Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 655 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 42 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 15-9-2005 20:07 Print reply

Posts: 10355
ja je moet je carb's poleisten. dat doen ze bij 500cc 2takt motorfietsen ook, helpt echt
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
John Huijben 15-9-2005 20:11 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaasdwaas
jooo ik had dus ook men cilinder getuned door veel te lezen enzo,uiproberen etcetera etcetera

nu heb ik een poortmap gemaakt en daar komen de volgende waardes uit(wel voor een scooter)

uitlaat staat op 199,94 ongecorrigeerd(lukt me niet goed)
spoelers staan op 119,22

wat voor blowdown hebbik dan(als het gecorrigeerd heb?)

zou iemand dat voor me kunnen doen

alvast bedankt

cilinder is overegens een rode top performance


wat wil je aan je uitlaatpoorttiming gaan corrigeren :S ??
blowdown is btw 40,36

uitlaatpoort is nl. erg hoog (verder zou ik zeker niet gaan!)
spoelpoorten liggen gewoon laag
ophogen naar 130 zou al een eind schelen
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
John Huijben 15-9-2005 20:12 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]


D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

T=R+L+C-E

wat voor waarde en waarvoor zijn "D " en "T"
?? alvast bedankt


D is je uitlaatpoort timing (degrees)
T is gewoon een variabele die je verkrijgt als je de formule R+L+C-E doet,
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
tsxj oran 15-9-2005 20:19 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


D is je uitlaatpoort timing (degrees)
T is gewoon een variabele die je verkrijgt als je de formule R+L+C-E doet,

t is in mm dus

 
oud
christianos 15-9-2005 20:20 Print reply

Posts: 20445
hier hoort ie eigenlijk thuis maar ik d8 dat het topic dood was :


pff ik zit ff te kutten want ik wil zelf (ja zelf ja..) me parmkitje een beetje bijtjoenen, niet egt tjoen ervaring dus ben overal aan het spitten, nou heb ik ff een poortmappiej enzo gemaakt maar nu kom ik steeds op een blowdown van 10 uit.
klopt dit? lijkt me namelijk wel erg laag? heb ik ergens gigantisch mis zitten rekenen?

betreft een parma voor nsr
 
tsxj oran 15-9-2005 20:20 Print reply

Posts: 6498
"D"is toch niet alleen de uitlaat poort timing legt toch aan welke poort je tuned?? of geld deze berekening alleen voor de uitlaatpoort???
 
oud
christianos 15-9-2005 20:30 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
hier hoort ie eigenlijk thuis maar ik d8 dat het topic dood was :


pff ik zit ff te kutten want ik wil zelf (ja zelf ja..) me parmkitje een beetje bijtjoenen, niet egt tjoen ervaring dus ben overal aan het spitten, nou heb ik ff een poortmappiej enzo gemaakt maar nu kom ik steeds op een blowdown van 10 uit.
klopt dit? lijkt me namelijk wel erg laag? heb ik ergens gigantisch mis zitten rekenen?

betreft een parma voor nsr

gooi er nog ff info bij voor de liefhebber

ik kom uit op een uitlaatpoorttiming van 142 graden
en een spoelpoorttiming van 122 graden
dus een blowdown van 10
 
Joostvdw 15-9-2005 20:40 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

gooi er nog ff info bij voor de liefhebber

ik kom uit op een uitlaatpoorttiming van 142 graden
en een spoelpoorttiming van 122 graden
dus een blowdown van 10


ori mt cilinder heeft geloog ik blowdown van 12

dus je blowdown van 10 is niet goed

denk rekenfoutje, dus loop het goed na, bijv ook of je rekenmachiene wel op graden staat ipv radialen

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
christianos 15-9-2005 20:41 Print reply

Posts: 20445
ben aan het rekenen ben een fout op het spoor
 
christianos 15-9-2005 21:02 Print reply

Posts: 20445
een blowdown van 31 is een stukkiej beter
 
christianos 15-9-2005 21:33 Print reply

Posts: 20445
Nou ik heb dus een poortmappiej, en niet zoveel tjoen ervaring, dus zou iemand mij misschien een beetje op weg kunnen helpen?


[img_large]http://www.pouwels.demon.nl/BF/poortmap cijfers.jpg[/img_large]

ik wil hem gewoon sneller, wat kan je het beste hier aan veranderen?

edit: info:

parmakit 70cc nsr
45 mm doorsnee
slag krukas 41.4 mm
blowdown van 31

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 15-9-2005 om 21:34 uur.
 
[RRT] Lost-P 15-9-2005 22:13 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
"D"is toch niet alleen de uitlaat poort timing legt toch aan welke poort je tuned?? of geld deze berekening alleen voor de uitlaatpoort???



geld idd voor elke poort...

btw, T is niet in mm, T is gewoon een waarde zonder eenheid
 
Chille Tune shit dan
tsxj oran 17-9-2005 21:10 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



geld idd voor elke poort...

btw, T is niet in mm, T is gewoon een waarde zonder eenheid

okeej thnx maar mis een beetje maffe vraag de poorten werken in grade's maar waar begint je 0 graden bij je inlaat poort oid??

 
oud
Frysk 17-9-2005 21:29 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cannonbal ben
nu heb ik weer een nieuwe aankoop gedaan en daar wil iets leuks mee proberen de setup is:

80 cc AC blok 5 bak
80 cilinder
20 mikuni
110 homoet

op zich zou het al aardig leuk kunnen lopen maar ik wou eens wat gaan polijsten maar ik wil eerst een vragen of het wel zou kunnen werken

als je nu heel je cilinderwand en de zijkant van je zuiger polijst dan is het natuurlijk heel glad waardoor (lijkt mij) minder weerstand is en dus betere gasreactie verkregen word
en ik wou de bovenkant van de zuiger en de cilinderkop ook doen

maar zou je met dit iets merken of niet

juist ja
goed inrijden is veel beter
 
giggitybyte
tsxj oran 17-9-2005 21:32 Print reply

Posts: 6498
ik zat laatst is goed naar een 50snel cilinder voor tsx te kijken (vanaf onderkant) en de want die zit tussen de 2 spoelers is best dik zal het wat uitmaken of je deze verdunt?? en de spoelers kunnen ook wel wat breder zal dit effect hebben of is het de moeite niet??
 
oud

Dit topic is 292993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 42 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved