Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 33 van 95
|
Dit topic is 292938 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joostvdw |
4-5-2005 20:21 |
 Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
heeft er niks mee te maken, ik bedoel de overgang van carter naar cilinder .
zoals ik zei, als je alleen dat doet, maakt het imho niks uit
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
S1lv3r |
4-5-2005 20:22 |
 Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
zoals ik zei, als je alleen dat doet, maakt het imho niks uit
jah, had ik al gelezen, maar mulder d8 dat ik de spoelpoorten bedoelde
|
|
|
|
mulder |
4-5-2005 20:23 |
 Posts: 13701 |
jep
|
|
|
|
Hondalover19 |
9-5-2005 18:10 |
 Posts: 1255 |
euhm timingen van cilinder met vario
Uitlaat ,spoelers enzo... rond welke waardes het beste ?? Neem aan niet hetzelfde als een schakel...Een blowdown van 20-25? ofzo? en Uitlaat een 140-150??  wie kan me verder helpen...
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
mulder |
9-5-2005 18:15 |
 Posts: 13701 |
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
9-5-2005 18:17 |
Posts: 4578 |
voor een scooter?
of een automaat-kutding-achtig iets :-p
voor scooters kun je stukje hoger gaan dan schakels, met je Blowdown enzo, omdat je in principe toch "zo goed als" altijd in je powerband rijdt (mits goed afgesteld)...
Timingen maakt in principe niet uit of t een schakel/vario ding is.... Blowdown maakt wel beetje uit, uitlaatpoorttiming zou k iig rond de 190/200 max. doen :-p... Spoelertiming zo rond de 125/130 max... en dan beetje kijken wat voor BLowdown je wilt...
Voor automaat/kutten, idd niet al te hoog gaan... Blowdown van rond de 27 oid zou ik bijv. nemen voor een Puch... Maar wederom, timingen mogen redelijk hoog zijn...
@ Mulder: Waarom? Omdat jij het toevallig niet weet?
Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 9-5-2005 18:18
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Hondalover19 |
9-5-2005 18:28 |
 Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
voor een scooter?
of een automaat-kutding-achtig iets :-p
voor scooters kun je stukje hoger gaan dan schakels, met je Blowdown enzo, omdat je in principe toch "zo goed als" altijd in je powerband rijdt (mits goed afgesteld)...
Timingen maakt in principe niet uit of t een schakel/vario ding is.... Blowdown maakt wel beetje uit, uitlaatpoorttiming zou k iig rond de 190/200 max. doen :-p... Spoelertiming zo rond de 125/130 max... en dan beetje kijken wat voor BLowdown je wilt...
Voor automaat/kutten, idd niet al te hoog gaan... Blowdown van rond de 27 oid zou ik bijv. nemen voor een Puch... Maar wederom, timingen mogen redelijk hoog zijn...
een automaat kutding vespa ciao cil. Omdat men uitlaat nl. op 144?staat daarmee dacht ik mss dat je voor automaat wat minder moet gaan met je timingen.Als ik die naar 187? moet brengen de halve cil dan wegfrezen 
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Kietel Tuning |
9-5-2005 19:51 |
 Posts: 863 |
Als het een standaart cilinder is. is ook handig om die bocht die in de uitlaat zit weg te vijlen,dat scheelt al behoorlijk. Wel opletten dat je niet tot aan het draadeind komt.
|
|
|
|
PraatPaal |
9-5-2005 20:36 |
|
[RRT] Lost-P |
9-5-2005 21:10 |
Posts: 4578 |
in principe wel jah...
Je inlaat staat dan idd langer open (of dat ideaal is voor bepaalde setups is maar de vraag  )...
En de zuiger wordt er wat lichter van (ligt eraan tot hoever je gaat in het aanpassen), waardoor je gasreactie enzo ook weer wat omhoog kunnen gaan enzo...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Frysk |
9-5-2005 21:12 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
in principe wel jah...
Je inlaat staat dan idd langer open (of dat ideaal is voor bepaalde setups is maar de vraag )...
En de zuiger wordt er wat lichter van (ligt eraan tot hoever je gaat in het aanpassen), waardoor je gasreactie enzo ook weer wat omhoog kunnen gaan enzo...
maar welke dingen kun je allemaal met je zuiger uitvreten zodat ie sneller gaat ?
|
|
giggitybyte |
|
[RRT] Lost-P |
9-5-2005 21:16 |
Posts: 4578 |
in principe alleen maar verlichten...
en zo aanpassen dat je inlaat langer openstaat enzo.
spoelgaatje voor smering van naaldlager, zulk soort dingetjes zijn ook interessant.
|
|
Chille Tune shit dan |
|
lamahoofd |
9-5-2005 21:18 |
 Posts: 3432 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
in principe alleen maar verlichten...
en zo aanpassen dat je inlaat langer openstaat enzo.
spoelgaatje voor smering van naaldlager, zulk soort dingetjes zijn ook interessant.
Dat heeft best wel veel effect en dat laatste is alleen nodig bij setups die veel toeren draaien
|
|
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen |
|
[RRT] Lost-P |
9-5-2005 21:21 |
Posts: 4578 |
lijkt me logisch? 
en verlichten heeft idd best wat effect ja
|
|
Chille Tune shit dan |
|
lamahoofd |
9-5-2005 21:26 |
 Posts: 3432 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
lijkt me logisch? 
en verlichten heeft idd best wat effect ja
Dat die inlaat langer open staat heeft het meeste effect,maar dat laatste kan je wel op laagtoerige setups doen,altijd beter voor je lager
|
|
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen |
|
Dit topic is 292938 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 33 van 95
|
|