinders zijn met 130 spoeltiming en 190 uitlaattiming oid, dat zou dan ook een blowdown opleveren van 60, maar zodra je door 2 deelt heb je een redelijk normale 30.
 
Honda RC-33
Mr Pain 30-10-2005 22:53 Print reply
Posts: 4966
aha, kijk ik dacht al dat ik wat verkeerd deed

wat kan ik eigenlijk als maximaal aan houden bij de uitlaat en spoelpoort timing??

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 30-10-2005 om 23:13 uur.
 
Mr Pain 31-10-2005 0:31 Print reply
Posts: 4966
ik las net op een site dat je bij een spoelpoort timing van 130 graden ongeveer een uitlaatpoort timing van 200 graden kan aanhouden, aangezien mij spoelpoort timing 136 graden is kan ik ongeveer een uitlaatpoort timing van 200 a 205 graden aanhouden.

is dit gewoon een kwestie van testen of zeggen jullie nu al dat gaat niet goed?

foutje dubbel post

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 31-10-2005 om 0:32 uur.
 
rsruud 1-11-2005 21:56 Print reply
Posts: 281
zal echt extreem piekerig worden dan, kweet niet wat je doel is, en wat voor versnellingsbak je hebt? ik zou eerst eens proberen met een 190 graden timing als je je bak een beetje in orde heb, kan je band wat korter eens 195 proberen

edit: natuurlijk ook erg afhankelijk van je carb / uitlaat maar dat spreekt voor zich denk ik

Dit bericht is gewijzigd door rsruud op 1-11-2005 om 21:58 uur.
 
-Wheelie-Johie- 3-11-2005 13:43 Print reply

Posts: 2814
ik bedenk net opeens dat ik de fout in ben gegaan met me squish. ik heb namelijk een deckheigt van 1,1 en me kop heeft ook nog een squishrand. hoeveel weet ik zo even niet. maar heeft je compressie en squish ook te maken met je sproeierafstelling? want me brommer rijd nu goed in hoge toeren maar stottert in lage toeren. ook is me gasreactie niet de beste. en hij stottert verschrikkelijk bij volgas optrekken in ze 1. als ik me cil nu laat afdraaien dan krijg ik zowieso meer power maar kan ik hem dan ook beter afgesteld krijgen onderin? of moet ik dan een gasnaald dunner nemen want me gasnaald hangt nu helemaal onderin
 
trots BMW e30 325i eigenaar
rsruud 3-11-2005 22:35 Print reply
Posts: 281
ik zal als ik jou was eerst even je squish en dus compressie goed zetten, daarna carb afstellen, dan kan je daarna je timing opnieuw meten en evt je timing wat aanpassen.
 
-Wheelie-Johie- 5-11-2005 2:01 Print reply

Posts: 2814
waarom moet je dan je timingen opnieuw doen? dat maakt toch amper uit. en hoe belangrijk is het nou echt dat je squish rond de 0,6 - 0,8 zit en hoe belangrijk is je compressieverhouding. scheelt dat echt veel in power???
 
trots BMW e30 325i eigenaar
[RRT] Lost-P 5-11-2005 7:49 Print reply
Posts: 4578
dat kan idd behoorlijk wat schelen ja
 
Chille Tune shit dan
celica 11-11-2005 12:53 Print reply
Posts: 26
miischien is dit een domme noob vraag.. maar wat bedoelen jullie met uitlaattimingen enzo. wat zijn die graden allemaal?



zet je dan een gradenschijf op de krukas, zet je het bdp op 0 en dan maar draaien?? en als de uitlaatpoort opent dat de krukas dan 190 graden aangeeft? zoiets dacht ik, maar kzou het mn god niet weten.

 
nothing runs like a honda 80cc
MT5-honda_pwnz 11-11-2005 13:01 Print reply

Posts: 1595
buldogo2 19-11-2005 15:41 Print reply

Posts: 2101
Ik had even een vraagje,
Zoa;s somige weeten ben ik met een projectje bezig.
Nu komt hier een zwaar getund blok onder, maar ik zat nog met een vraag/probleem.

De balans as is best een zwaare massa die rond geslingert moet worden, nu wou ik deze weg gaan laten, maar weet niet zeker wat het effekt hier van gaat zijn. Zelf dacht ik dat me brommer dan gewoon meer gaat trillen, en verder de lagers niet meer zouden slijten omdat de lagers toch de zelfde krachten te verduuren krijgen. maar dit wil ik even zeker weten.

Wel graag je antwoord onderbouwen.
 
Born to ride
mb-gek 19-11-2005 15:56 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Ik had even een vraagje,
Zoa;s somige weeten ben ik met een projectje bezig.
Nu komt hier een zwaar getund blok onder, maar ik zat nog met een vraag/probleem.

De balans as is best een zwaare massa die rond geslingert moet worden, nu wou ik deze weg gaan laten, maar weet niet zeker wat het effekt hier van gaat zijn. Zelf dacht ik dat me brommer dan gewoon meer gaat trillen, en verder de lagers niet meer zouden slijten omdat de lagers toch de zelfde krachten te verduuren krijgen. maar dit wil ik even zeker weten.

Wel graag je antwoord onderbouwen.

lijkt mij dat wanneer je hele blok meer trilt je lagers in het blok ook meer te verduren krijgen
als je het ff extreem neemt gaat dus je hele blok heen en weer maar je lagers moeten die kruk in het midden houden

deze krijge dus elke keer dat dat blok heen en weer gaat meer te verduren

ik verwacht dat het dus meer zal slijten

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
theredone51 19-11-2005 15:56 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Ik had even een vraagje,
Zoa;s somige weeten ben ik met een projectje bezig.
Nu komt hier een zwaar getund blok onder, maar ik zat nog met een vraag/probleem.

De balans as is best een zwaare massa die rond geslingert moet worden, nu wou ik deze weg gaan laten, maar weet niet zeker wat het effekt hier van gaat zijn. Zelf dacht ik dat me brommer dan gewoon meer gaat trillen, en verder de lagers niet meer zouden slijten omdat de lagers toch de zelfde krachten te verduuren krijgen. maar dit wil ik even zeker weten.

Wel graag je antwoord onderbouwen.


Zul je de krukas uit moeten balanceren, de balansas zorgt dat het trillen hiervan wordt tegengewerkt namelijk.
En dan trilt hij wrs nog steeds iets meer, voorderest maakt het niet zoveel dat ik weet.
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.

Dit topic is 293008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 45 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved