Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 33 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 4-5-2005 20:21 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r

[...]


heeft er niks mee te maken, ik bedoel de overgang van carter naar cilinder .


zoals ik zei, als je alleen dat doet, maakt het imho niks uit
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
S1lv3r 4-5-2005 20:22 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


zoals ik zei, als je alleen dat doet, maakt het imho niks uit


jah, had ik al gelezen, maar mulder d8 dat ik de spoelpoorten bedoelde
 
mulder 4-5-2005 20:23 Print reply

Posts: 13701
jep
 
Hondalover19 9-5-2005 18:10 Print reply

Posts: 1255
euhm timingen van cilinder met vario
Uitlaat ,spoelers enzo... rond welke waardes het beste ?? Neem aan niet hetzelfde als een schakel...Een blowdown van 20-25? ofzo? en Uitlaat een 140-150?? wie kan me verder helpen...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
mulder 9-5-2005 18:15 Print reply

Posts: 13701
moet je op scooterfreaks wezen

http://www.scooter-f...owthread.php?t=25548
 
[RRT] Lost-P 9-5-2005 18:17 Print reply
Posts: 4578
voor een scooter?
of een automaat-kutding-achtig iets :-p

voor scooters kun je stukje hoger gaan dan schakels, met je Blowdown enzo, omdat je in principe toch "zo goed als" altijd in je powerband rijdt (mits goed afgesteld)...

Timingen maakt in principe niet uit of t een schakel/vario ding is.... Blowdown maakt wel beetje uit, uitlaatpoorttiming zou k iig rond de 190/200 max. doen :-p... Spoelertiming zo rond de 125/130 max... en dan beetje kijken wat voor BLowdown je wilt...

Voor automaat/kutten, idd niet al te hoog gaan... Blowdown van rond de 27 oid zou ik bijv. nemen voor een Puch... Maar wederom, timingen mogen redelijk hoog zijn...


@ Mulder: Waarom? Omdat jij het toevallig niet weet?

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 9-5-2005 18:18
 
Chille Tune shit dan
Hondalover19 9-5-2005 18:28 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

voor een scooter?
of een automaat-kutding-achtig iets :-p

voor scooters kun je stukje hoger gaan dan schakels, met je Blowdown enzo, omdat je in principe toch "zo goed als" altijd in je powerband rijdt (mits goed afgesteld)...

Timingen maakt in principe niet uit of t een schakel/vario ding is.... Blowdown maakt wel beetje uit, uitlaatpoorttiming zou k iig rond de 190/200 max. doen :-p... Spoelertiming zo rond de 125/130 max... en dan beetje kijken wat voor BLowdown je wilt...

Voor automaat/kutten, idd niet al te hoog gaan... Blowdown van rond de 27 oid zou ik bijv. nemen voor een Puch... Maar wederom, timingen mogen redelijk hoog zijn...


een automaat kutding vespa ciao cil. Omdat men uitlaat nl. op 144?staat daarmee dacht ik mss dat je voor automaat wat minder moet gaan met je timingen.Als ik die naar 187? moet brengen de halve cil dan wegfrezen
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Kietel Tuning 9-5-2005 19:51 Print reply

Posts: 863
Als het een standaart cilinder is. is ook handig om die bocht die in de uitlaat zit weg te vijlen,dat scheelt al behoorlijk. Wel opletten dat je niet tot aan het draadeind komt.


 
PraatPaal 9-5-2005 20:36 Print reply

Posts: 7977
ff een vraagie:

Quote:


zuiger opvoeren

Door 5 mm van de zuiger af te zagen aan de inlaatzijde, zoals op het plaatje is te zien, kun je de motor iets sterker maken, en iets meer toeren laten draaien. (De inlaat staat langer open).
Zorg dat je de braampjes netjes wegvijlt, zodat er geen krasjes in de cylinder komen.








is dat waar ????
 
[RRT] Lost-P 9-5-2005 21:10 Print reply
Posts: 4578
in principe wel jah...

Je inlaat staat dan idd langer open (of dat ideaal is voor bepaalde setups is maar de vraag )...
En de zuiger wordt er wat lichter van (ligt eraan tot hoever je gaat in het aanpassen), waardoor je gasreactie enzo ook weer wat omhoog kunnen gaan enzo...


 
Chille Tune shit dan
Frysk 9-5-2005 21:12 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

in principe wel jah...

Je inlaat staat dan idd langer open (of dat ideaal is voor bepaalde setups is maar de vraag )...
En de zuiger wordt er wat lichter van (ligt eraan tot hoever je gaat in het aanpassen), waardoor je gasreactie enzo ook weer wat omhoog kunnen gaan enzo...


maar welke dingen kun je allemaal met je zuiger uitvreten zodat ie sneller gaat ?
 
giggitybyte
[RRT] Lost-P 9-5-2005 21:16 Print reply
Posts: 4578
in principe alleen maar verlichten...
en zo aanpassen dat je inlaat langer openstaat enzo.
spoelgaatje voor smering van naaldlager, zulk soort dingetjes zijn ook interessant.
 
Chille Tune shit dan
lamahoofd 9-5-2005 21:18 Print reply

Posts: 3432
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

in principe alleen maar verlichten...
en zo aanpassen dat je inlaat langer openstaat enzo.
spoelgaatje voor smering van naaldlager, zulk soort dingetjes zijn ook interessant.


Dat heeft best wel veel effect en dat laatste is alleen nodig bij setups die veel toeren draaien
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
[RRT] Lost-P 9-5-2005 21:21 Print reply
Posts: 4578
lijkt me logisch?
en verlichten heeft idd best wat effect ja
 
Chille Tune shit dan
lamahoofd 9-5-2005 21:26 Print reply

Posts: 3432
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

lijkt me logisch?
en verlichten heeft idd best wat effect ja


Dat die inlaat langer open staat heeft het meeste effect,maar dat laatste kan je wel op laagtoerige setups doen,altijd beter voor je lager
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen

Dit topic is 292938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 33 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved