Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 735 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 44 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chineesboer 19-10-2005 11:40 Print reply

Posts: 3676
Kee mensen.. ik wil me wat meer verdiepen op tunen...
In principe kan ik al tunen, maar dat is meer uitlaatpoort, inlaat, onderkant van de spoelers.. ik snap alles ed..

Nu hetvolgende, ik wil een 70 imi (MT) nieuw kopen en die ff tunen..

Ik wil graag een stapje verder --> half maantje in zuiger, je kunt toch zien hoeveel je eraf kan halen als je zuiger in hoogste punt hebt staan?
Anders 2 mm?

Enne spoelers wil ik graag een keer aanzitten.. maar wat is de max breedte en hoogte?

Blowdown van een 70 imi is 26, wil ik zo houden (beetje meer kracht onderin)..
 
tsxj oran 19-10-2005 12:04 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
Kee mensen.. ik wil me wat meer verdiepen op tunen...
In principe kan ik al tunen, maar dat is meer uitlaatpoort, inlaat, onderkant van de spoelers.. ik snap alles ed..

Nu hetvolgende, ik wil een 70 imi (MT) nieuw kopen en die ff tunen..

Ik wil graag een stapje verder --> half maantje in zuiger, je kunt toch zien hoeveel je eraf kan halen als je zuiger in hoogste punt hebt staan?
Anders 2 mm?

Enne spoelers wil ik graag een keer aanzitten.. maar wat is de max breedte en hoogte?

Blowdown van een 70 imi is 26, wil ik zo houden (beetje meer kracht onderin)..

half maantje uit de zuiger heeft geen nut je moet er gaten in vrezen bij de inlaat kan van de zuiger
moet je ff in het pro forum kijke hannes heeft zo een zuiger in zijn 80cc zitten
dat topic gaat over een gaatje in de zuiger
 
oud
chineesboer 19-10-2005 12:25 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

half maantje uit de zuiger heeft geen nut je moet er gaten in vrezen bij de inlaat kan van de zuiger
moet je ff in het pro forum kijke hannes heeft zo een zuiger in zijn 80cc zitten
dat topic gaat over een gaatje in de zuiger



hoezo geen nut, betere spoeling toch?

Enne dat topic gaat over gaatje bij uitlaatkant..
 
chineesboer 19-10-2005 22:36 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: g4mer
mja miss ben ik er wel te lui voor.
maar ik vraag iets en als iemand het weet ofzo kan die gene me helpen.
en alleen maar moeilijk gaan doen enzo schiet ik nog niks op.
als jullie niet willen dat ik die cilinder niet tune ofzo zeg het dan gewoon
mja miss zijn jullie ook wel te lui om te helpen



leest eerst maar eens faQ door van poortmap maken.. en timingen berekenen.. dan vertellen wij je wel meer.
 
[RRT] Lost-P 20-10-2005 20:18 Print reply
Posts: 4578
zei meneer de expert... verdiep jij je maar wat meer in het 2takt gebeuren voordat je anderen gaat overtuigen van jou kunsten

Vragen over een half maantje of dat ff 2mm mag zijn, zulk soort dingen zijn niet echt overtuigend he
 
Chille Tune shit dan
tsxj oran 20-10-2005 20:25 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
[...]



hoezo geen nut, betere spoeling toch?

Enne dat topic gaat over gaatje bij uitlaatkant..

kijk dan naar zijn inlaat kant

kijk zelf eerst ff naar de inlaat van je cilinder dat word niet meer een half maantje eruit maar meeer de grand canyon uit je zuiger halen
oftewel gaten erin vrezen zoals bij die zuiger van hannes zijn 80cc is beter id

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 20-10-2005 om 20:27 uur.
deze dus:
http://img126.exs.cx...6/6398/tsx0482nr.jpg
maar je moet ze dan wel ff dezelfde vorm geven als je inlaat

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 20-10-2005 om 20:29 uur.
 
oud
Kietel Tuning 20-10-2005 20:47 Print reply

Posts: 863
Ik heb nog een vraag ik weet niet of het echt hier past of meer in klein vragen topic.

maar heb nog een compleet gietijzere cilinder liggen. hier zit nu een diepe kras in. maar is het bij zo'n gietijzere cilinder mogelijk om deze een paar milimeter groter te draaien en dan precies om maat te honen. Of is dan de harde laag weg, of is dat gewoon dat gietijzer?
 
tsxj oran 20-10-2005 20:49 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
Ik heb nog een vraag ik weet niet of het echt hier past of meer in klein vragen topic.

maar heb nog een compleet gietijzere cilinder liggen. hier zit nu een diepe kras in. maar is het bij zo'n gietijzere cilinder mogelijk om deze een paar milimeter groter te draaien en dan precies om maat te honen. Of is dan de harde laag weg, of is dat gewoon dat gietijzer?

gietijzer kan je gewoon laten honen naar een overmaat
er je krijgt dan wel een nieuwe zuiger enso
btw dit hoort niet in het tuning topic maar kleine vragen topic

 
oud
[RRT] Lost-P 20-10-2005 20:50 Print reply
Posts: 4578
Dat gietijzer is gewoon de wand, dus opboren/honen kan goed
 
Chille Tune shit dan
Kietel Tuning 20-10-2005 20:52 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

gietijzer kan je gewoon laten honen naar een overmaat
er je krijgt dan wel een nieuwe zuiger enso
btw dit hoort niet in het tuning topic maar kleine vragen topic



Ja dat snap ik ook wel dat er een paar over maten te krijgen zijn. maar wat ik bedoel is dus van een 50cc/40mm naar een 70cc/46mm gaan. dat is geen overmaat meer. en ik vraag me daarom af of die harde laag weg is. En of dan die hoeken van die spoelers niet erg verstoord worden? omdat je dan meer naar buiten gaat.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Dat gietijzer is gewoon de wand, dus opboren/honen kan goed


dat wou ik weten bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 20-10-2005 om 20:53 uur.
 
tsxj oran 20-10-2005 20:54 Print reply

Posts: 6498
overmaten gaan vaak per 0,25mm dusja legt eraan hoe diep jou kras is maar het zal rond de 4,25/40,50 zijn ik weet niet voor welke brommer maar ze hebben meestal wel overmaten tot 2mm boven de normale diameter(bij 50cc dan he niet bij 70cc)
 
oud
[RRT] Lost-P 20-10-2005 20:54 Print reply
Posts: 4578
Hoever je het kan opboren en honen ligt eraan hoeveel ruimte je daar voor hebt, je moet nog wel wand e.d overhouden De harde laag/wand is gewoon het gietijzer zelf, dus dat is niet het probleem.

Je verneukt wel je poorttimingen e.d. Dus bijwerken is wel vereist opzich...
 
Chille Tune shit dan
tsxj oran 20-10-2005 20:56 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door:
Hoever je het kan opboren en honen ligt eraan hoeveel ruimte je daar voor hebt, je moet nog wel wand e.d overhouden De harde laag/wand is gewoon het gietijzer zelf, dus dat is niet het probleem.

Je verneukt wel je poorttimingen e.d. Dus bijwerken is wel vereist opzich...

idd hij gaat wel beter rijden als je ff alles ene tikie laat bijwerken, [RRT] Lost-P doet dat onder andere

 
oud
Razor 28-10-2005 15:33 Print reply

Posts: 1554


Hebo Manston NG 50cc (ontuned)

Dit bericht is gewijzigd door leonardo op 28-11-2005 om 17:48 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
Razor 28-10-2005 19:16 Print reply

Posts: 1554
Is het niet handig (of bestaat dat al) een topic/faq te maken waar je uitsluitend alleen poortmappen mag plaatsen met ietswat info erbij. Maar geen discussies, dat kan dan bijv hier...

Dan kan je overzichtelijk opzoek naar een poortmap en makkelijk vergelijken...
 
blowdown en een powerband te koop!

Dit topic is 293003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 44 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved