Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 804 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 39 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 8-7-2005 23:55 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
ding is door iemand uit de SOBW getuned (heeft ook n keer gewonnen, met een kawa geloof ik)

ding maakte wel toeren



wrs. heeftie ze dr dus in gezet omdat ie zoveel toeren draaide, dattie onderin weer iets erbij kreeg (wat wel wenselijk is met racer ), prijs van het bovenin wat inleveren was het m zeker waard
 
Chille Tune shit dan
buldogo2 14-7-2005 23:40 Print reply

Posts: 2101
De orgineele nsr cilinder van een maat van me hebben we er net af "gebrokken" en nu keek ik naar de uilaat poort in zag ik dat deze niet al te netjes naar boven en naar "beneden!" is geveild kan dat veel kwaat dat de uitlaat poort naar beneden geveild is en wat doet dit met het vermogen?

(Foto van poortmap komt zometeen wel warschijnlijk)



poortmap is niet echt secuur maar het gaat om hjet id.

Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 15-7-2005 om 12:34 uur.
 
Born to ride
R.R. 15-7-2005 12:36 Print reply
Posts: 10
Volgens mij maakt het niets uit omdat de zuiger dit toch afsluit.
 
Kietel Tuning 15-7-2005 12:49 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R.R.
Volgens mij maakt het niets uit omdat de zuiger dit toch afsluit.


Ja maar als de zuiger boven is. is die uitlaatpoort dan niet in verbinding met het carter, omdat die zuiger dan te kort is om die uitlaatpoort nog helemaal af te dekken.
 
tsxj oran 15-7-2005 12:51 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R.R.
Volgens mij maakt het niets uit omdat de zuiger dit toch afsluit.

dan word je uitlaat poort een inlaat poort

 
oud
buldogo2 15-7-2005 13:24 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

dan word je uitlaat poort een inlaat poort



de zuiger sluit de uitlaat poort in ze hoogste stand nog gewoon af, dus dat is het probleem niet, maar maakt het voor slijtage en prestatiues niets uit?

 
Born to ride
[RRT] Lost-P 16-7-2005 13:52 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


de zuiger sluit de uitlaat poort in ze hoogste stand nog gewoon af, dus dat is het probleem niet, maar maakt het voor slijtage en prestatiues niets uit?




niet echt
 
Chille Tune shit dan
blair 17-7-2005 23:07 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



poorten geven extra voeding aan je spoelers...




Geven voeding aan je carter, het mengsel gaat rechtstreeks je carter in en niet naar je spoelers. En of er er meer mengsel je carter in komt is de vraag.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
zijn idd aux poorten
nie zeike kan goed op 50cc

er zijn mense die hem dichtmaken, maar of je dat wilt doen ligt aan waarvoor het is.
en even heel snel te zeggen haalt het wat kracht op hogere toeren weg en issie onderin sterker.
vandaar dat veel crossers aux poorten hebben.
bij lage toeren heeft het nut omdat het membraan nog mooi de tijd heeft om alles netjes te regelen, en er is genoeg tijd om het mengsel om te keren en de cilinder in te krijgen
maar op hoge toeren verstoord het de spoeling erg,, mengsel word in het carter gezogen daardoor, maar heel snel daarna moet het meteen weer terug. niet echt ideaal dus.
ik weet niet hoeveel toeren je brommer maakt, maar met hoge toeren heb ik het over 12000+


Zijn auxilarry INTAKES. HEt is groter inlaat oppervlak dat 360 graden openstaat. Niet voordeling in de lage toeren dus. JE hebt dan al genoeg tijd om jecarter te vullen, het oppervlak zal ok ruim genoeg zijn. Je verliest onderin kracht onderin, en of je ergens winst hebt is de vraag... In hoge toeren zou je teoretisch winst kunnen hebben omdat een slag korter duurt (tijd) dan is een meer oppervlak van inlaat (evt icm met langere openingstijd) mischien wel beter. Maar misschien voldeed de inlaat al voor dat toerental. e hebt dan alleen verlies. Verder ZIe ik liever een goed getimede inlaat icm met een een goede vorm en oppervlak.

Waarom heeft bv een cr80 uit dezelfde tijd van mb/mt's ze niet? Waarom heeft een plini cilinder ze niet? Waarom worden ze tegenwoordig niet/nauwelijks nog toegepast? Ik ben er geen fan van.


Dit bericht is gewijzigd door blair op 17-7-2005 om 23:08 uur.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
[RRT] Lost-P 18-7-2005 19:37 Print reply
Posts: 4578
dat bedoel ik
dingen zijn irritant...
 
Chille Tune shit dan
bart de scootergek 18-7-2005 19:39 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]



Geven voeding aan je carter, het mengsel gaat rechtstreeks je carter in en niet naar je spoelers. En of er er meer mengsel je carter in komt is de vraag.


[...]


Zijn auxilarry INTAKES. HEt is groter inlaat oppervlak dat 360 graden openstaat. Niet voordeling in de lage toeren dus. JE hebt dan al genoeg tijd om jecarter te vullen, het oppervlak zal ok ruim genoeg zijn. Je verliest onderin kracht onderin, en of je ergens winst hebt is de vraag... In hoge toeren zou je teoretisch winst kunnen hebben omdat een slag korter duurt (tijd) dan is een meer oppervlak van inlaat (evt icm met langere openingstijd) mischien wel beter. Maar misschien voldeed de inlaat al voor dat toerental. e hebt dan alleen verlies. Verder ZIe ik liever een goed getimede inlaat icm met een een goede vorm en oppervlak.

Waarom heeft bv een cr80 uit dezelfde tijd van mb/mt's ze niet? Waarom heeft een plini cilinder ze niet? Waarom worden ze tegenwoordig niet/nauwelijks nog toegepast? Ik ben er geen fan van.


Dit bericht is gewijzigd door blair op 17-7-2005 om 23:08 uur.



mijn cr80 had ze wel .
 
Honda RC-33
[RRT] Lost-P 18-7-2005 19:40 Print reply
Posts: 4578
welk bouwjaar?
 
Chille Tune shit dan
fordescortracing 18-7-2005 19:40 Print reply

Posts: 620
Ik heb nog een puch cilinder liggen heeft iemand maten van hoe ik de openingen van de poorten zelf zo max mogelijk kan maken.


Kga namelijk zelf us kijke of ik men cilindertje wat ik over heb opgefokt kan make.
 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!
[RRT] Lost-P 18-7-2005 19:42 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordescortracing
Ik heb nog een puch cilinder liggen heeft iemand maten van hoe ik de openingen van de poorten zelf zo max mogelijk kan maken.


Kga namelijk zelf us kijke of ik men cilindertje wat ik over heb opgefokt kan make.



Lees dan de FAQ even door (en eventueel het boek van Bell) en ga aan de slag zou ik zeggen... Reken het zelf uit, kies zelf dingen uit die je wel/njiet doet... ipv klakkeloos dingen overnemen van een ander, lijkt mij leuker

 
Chille Tune shit dan
bart de scootergek 18-7-2005 19:43 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
welk bouwjaar?



94.




moet erbij zeggen dat de cilinder getuned is, en aan de manier te zien hoe ze gemaakt zijn is het niet origineel honda, ding presteerde vrij goed, en deed niet onder voor andere 80cc crossers/ oudere 250 crossers. ging in de 5 op t gas nog op t achterwiel etc.
 
Honda RC-33
John Huijben 18-7-2005 20:05 Print reply

Posts: 2433
oudere kawa kx80's hebben het ook
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 292997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 39 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved