Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 946 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 35 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 9-5-2005 23:06 Print reply

Posts: 1255
Net bezig geweest met men vespa ciao cil. door te rekenen ...

deck van 4mm
uitlaatpoort op 159.15?
Uitlaatpoort breedte op 53 % v/d boring
spoelers op 128.65?

blowdown van 15.25?

als ik alles beetje kan corrigeren dan zou het dit moeten worden ...

deck van 0.7mm
uitlaatpoort op 186.35?
uitlaatpoort breedte op 68% v/d boring
spoelers op 128.65?

blowdown van 28.85?

is dit een beetje goed voor vespa ciao cilinder ? (vario ding dus)

Enne ik zou men uitlaatpoort dan vreselijk veel moeten omhooghalen en verbreden een 5mm omhooghalen en 6mm verbreden zou ik dan niet beter zijn van de uitlaataansluiting waar je uitlaat opkomt weg te frezen en de header zogezegt (van zuiger tot aansluiting header ) deze doorgang dan ook te vergroten tot op gewenste diameter?En hoe zit dat met de bocht die daar in zit ?Moet zo blijven of zou het beter zijn van deze gewoon recht te maken?...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Ruben. 9-5-2005 23:08 Print reply

Posts: 6131
dr zit een bocht daar om de overloop naar pijp gemakkelijker te maken zodat je niet gelijk een hele rechte bocht hebt, dus zoud die wel wat groter maken misschien maar wel krom houden
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Hondalover19 9-5-2005 23:27 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

dr zit een bocht daar om de overloop naar pijp gemakkelijker te maken zodat je niet gelijk een hele rechte bocht hebt, dus zoud die wel wat groter maken misschien maar wel krom houden


hmm oke begrijp ik wel maar , (voor mij dan toch ) zou ik alles van uitlaatgedeelte dan zo recht mogelijk houden omdat ik geloof dat bochten nadelig zijn voor de uitlaatgolven.Nu weet ik niet hoe dit is bij de cilinder zelf maar stel nu dat je een ronde uitlaatpoort hebt van bv. diameter 25 en dan een cilindrisch gat van ook diameter 25 naar de aansluiting van je uitlaat.Is dit nadelig voordelig en waarom?Het is toch beter dat je uitlaatgassen sneller/ beter weg kunnen als dat ze eerst bochten moeten maken niet ?En oke ze maken in de fabriek niet voor de lol er wat bochten in enzo ,want een cilindrisch gat zo vele sneller en gemakkelijker gemaakt ...maar ik vraag me dan af welk nut het precies heeft..? Om de overgang te vergemakkelijken ja maar waarom moet dat dan?

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 9-5-2005 23:28
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Ruben. 9-5-2005 23:37 Print reply

Posts: 6131
zodat het sneller gaat

je kunt natuurlijk ook gewoon je uitlaat recht naar voren laten steken tussen je vork door :P

Dit bericht is ge-edit door Ruben. op 9-5-2005 23:37
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Hondalover19 9-5-2005 23:46 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

zodat het sneller gaat

je kunt natuurlijk ook gewoon je uitlaat recht naar voren laten steken tussen je vork door :P

Dit bericht is ge-edit door Ruben. op 9-5-2005 23:37


sneller ...? door een bocht gaat sneller als rechtdoor dan ?

Door men vork neej , ik laat men uitlaat altijd omhoog lopen langs men benzinetank af :-p

wie kan me eens een uitgebreide verklaring geven lolz ik doe moeilijk ik weet het maar ik wil het weten

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 9-5-2005 23:47
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Ruben. 9-5-2005 23:48 Print reply

Posts: 6131
het moet toch wel een bocht maken, rechtuit kan het niet
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Hondalover19 9-5-2005 23:48 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

het moet toch wel een bocht maken, rechtuit kan het niet


Waarom niet rechtdoor dan?:-p

bedoel dan van zuiger tot uitlaat niet de uitlaat

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 9-5-2005 23:49
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Ruben. 9-5-2005 23:49 Print reply

Posts: 6131
je uitlaat poort zit aan de voorkant niet? anders zou je ownen

laaatmaar

ja kan wel recht maar dan wordt de hoek later groter wat veer afremt lijktme

Dit bericht is ge-edit door Ruben. op 9-5-2005 23:49
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Hondalover19 9-5-2005 23:50 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

je uitlaat poort zit aan de voorkant niet? anders zou je ownen


ja uitlaat weet ik ook dat je niet anders kan als bochten maken maar bedoel van zuiger tot header die bocht
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Hondalover19 9-5-2005 23:53 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


ja uitlaat weet ik ook dat je niet anders kan als bochten maken maar bedoel van zuiger tot header die bocht


hmm ja dat is ook waar maar hij remt zoiezo al af in de uitlaat zelf , + nog eens in de cilinder zelf dan en je uitlaatgolven worden toch geregelt door je expansie uitlaat. Gedeelte eruit en klein gedeelte terug of zou daarom mss die bocht in de cilinder zijn voor de uitlaatgassen die terug komen van de expansie te reduceren...?

edit oeps quote mezelf al

mss. beter een topic er over maken? :p

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 9-5-2005 23:58
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
[RRT] Lost-P 10-5-2005 7:23 Print reply
Posts: 4578
zo wtf... Moet een std. AM6 50cc Gilardoni 2 tunen... de slome versie.. ik rekenen, Blowdown van: 3,nogwat ...
dat ze normaal met die dingen kunnen rijden jow
 
Chille Tune shit dan
Hans F 10-5-2005 8:39 Print reply
Posts: 4326
ligt de uitlaatpoort nog geen mm hoger als de spoelpoorten?
 
[RRT] Lost-P 10-5-2005 13:44 Print reply
Posts: 4578
0.7/0.8 zo ongeveer

(Gaan we maar ns wat aan doen )
 
Chille Tune shit dan
hondadriver_chris 18-5-2005 21:32 Print reply

Posts: 1042
heey mensen, zoals sommigen van jullie vast al wel weten ben ik druk bezig met expirimenteren met een honda vision, ding moet eigenlijk kneiter hard gaan lopen, nou hebben we een 70 cc en 21mm en ik tune het spul zelf een beetje, carters zijn getunend en cilinder ook.

maar nu wil ik ff de poort timingen weten, dus ik druk aan het rekenen, maar ik kan uit een paar dingen niet komen.

de drijfstang lengte is dat van hart tot hart genomen?
70cc is dat inclusief of exclusief compressie volume en zo ja hoe bereken je dat?

wie kan mij eventueel helpen aan deze gegevens van een honda vision, want ik kom de ene keer uit op een blowdown van 26 uit en de andere keer op 41

en in dat mooie tekeningetje, waarbij je je cilinder als het ware na tekend, om de timingen te berekenen, moet je dan de maten van het bovenste punt van de uitlaat poort tot de rand van de cilinder nemen?
en zo ook bij de spoelpoorten.

en als ik het dan ook goed begrijp uit zo'n tekening kan je doormiddel van je spoelpoorten te verhogen een laagtoerigere cilinder maken...

anders mischien een "pro-tuner" die mij ff wil aanmelden op msn

b_christiaan@hotmail.com
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
Ruben. 18-5-2005 21:36 Print reply

Posts: 6131
nee is in mm eh, moet je gewoon van bovenkant van de poort tot onderkant van de poort nemen
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?

Dit topic is 292946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 35 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved