Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 40 van 95
|
Dit topic is 292992 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
fordescortracing |
18-7-2005 20:24 |
 Posts: 620 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
Lees dan de FAQ even door (en eventueel het boek van Bell) en ga aan de slag zou ik zeggen... Reken het zelf uit, kies zelf dingen uit die je wel/njiet doet... ipv klakkeloos dingen overnemen van een ander, lijkt mij leuker 
Ja ik wil niet stom doen maar staat ergens welke gegevens je dan moet hebben en hoe je het moet uitrekenen enz enz niet dat ik dadelijk de verkeerde kant uit ga met men groter maken enz enz en dat ie nooit meer loopt  :S
|
|
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!! |
|
[RRT] Lost-P |
18-7-2005 20:51 |
Posts: 4578 |
|
|
Chille Tune shit dan |
|
brommerberthus |
18-7-2005 22:50 |
 Posts: 312 |
ik heb een 'getunede' cilinder gekocht(vooral de zuiger) en de kop, maar die heel rauw afgedraaid, k heb nu n 2de kop late vlakke kaas recht maar ik denk dat de verbrandingskamer te klein is geworden. kijk maar:
http://img343.images...hp?image=ped17eo.jpg
t is n gilardoni 1 cilinder.
net wanneer hij toere begint te make houd ie in.
en ver moet de zuiger op z'n hoogst onder de cilinder uit komen?
want als ik de zuiger gelijk zet met de cilinder gaat de kickstarter echt 'te zwaar rond
|
|
|
|
Bullet |
18-7-2005 23:03 |
 Posts: 12150 |
verbrandingskamer te klein?
der zit geen verbrandingskamer meer in man
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
THOMASJEUHHH |
18-7-2005 23:06 |
 Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
ik heb een 'getunede' cilinder gekocht(vooral de zuiger) en de kop, maar die heel rauw afgedraaid, k heb nu n 2de kop late vlakke kaas recht maar ik denk dat de verbrandingskamer te klein is geworden. kijk maar:
http://img343.images...hp?image=ped17eo.jpg
t is n gilardoni 1 cilinder.
net wanneer hij toere begint te make houd ie in.
en ver moet de zuiger op z'n hoogst onder de cilinder uit komen?
want als ik de zuiger gelijk zet met de cilinder gaat de kickstarter echt 'te zwaar rond
late uitdraaien want hiermee krijg je kopneukers
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Bullet |
18-7-2005 23:07 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda mt driver
[...]
late uitdraaien want hiermee krijg je kopneukers
kopje is al (achterlijk) uitgedraait, zuiger kan z'n kop volgens mij zo niet raken.
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
brommerberthus |
19-7-2005 7:17 |
 Posts: 312 |
hoezo achterlijk uitgedraait?
|
|
|
|
bart de scootergek |
19-7-2005 11:33 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
hoezo achterlijk uitgedraait?
nou er is gewoon te veel afgedraaid, er is geen normale verbrandingskamer over, zou dit niet gaan detoneren?
|
|
Honda RC-33 |
|
Neonlampje |
19-7-2005 13:37 |
 Posts: 14825 |
detoneren, hamertje tik, klengboem ratel, etc... alle metaal-op-metaal-geluiden zijn wel van toepassing hier
|
|
|
|
brommerberthus |
19-7-2005 17:49 |
 Posts: 312 |
nee, k heb die ruimte zelfs uit gefreesd n beetje net als de kop die erbij zat,
|
|
|
|
bart de scootergek |
20-7-2005 11:27 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
nee, k heb die ruimte zelfs uit gefreesd n beetje net als de kop die erbij zat,
je hebt dus met de hand er een squisrand en verbrandingskamer in gefreesd?
|
|
Honda RC-33 |
|
brommerberthus |
20-7-2005 17:46 |
 Posts: 312 |
verbrandingskamer wel... k weet niet wat een squisrand is maaar de bromboer zij dat de kop niet de oorzaak is waarom de mijne nie goed loopt
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
21-7-2005 20:55 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
verbrandingskamer wel... k weet niet wat een squisrand is maaar de bromboer zij dat de kop niet de oorzaak is waarom de mijne nie goed loopt
 Waarom frees je met de hand in je cil.kop
En je bromboer is niet goed in zn hoofd?
Edit: Nou kan t opzich wel, Lude had t laatst ook over een gast die zn cil.kop aan t bougiegat in zn Boor spande, en met de hand met een beitel de kamer/squishband erin draaide
Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 21-7-2005 om 21:20 uur.
|
|
Chille Tune shit dan |
|
mbrulezzz |
25-7-2005 13:30 |
 Posts: 2084 |
ff een vraagje:
wat moet je tunen als je je cilinder laag toeriger wil maken, maar toch dezelfde trek kracht behouden?
(dus zeg maar dat ie meer koppel heeft bij minder toeren)
|
|
MB racing |
|
Kietel Tuning |
27-7-2005 17:49 |
 Posts: 863 |
ik was me die time area berekeningen een beetje aan bekijken op macdizzy. De vraag gaat nu over deze hoeken van spoelers.
Nu weet ik als je de spoelers meer naar achter richt dat dat goed is voor low en midrange motoren en als je ze meer naar het midden richt dat dat voor meer midrange en higher RPM power zorgt. Moet je die waarden nu mee nemen in bepaalde berekeningen of zijn er gewoon standaard waarden voor sommige motoren?
en dan nog iets over deze hoek je rekent dus eerst de oppervlakte van de poort uit. Maar omdat sommige poorten shuin lopen word eigenlijk de oppervlakte kleiner. zoals hier staat dat je er een programma voor moet gebruiken.Die formule die hier voor gebruikt wordt kan iemand mij die vertellen?
Quote: The mean boost port area is 265 mm^2 or 2.65 cm^2. After figuring in its upward angle (55?) its mean area comes down to 210 mm^2 or 2.10 cm^3. I let the software do the work on this port to figure its actual area. The chordal measurement will be fine for use here.
Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 2-8-2005 om 19:25 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 292992 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 40 van 95
|
|