Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 38 van 95
|
Dit topic is 293002 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
buldogo2 |
28-6-2005 15:19 |
 Posts: 2101 |
oke ik zal is kijken hoe ver ik hiermee kom, alvast bedankt.
|
|
Born to ride |
|
Ruben. |
28-6-2005 15:21 |
 Posts: 6131 |
eeh moet ik wel nog ff betekenis van de letters dr bij zetten :P
stond gelukkig ook nog gewoon in de faq trouwens
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
T=R+L+C-E
R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.
Dit bericht is ge-edit door Ruben. op 28-6-2005 15:24
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
buldogo2 |
28-6-2005 15:50 |
 Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben.
eeh moet ik wel nog ff betekenis van de letters dr bij zetten :P
stond gelukkig ook nog gewoon in de faq trouwens
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
T=R+L+C-E
R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.
Dit bericht is ge-edit door Ruben. op 28-6-2005 15:24
Ja dat had ik al gevonden  maar toch bedankt
|
|
Born to ride |
|
arthur de gek |
3-7-2005 18:40 |
Posts: 191 |
even verhaaltje
gezien het feit dat ik een squish heb van 3.3 mm. laat ik mijn cilinder afdraaien(2.3 mm dus). zodat het ca. 1 mm wordt.(niet gaan overdrijven krukas is ook tweedehands.
maja wat zouden juliie doen. boven verander je niks aan de timing onderaan natuurlijk wel.
de cilinder reed in princiepe zo wel lekker.
ik weer ff de timingen berekent met een deck van 2.1
maja de uitlaatpoort(26.8mm) zit @ 196,69(ja zeker weten goed berekent)
dus als ik hem 2.3 mm laat afdraaien aan de onderkant. dan is het 186,45. moet alleen wel ff kijken of de poorten helemaal open gaan.
of zeggen jullie laat gewoon zo.
de timing is dus echt wel exstreem hoog.
en of dit nu de prestatie`s ten goede komt vraag ik me ook af
oja trouwen een 80cc ac blokje
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
3-7-2005 20:24 |
Posts: 4578 |
zet eerst ffies de rest van je timingen/blowdown erbij
Want, stel dat je spoelpoorttiming en dus de Blowdown aanvaardbaar is, dan hoef je m miss. alleen maar aan de bovenkant af te draaien, en heb je dus totaal geen last van veranderde timingen
|
|
Chille Tune shit dan |
|
KaWaReZ |
6-7-2005 20:46 |
 Posts: 20582 |
kheb hier die gauwe ouwe zwaargetunede AR-cilinder van mij liggen, nu viel me 1 ding op.
vanuit waar het membraan zit, zijn aan weerszijden twee gaten geboord die naar mn poortjes gaan (rechtstreeks)
dus geen "omleiding" via de inlaat/zuiger, maar recht de poorten in
-wat heeft het precies voor nut
-voordelen/nadelen
-prestatiewinst mee te behalen?
just wondering
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Honda_MB-7_Racing |
6-7-2005 20:48 |
 Posts: 969 |
ik heb vraagje.
kan ik zomaar beetje in me uitlaatpoort veile of ist beter van niet??
|
|
70 CC Eurokut, 24 MM Mikuni, 6 Bak, proma 80 CC |
|
KaWaReZ |
6-7-2005 20:50 |
 Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_MB-7_Racing
ik heb vraagje.
kan ik zomaar beetje in me uitlaatpoort veile of ist beter van niet??
meesten doen het toch  , paar mm breder, en een mm of 2 hoger
asje niet weet waar je mee bezig bent, en je vergalt je cilinder kun je het beter niet doen
(je hebt tunen en tunen, beun en bereken  )
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Kietel Tuning |
6-7-2005 20:50 |
 Posts: 863 |
heet auxilary ports (zoiets schrijf je dat). deze hebben bij Een cilinder met weinig cc weinig nut. daarom maken sommige mensen deze dicht zodat ze een betere flow krijgen in de spoelporten. zelf heb ik het verschil nog nooits gemerkt.
het zou meer vermogen moeten geven onderin.
Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 6-7-2005 om 20:51 uur.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-7-2005 20:50 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_MB-7_Racing
ik heb vraagje.
kan ik zomaar beetje in me uitlaatpoort veile of ist beter van niet??
beter niet doen tenminste beetje vragen hoe t moet anders verneuk je meer dan je geod doet
|
|
|
|
Honda_MB-7_Racing |
6-7-2005 20:51 |
 Posts: 969 |
jah het is een malossi dus beter van niet dus
|
|
70 CC Eurokut, 24 MM Mikuni, 6 Bak, proma 80 CC |
|
KaWaReZ |
6-7-2005 20:56 |
 Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
heet auxilary ports (zoiets schrijf je dat). deze hebben bij Een cilinder met weinig cc weinig nut. daarom maken sommige mensen deze dicht zodat ze een betere flow krijgen in de spoelporten. zelf heb ik het verschil nog nooits gemerkt.
het zou meer vermogen moeten geven onderin.
Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 6-7-2005 om 20:51 uur.
deze zijn er juist ingemaakt
(viel me veeltelaat op dat er twee gaten van een cm inzaten, heb dat ding al bijna een jaar  )
ding liep icm een 20mm en homoet
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
[RRT] Lost-P |
6-7-2005 21:03 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
deze zijn er juist ingemaakt 
(viel me veeltelaat op dat er twee gaten van een cm inzaten, heb dat ding al bijna een jaar )
ding liep icm een 20mm en homoet
poorten geven extra voeding aan je spoelers...
Dus in principe geeft t een winst, maar omdat je de flow totaal verneukt lever je ook gelijk weer vermogen in.
Hij is door Lude getuned toch? Die gooit ze meestal dicht (als ze erin zitten) en zet ze er meestal liever niet in... hmmm, vreemd?
|
|
Chille Tune shit dan |
|
John Huijben |
6-7-2005 21:08 |
 Posts: 2433 |
zijn idd aux poorten
nie zeike kan goed op 50cc
er zijn mense die hem dichtmaken, maar of je dat wilt doen ligt aan waarvoor het is.
en even heel snel te zeggen haalt het wat kracht op hogere toeren weg en issie onderin sterker.
vandaar dat veel crossers aux poorten hebben.
bij lage toeren heeft het nut omdat het membraan nog mooi de tijd heeft om alles netjes te regelen, en er is genoeg tijd om het mengsel om te keren en de cilinder in te krijgen
maar op hoge toeren verstoord het de spoeling erg,, mengsel word in het carter gezogen daardoor, maar heel snel daarna moet het meteen weer terug. niet echt ideaal dus.
ik weet niet hoeveel toeren je brommer maakt, maar met hoge toeren heb ik het over 12000+
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
KaWaReZ |
6-7-2005 21:10 |
 Posts: 20582 |
ding is door iemand uit de SOBW getuned (heeft ook n keer gewonnen, met een kawa geloof ik)
ding maakte wel toeren
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Dit topic is 293002 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 38 van 95
|
|