Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 504 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 31 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 292977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arabesk 18-4-2005 13:40 Print reply

Posts: 1903
weetik: nochtands, me blad papier goed vastgeplakt in de cilinder, en echt nauwkeurig overgetekend van de poorten.

jammer dat ik niet kan inscannen, maar toch even meegeven:

hoogte van de spoelers: 10 mm en breedte van 12 mm
hoogte van de uitlaat: 21 mm, met een breedte van 36 mm

hoogte van de spoelers tot boven(dmv drijfstang - hoogte) 31,4

van de uitlaat 20,4

van het weekend kan ik mss inscannen

 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Hans F 18-4-2005 13:45 Print reply
Posts: 4326
beter meet je het direct uit je cilinder, poortmappen heb je niet nodig voor timingen, stuk nauwkeuriger.
Wat is je deckheigt.

nu met 0, kom ik uit op een 195/130 timing

overigens, wat bedoel je hier: hoogte van de spoelers tot boven(dmv drijfstang - hoogte) 31,4
mee?


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-4-2005 13:46
 
arabesk 18-4-2005 13:49 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

beter meet je het direct uit je cilinder, poortmappen heb je niet nodig voor timingen, stuk nauwkeuriger.
Wat is je deckheigt.

nu met 0, kom ik uit op een 195/130 timing

overigens, wat bedoel je hier: hoogte van de spoelers tot boven(dmv drijfstang - hoogte) 31,4
mee?


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-4-2005 13:46



hoogte tot tdc bedoel ik ermee.
Ik kan nu niet meten op me cilinder, me schuifmaat ligt in school :(

edit: ter verduidelijking: die hoogte heb ik berekend door middel van de hoogte van de spoelers af te trekken van de drijfstanglengte.



edit 2: deckheigt nog niet te meten, zuiger ligt thuis, en ik zit nu op kamer

Dit bericht is ge-edit door arabesk op 18-4-2005 13:52
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Neonlampje 18-4-2005 13:51 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

beter meet je het direct uit je cilinder, poortmappen heb je niet nodig voor timingen, stuk nauwkeuriger.


idd, men vergeet vaak ook nog de bevel hoogte eraf te trekken, waardoor ze leuke cilindertjes denken te hebben
 
Hans F 18-4-2005 13:59 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk

[...]



hoogte tot tdc bedoel ik ermee.
Ik kan nu niet meten op me cilinder, me schuifmaat ligt in school :(

edit: ter verduidelijking: die hoogte heb ik berekend door middel van de hoogte van de spoelers af te trekken van de drijfstanglengte.



edit 2: deckheigt nog niet te meten, zuiger ligt thuis, en ik zit nu op kamer

Dit bericht is ge-edit door arabesk op 18-4-2005 13:52


ik krijg sterk de indruk dat je slag en drijfstanglengte door elkaar gebruikt.

Ik zou iig nu niet in je cilinder gaan frezen. Waarschijnlijk liggen je timingen iets lager dan die 195/130, dit ivm deckheigt, en eventuele meetfout, (maak maar eens een R95 ervan )

 
arabesk 18-4-2005 14:03 Print reply

Posts: 1903
sja, ben ook beginner h?, jij moest toch ook eens van 0 beginnen
daarom dat er forums bestaan, om anderen te helpen
moet ik dan eens alles herberekenen?
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Hans F 18-4-2005 14:07 Print reply
Posts: 4326
idd, gelukkig dat je er nu (van te voren) achter komt, ipv nadat je al in je cilinder hebt zitten frezen.
 
arabesk 18-4-2005 14:09 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

idd, gelukkig dat je er nu (van te voren) achter komt, ipv nadat je al in je cilinder hebt zitten frezen.


tis de bedoeling dat ik het snap voor ik begin te frezen wel te verstaan, ik weet ook wel dat me cilindertje anders mooi aan gort kan geraken
toch al bedankt voor de moeite
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Neonlampje 18-4-2005 14:16 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk

[...]


tis de bedoeling dat ik het snap voor ik begin te frezen wel te verstaan,
Zelfdzame uitzondering
ik heb nu een mooie kerel in mn msn :(
Quote:

18-4-2005 1:22:00 John Lude because i dont want to work with half mm?s
18-4-2005 1:22:26 Lude John why not
18-4-2005 1:22:31 Lude John you should work with tenth's of mm's
18-4-2005 1:22:33 Lude John !!
18-4-2005 1:23:02 John Lude i have hard enouth with mmrs
18-4-2005 1:23:11 Lude John what?
18-4-2005 1:24:56 John Lude i am going to make it 2 mm bigger now
18-4-2005 1:25:22 Lude John ok
18-4-2005 1:25:41 John Lude is that tomuch u think?
18-4-2005 1:25:54 John Lude but how can i know when i have make 2 mm ?
18-4-2005 1:26:36 Lude John i dont know


*Zucht*

Kerel vindt bell's boek te moeilijk
 
arabesk 18-4-2005 14:24 Print reply

Posts: 1903
kdoe vanavond even verder, kga eerst naar het CLB
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
buldogo2 24-4-2005 16:56 Print reply

Posts: 2101
Weet iemant tot hoe breed je kan gaan met een vlinder poort? want ben met me 80cc mtx-r2 cilinder bezig en wil deze echt niet verneuken
 
Born to ride
[RRT] Lost-P 24-4-2005 17:49 Print reply
Posts: 4578
zo breed als wat er aan ruimte in de cilinder is eigenlijk....
Je moet alleen ffies opletten dat je niet te dicht op de spoelpoorten komt te zitten
 
Chille Tune shit dan
buldogo2 24-4-2005 17:59 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

zo breed als wat er aan ruimte in de cilinder is eigenlijk....
Je moet alleen ffies opletten dat je niet te dicht op de spoelpoorten komt te zitten


Oke bedankt
 
Born to ride
[RRT] Lost-P 25-4-2005 8:39 Print reply
Posts: 4578
en, niet te dicht op de spoelpoorten wil zeggen dat je daar (exclusief de Bevels) een mm of 3 ruimte tussen moet laten
je uitlaatpoorten mogen dus wel een stuk "over/boven" de spoelpoorten gaan, voor een leuke breedte dus zeg maar, als je maar ongeveer die 3mm ertussen laat

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 25-4-2005 8:43
 
Chille Tune shit dan
Rock-Dog 27-4-2005 16:51 Print reply

Posts: 575
is een uilaatport-timing van 190 graden voor een originele mtx-sh cilinder goed? moet nog effe een poortmap maken en uitvijlen, maar als 190 goed is om maximaal te doen kan ik dit vast gebruiken om te expirimenteren met uitlaten

Dit bericht is ge-edit door Rock-Dog op 27-4-2005 16:52
 

Dit topic is 292977 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 31 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved