Ronald_ |
22-8-2005 11:39 |
Posts: 244 |
kun je je inlaatpoorttiming op de zelfde manier berekenen als je uitlaatpoorttiming en je spoelpoorttiming?
( http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127 )
Dit bericht is gewijzigd door Ronald_ op 22-8-2005 om 11:39 uur.
|
|
Zij die gaan frituren, groeten U. |
|
snowboarderke |
28-8-2005 17:23 |
 Posts: 2193 |
Ik wou dus mijn garelli basic tunen (cillinder bij dremelen)
en heb dus net een poortmap gemaakt en ik kom een blowdown uit van 6
Is dit mogelijk???
Boring is 40mm
uitlaatpoort:
hoogte:11
breedte:27
spoelpoorten ( het zijn er 2)
Hoogte:8
Breedte: 20mm
mijn slag ik 39,5 (kan dit????)
ik kom uit voor mijn uitlaatpoorttiming 138?
voor mijn spoelpoorttiming 126?
en dus voor mijn blowdown 6
iemand die te veel tijd heeft en het wil natellen?:p
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|
snowboarderke |
28-8-2005 17:48 |
|
S.Z.O. huug |
4-9-2005 22:04 |
 Posts: 692 |
nu heb ik weer een nieuwe aankoop gedaan en daar wil iets leuks mee proberen de setup is:
80 cc AC blok 5 bak
80 cilinder
20 mikuni
110 homoet
op zich zou het al aardig leuk kunnen lopen maar ik wou eens wat gaan polijsten maar ik wil eerst een vragen of het wel zou kunnen werken
als je nu heel je cilinderwand en de zijkant van je zuiger polijst dan is het natuurlijk heel glad waardoor (lijkt mij) minder weerstand is en dus betere gasreactie verkregen word
en ik wou de bovenkant van de zuiger en de cilinderkop ook doen
maar zou je met dit iets merken of niet
|
|
just keep driving |
|
[RRT] Lost-P |
4-9-2005 22:08 |
Posts: 4578 |
blijf maar van je cilinderwand af he... ga daar maar eens heel goed over nadenken
Verder heeft het vrij weinig nut om de cilinderkop en zuiger te polijsten... krijg je alleen minder turbulentie van en in je verbrandingskamer wil je juist turbulentie hebben zodat al het mengsel goed ontbrandt...
Het enigste wat (imho) nut zou hebben om te polijsten is je uitlaatschacht/kanaal, zodat hier geen/minder roetaanslag vormt, en je gassen iets sneller weggevoerd kunnen worden.
Als je dingen zoals spoelkanalen/inlaat e.d gaat polijsten, dan gaat je luchtflow e.d wel omhoog, maar je krijgt totaal geen menging meer, dus krijg je een slechte ontbranding en dus geen vermogenswinst...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
S.Z.O. huug |
4-9-2005 22:15 |
 Posts: 692 |
voorlopig doe ik nog niks aan m'n cilinder want ik vind het ook wel zonde maar als de zuiger het goed doet dan wel maar dan breng ik um bij een tuner
ik had zomaar ineens een gek idee want iedereen had het over carb polijsten dus ik dacht ik ga verder maar ik snap eruit dat het beter is om net te doen
de zuiger heb al aangepast want bij een malossi zitten bij de inlaatpoort twee gaten die heb ik nu in m'n 80 zuiger gefreesd hopelijk merk ik dat
|
|
just keep driving |
|
bloodfist |
5-9-2005 22:02 |
 Posts: 1679 |
eeey
ik had een vraagje over me polini 70 cilinder ..
welke timing mag de cil maximaal hebben als ik met ene gianelly uitlaat ga rijden ...
en wat is het slimste of aangerade .. timing om er in te zetten als je naar me setup kijkt
mazls
verdere setup:
20mm mikuni---> wordt 24mm vlak
mps300cdi
4 kleps adige
|
|
!!!Polini en carters tuned!!! |
|
John Huijben |
5-9-2005 22:05 |
 Posts: 2433 |
richting de 190 graden kantie wel aan
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
bloodfist |
5-9-2005 22:10 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
richting de 190 graden kantie wel aan
weet je het ook precies wat echt het maximale is wat er uit kan worden gehaald  ?
|
|
!!!Polini en carters tuned!!! |
|
John Huijben |
5-9-2005 22:13 |
 Posts: 2433 |
pfff, dat ligt aan zoveel dingen.
als je echt hard wilt gaan kun je da beter laten doen.
als je zelf aan de slag wilt gaan. gewoon uitlaatpoort op 70% vd boring (en niet breder!) en uitlaatpoort rond de 190 graden. mooei poortvorm, gewoon ovaal met veel oppervlakte bovenin.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
[RRT] Lost-P |
6-9-2005 5:45 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
pfff, dat ligt aan zoveel dingen.
als je echt hard wilt gaan kun je da beter laten doen.
als je zelf aan de slag wilt gaan. gewoon uitlaatpoort op 70% vd boring (en niet breder!) en uitlaatpoort rond de 190 graden. mooei poortvorm, gewoon ovaal met veel oppervlakte bovenin.
ligt er een beetje aan wat de spoeltiming is he  Hoger dan een blowdown van 31/32 zou k toch liever niet gaan
|
|
Chille Tune shit dan |
|
John Huijben |
6-9-2005 8:26 |
 Posts: 2433 |
als je nog comfortabel wilt rijden nie tnee, maar hij wil toch "tot het uiterste" gaan
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
bloodfist |
6-9-2005 15:22 |
 Posts: 1679 |
ja, ik wil tot het uiterste gaan met de gianelli pijp :P
en ik tune niet zelf!
me blok gaat naar tuner en die doet me cil, zuiger en carters 
en als ik me blok dan terug hem doe ik meteen reviseren
Dit bericht is gewijzigd door bloodfist op 6-9-2005 om 15:25 uur.
|
|
!!!Polini en carters tuned!!! |
|
blaasdwaas |
14-9-2005 16:19 |
 Posts: 601 |
jooo ik had dus ook men cilinder getuned door veel te lezen enzo,uiproberen etcetera etcetera
nu heb ik een poortmap gemaakt en daar komen de volgende waardes uit(wel voor een scooter)
uitlaat staat op 199,94 ongecorrigeerd(lukt me niet goed)
spoelers staan op 119,22
wat voor blowdown hebbik dan(als het gecorrigeerd heb?)
zou iemand dat voor me kunnen doen
alvast bedankt
cilinder is overegens een rode top performance
|
|
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren |
|
tsxj oran |
15-9-2005 20:05 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
Dit bericht is ge-edit door Blorn op 1-9-2004 19:53
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
T=R+L+C-E
wat voor waarde en waarvoor zijn "D " en "T"
?? alvast bedankt
|
|
oud |
|