Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 790 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 32 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292957 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 27-4-2005 17:06 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rock-Dog

is een uilaatport-timing van 190 graden voor een originele mtx-sh cilinder goed? moet nog effe een poortmap maken en uitvijlen, maar als 190 goed is om maximaal te doen kan ik dit vast gebruiken om te expirimenteren met uitlaten

Dit bericht is ge-edit door Rock-Dog op 27-4-2005 16:52


Ik heb bij mijn org. mtx-sh cilinder een uitlaat timing genomen van 180 graden en dit rijd heerlijk dan heb je nog redelijke powerband, ik denk als je veel hoger gaat dat je dan een korte piek power krijcht (ben ook beginnende tuner dus weet dit niet zeker).

Met 5 bak rijd ik bij mij 80 zonder al te veel moeite.
 
Born to ride
Ruben. 27-4-2005 21:54 Print reply

Posts: 6131
D=( ((1.5^2) x (35200^2)) / (4 x Pi x vol x (66.7^2)) ) ? ( 1.7 x 1.5)

zou iemand dat ff duidelijk voor me kunnen maken, is voor powerbox berekenen, maar ik snap er geen reet meer van
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Joostvdw 27-4-2005 21:56 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

D=( ((1.5^2) x (35200^2)) / (4 x Pi x vol x (66.7^2)) ) ? ( 1.7 x 1.5)

zou iemand dat ff duidelijk voor me kunnen maken, is voor powerbox berekenen, maar ik snap er geen reet meer van


kzou bimotion gebruiken, is veel makkelijker
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Ruben. 27-4-2005 21:57 Print reply

Posts: 6131
ja maar dat mag niet met wiskunde, want moet de berekeningen opschrijven
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Hondalover19 30-4-2005 17:48 Print reply

Posts: 1255
Kan een lekke krukaskering Veel carterdruk verlies veroorzaken?En hoe zit dit ivm prestaties...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
S1lv3r 4-5-2005 16:18 Print reply

Posts: 5213
bij mij sluiten de carterspoelen (ofzo) niet goed aan op de cilinder. Als je dit mooi aansluitend maakt, merk je dan een (groot) vermogenverschil?
 
chineesboer 4-5-2005 20:02 Print reply

Posts: 3676
wat is mn deckheight??

iemand uitleg oid?
 
Mitchell17 4-5-2005 20:03 Print reply

Posts: 556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

Kan een lekke krukaskering Veel carterdruk verlies veroorzaken?En hoe zit dit ivm prestaties...

dohhh hij kan alles verliezen
 
Joostvdw 4-5-2005 20:06 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

wat is mn deckheight??

iemand uitleg oid?


deckheight is de ruimte tussen je zuiger op BDP en het vlak van je cilinder waar je pakking op ligt zegmaar,
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Joostvdw 4-5-2005 20:08 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r

bij mij sluiten de carterspoelen (ofzo) niet goed aan op de cilinder. Als je dit mooi aansluitend maakt, merk je dan een (groot) vermogenverschil?


ligt eraan hoeveel ze verschillen, maar over het algemeen merk je er ong niks van,

maaaar, als je nou heel veel van die kleine dingetjes goed doet, (goed membraan, goeie afstelling, enz) dan ga je het wel merken, vele kleine, maken een grote
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
chineesboer 4-5-2005 20:16 Print reply

Posts: 3676
iemand nog goede sites waar je je timingen kan berekenen?
 
Joostvdw 4-5-2005 20:18 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

iemand nog goede sites waar je je timingen kan berekenen?


doe het zelf?

er is een "tuningsfaq" daar staan de formule's in
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mulder 4-5-2005 20:19 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r

bij mij sluiten de carterspoelen (ofzo) niet goed aan op de cilinder. Als je dit mooi aansluitend maakt, merk je dan een (groot) vermogenverschil?


andere zuiger erin gedaan ofzo, dat het daardoor niet goed aansluit?
 
chineesboer 4-5-2005 20:19 Print reply

Posts: 3676
ik weet, maar ik heb het zitten te berekenen, en nu heb ik net nog een site gevonden met zon excel bestandje, daar kwamen hele andere uitkomsten uit
 
S1lv3r 4-5-2005 20:20 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

[...]


andere zuiger erin gedaan ofzo, dat het daardoor niet goed aansluit?


heeft er niks mee te maken, ik bedoel de overgang van carter naar cilinder .
 

Dit topic is 292957 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 32 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved