Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 653 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 40 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292992 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fordescortracing 18-7-2005 20:24 Print reply

Posts: 620
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



Lees dan de FAQ even door (en eventueel het boek van Bell) en ga aan de slag zou ik zeggen... Reken het zelf uit, kies zelf dingen uit die je wel/njiet doet... ipv klakkeloos dingen overnemen van een ander, lijkt mij leuker




Ja ik wil niet stom doen maar staat ergens welke gegevens je dan moet hebben en hoe je het moet uitrekenen enz enz niet dat ik dadelijk de verkeerde kant uit ga met men groter maken enz enz en dat ie nooit meer loopt :S

 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!
[RRT] Lost-P 18-7-2005 20:51 Print reply
Posts: 4578
daar is dus de FAQ voor?

Link: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 18-7-2005 om 20:52 uur.
 
Chille Tune shit dan
brommerberthus 18-7-2005 22:50 Print reply

Posts: 312
ik heb een 'getunede' cilinder gekocht(vooral de zuiger) en de kop, maar die heel rauw afgedraaid, k heb nu n 2de kop late vlakke kaas recht maar ik denk dat de verbrandingskamer te klein is geworden. kijk maar:
http://img343.images...hp?image=ped17eo.jpg

t is n gilardoni 1 cilinder.
net wanneer hij toere begint te make houd ie in.
en ver moet de zuiger op z'n hoogst onder de cilinder uit komen?
want als ik de zuiger gelijk zet met de cilinder gaat de kickstarter echt 'te zwaar rond
 
Bullet 18-7-2005 23:03 Print reply

Posts: 12150
verbrandingskamer te klein?

der zit geen verbrandingskamer meer in man
 
**My BungHole Will Speak Now**
THOMASJEUHHH 18-7-2005 23:06 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
ik heb een 'getunede' cilinder gekocht(vooral de zuiger) en de kop, maar die heel rauw afgedraaid, k heb nu n 2de kop late vlakke kaas recht maar ik denk dat de verbrandingskamer te klein is geworden. kijk maar:
http://img343.images...hp?image=ped17eo.jpg

t is n gilardoni 1 cilinder.
net wanneer hij toere begint te make houd ie in.
en ver moet de zuiger op z'n hoogst onder de cilinder uit komen?
want als ik de zuiger gelijk zet met de cilinder gaat de kickstarter echt 'te zwaar rond


late uitdraaien want hiermee krijg je kopneukers

 
bwoaahhppp,,..
Bullet 18-7-2005 23:07 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mt driver
[...]


late uitdraaien want hiermee krijg je kopneukers



kopje is al (achterlijk) uitgedraait, zuiger kan z'n kop volgens mij zo niet raken.
 
**My BungHole Will Speak Now**
brommerberthus 19-7-2005 7:17 Print reply

Posts: 312
hoezo achterlijk uitgedraait?
 
bart de scootergek 19-7-2005 11:33 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
hoezo achterlijk uitgedraait?



nou er is gewoon te veel afgedraaid, er is geen normale verbrandingskamer over, zou dit niet gaan detoneren?
 
Honda RC-33
Neonlampje 19-7-2005 13:37 Print reply

Posts: 14825
detoneren, hamertje tik, klengboem ratel, etc... alle metaal-op-metaal-geluiden zijn wel van toepassing hier
 
brommerberthus 19-7-2005 17:49 Print reply

Posts: 312
nee, k heb die ruimte zelfs uit gefreesd n beetje net als de kop die erbij zat,
 
bart de scootergek 20-7-2005 11:27 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
nee, k heb die ruimte zelfs uit gefreesd n beetje net als de kop die erbij zat,



je hebt dus met de hand er een squisrand en verbrandingskamer in gefreesd?
 
Honda RC-33
brommerberthus 20-7-2005 17:46 Print reply

Posts: 312
verbrandingskamer wel... k weet niet wat een squisrand is maaar de bromboer zij dat de kop niet de oorzaak is waarom de mijne nie goed loopt
 
[RRT] Lost-P 21-7-2005 20:55 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
verbrandingskamer wel... k weet niet wat een squisrand is maaar de bromboer zij dat de kop niet de oorzaak is waarom de mijne nie goed loopt




Waarom frees je met de hand in je cil.kop

En je bromboer is niet goed in zn hoofd?

Edit: Nou kan t opzich wel, Lude had t laatst ook over een gast die zn cil.kop aan t bougiegat in zn Boor spande, en met de hand met een beitel de kamer/squishband erin draaide

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 21-7-2005 om 21:20 uur.
 
Chille Tune shit dan
mbrulezzz 25-7-2005 13:30 Print reply

Posts: 2084
ff een vraagje:

wat moet je tunen als je je cilinder laag toeriger wil maken, maar toch dezelfde trek kracht behouden?
(dus zeg maar dat ie meer koppel heeft bij minder toeren)
 
MB racing
Kietel Tuning 27-7-2005 17:49 Print reply

Posts: 863
ik was me die time area berekeningen een beetje aan bekijken op macdizzy. De vraag gaat nu over deze hoeken van spoelers.
Nu weet ik als je de spoelers meer naar achter richt dat dat goed is voor low en midrange motoren en als je ze meer naar het midden richt dat dat voor meer midrange en higher RPM power zorgt. Moet je die waarden nu mee nemen in bepaalde berekeningen of zijn er gewoon standaard waarden voor sommige motoren?


en dan nog iets over deze hoek je rekent dus eerst de oppervlakte van de poort uit. Maar omdat sommige poorten shuin lopen word eigenlijk de oppervlakte kleiner. zoals hier staat dat je er een programma voor moet gebruiken.Die formule die hier voor gebruikt wordt kan iemand mij die vertellen?

Quote:
The mean boost port area is 265 mm^2 or 2.65 cm^2. After figuring in its upward angle (55?) its mean area comes down to 210 mm^2 or 2.10 cm^3. I let the software do the work on this port to figure its actual area. The chordal measurement will be fine for use here.




Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 2-8-2005 om 19:25 uur.
 

Dit topic is 292992 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 40 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved