Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 756 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 37 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292979 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rock-Dog 22-6-2005 12:25 Print reply

Posts: 575
ik heb zojuist een poortmap gemaakt van de originele cilinder van mijn mtx-sh.

Wat kan ik veranderen om hem vooral goed te laten trekken? en iets harder is ook niet zo erg

het is nu:

uitlaatport: 18,3 mm breed, 11 mm hoog. 30,5 mm tot einde cilinder.
Spoelporten: naast de uitlaatport 11 mm breed, daarnaast 10 mm. 6 mm hoog.

Kheb geprobeerd timingen te berekenen, maar lukte niet. Heb hier geeneens een geodriehoek dus kan die hoeken niet opmeten..

Wie kan me verder helpen?

edit: handig om erbij te zetten. Boring is: 39,5 mm. Slag is 41,1 mm.

Dit bericht is ge-edit door Rock-Dog op 22-6-2005 12:26
 
brommerberthus 25-6-2005 11:46 Print reply

Posts: 312
is dit zuigertje nog goed voor gebruikt(omdat ie lichter is gemaakt aan 1 kant:

en bijgewerkt zuigertje:
http://img292.echo.cx/img292/3593/36kf.jpg
 
theredone51 25-6-2005 13:29 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rock-Dog

ik heb zojuist een poortmap gemaakt van de originele cilinder van mijn mtx-sh.

Wat kan ik veranderen om hem vooral goed te laten trekken? en iets harder is ook niet zo erg

het is nu:

uitlaatport: 18,3 mm breed, 11 mm hoog. 30,5 mm tot einde cilinder.
Spoelporten: naast de uitlaatport 11 mm breed, daarnaast 10 mm. 6 mm hoog.

Kheb geprobeerd timingen te berekenen, maar lukte niet. Heb hier geeneens een geodriehoek dus kan die hoeken niet opmeten..

Wie kan me verder helpen?

edit: handig om erbij te zetten. Boring is: 39,5 mm. Slag is 41,1 mm.

Dit bericht is ge-edit door Rock-Dog op 22-6-2005 12:26


http://www.2stroke-t.../Timing%20Simple.xls

daarmee kan je je timingen berekene

 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
thijs 27-6-2005 22:51 Print reply
Posts: 448
ook ff geprobeerd een en ander te berekenen
dit is de poortmap van mijn gt50:


wat ik uitkwam:
timing uitlaat: 173,90?
timing spoelers: 126.61?
blowdown: 23,64

en wat ik ervan gemaakt heb:


uitlaatpoort verbreed naar 68%
uitlaattiming 182?
blowdown is 28
spoelers blijven origineel

lijkt dit wat? fouten of opmerkingen? de uitlaatpoort is origineel nogal recht lijkt mij, is het beter zoals ik hem gemaakt heb of moet hij nog meer afgerond worden?

Dit bericht is ge-edit door thijs op 27-6-2005 22:52
 
Ruben. 27-6-2005 23:36 Print reply

Posts: 6131
ik denk dat je met die blowdown van 28 je cillinder iig verbeterd hebt, zeker omdat ie eerst 23 was
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
bikkeltje 27-6-2005 23:39 Print reply

Posts: 2380
ik heb denet mijn zuiger getuned
gister kwamen een paar oomen van mij langs( verjaardag van mijn vader) en gaven mij tips.
Ik moest de ene kant van mijn zuiger afslijpen en dan scherp allebei de kanten scherp maken.
klopt dit????
 
theredone51 27-6-2005 23:42 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje

ik heb denet mijn zuiger getuned
gister kwamen een paar oomen van mij langs( verjaardag van mijn vader) en gaven mij tips.
Ik moest de ene kant van mijn zuiger afslijpen en dan scherp allebei de kanten scherp maken.
klopt dit????


beter eerst vragen en dan doen

maar je hebt dus 1 flap helemaal tot aan het pistonpen-gat weggehaald? dan komt hij in onbalans = niet gezond
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
buldogo2 28-6-2005 9:52 Print reply

Posts: 2101
Vraagje, kan ik mijn inlaat poort van mijn orgineele mtx-sh silinder grooter maken door ze alle bij naar het midden uit te vijlen tot dat ik er een speil van laat zegen 3 a 4 mm over heb?
Of moet je dit ook eerst helemaal berekenen?
zo ja kan iemant me dan vertellen hoe?
 
Born to ride
Ruben. 28-6-2005 11:17 Print reply

Posts: 6131
dan moet je even de faq lezen
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
[RRT] Lost-P 28-6-2005 12:56 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2

Vraagje, kan ik mijn inlaat poort van mijn orgineele mtx-sh silinder grooter maken door ze alle bij naar het midden uit te vijlen tot dat ik er een speil van laat zegen 3 a 4 mm over heb?
Of moet je dit ook eerst helemaal berekenen?
zo ja kan iemant me dan vertellen hoe?


Het KAN wel, maar ik betwijfel of het nodig is
 
Chille Tune shit dan
buldogo2 28-6-2005 15:08 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

dan moet je even de faq lezen


Daar staat iets over uitlaat poort timingen en poortmap maken wat heb ik daar aan als ik iets met mijn inlaat wil doen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]


Het KAN wel, maar ik betwijfel of het nodig is


Ik heb mijn uitlaat poort al berekent en vergroot ed. maar nu heb ik het id dat i genepen word op de inlaat vandaar deze vraag.
 
Born to ride
Ruben. 28-6-2005 15:11 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2

[...]


Daar staat iets over uitlaat poort timingen en poortmap maken wat heb ik daar aan als ik iets met mijn inlaat wil doen

[...]


Ik heb mijn uitlaat poort al berekent en vergroot ed. maar nu heb ik het id dat i genepen word op de inlaat vandaar deze vraag.


dan ga je naar een andere site, die in marcels sig bijvoorbeeld, (doet die het nog btw?) en lees je daar ff de faq
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Ruben. 28-6-2005 15:12 Print reply

Posts: 6131
poortmap breedte gecorrigeerd?
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
buldogo2 28-6-2005 15:14 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

poortmap breedte gecorrigeerd?


ja, en welk faq moet ik lezen ?!
 
Born to ride
Ruben. 28-6-2005 15:17 Print reply

Posts: 6131
vlinder
R=41.4:2=20.6mm
L=90mm
C=96mm
E=24mm
T=182,6
D=(180-cos^-1((182.6^2+20.6^2-90^2)/(2*20.6*182.6)))*2=

spoel1
R=41.4:2=20.6mm
L=90mm
C=96mm
E=34mm
T=172.6
D=(180-cos^-1((172.6^2+20.6^2-90^2)/(2*20.6*172.6)))*2=

spoel2
R=41.4:2=20.6mm
L=90mm
C=0.8mm
E=24mm
T=59.4
D=(180-cos^-1((59.4^2+20.6^2-90^2)/(2*20.6*59.4)))*2=


of je vult dat ff met jouw waardes in
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?

Dit topic is 292979 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 37 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved