Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 30 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pepijn 14-4-2005 21:43 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

net iets te arm levert toch extra vermogen (minimaal) op?


voor even
 
[RRT] Lost-P 14-4-2005 23:16 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

[...]


voor even


valt wel mee hoor...

MotoGP gasten rijden er een hele race mee
 
Chille Tune shit dan
Pingu 16-4-2005 17:59 Print reply
Posts: 1842
Goh, rijden die ook met 2takten?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Joostvdw 16-4-2005 18:01 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

Goh, rijden die ook met 2takten?


motoGP als in 500cc geloof ik niet meer, vroeger wel
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
[RRT] Lost-P 17-4-2005 22:31 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

Goh, rijden die ook met 2takten?


Nu niet echt meer? (d8 ik toch :-p)

Maar iig zoals joost zegt, vroeger wel! En toen deden ze t ook?
 
Chille Tune shit dan
arabesk 18-4-2005 13:22 Print reply

Posts: 1903
hallo iedereen,

heb net een poortmapje gemaakt van mijn athena cilinder, 93 cc voor mbx 80. Pic kan ik niet oploaden, kheb geen scanner. Cilinder is untuned(nu nog :p)

uitlaatpoorttiming van 150?
spoelpoorttiming van 140 ?
blowdown van 35

Wat zijn zo de waarden dat ik mag aanpassen zodat me cilinder niet de soep in draait, maar toch leuker rijdt dan nu?

heb de eerste 12 pagina's van dit topic bekeken, maar vind niet hoeveel je blowdown maximaal mag zijn.
Kan ik mijn uitlaatpoorttiming naar 170?(ofzo) brengen?
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Hans F 18-4-2005 13:26 Print reply
Posts: 4326
sorry hoor, maar er klopt geen reet van wat je zegt, zowiezo heb je een blowdown van 5 graden met een 140/150 timing, maar daarnaast loopt dit nieteens.
 
arabesk 18-4-2005 13:28 Print reply

Posts: 1903
wat is er dan verkeerd ?
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Hans F 18-4-2005 13:30 Print reply
Posts: 4326
Dat er gewoon geen cilinder bestaat met zulke absurde timingen, dus ik denk dat jij het niet goed gemeten hebt.
 
bart de scootergek 18-4-2005 13:30 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk

wat is er dan verkeerd ?


je blowdown klopt niet echt met de timingen die je hebt gegeven. en daarbij is je uitlaattiming bijzonder laag.
 
Honda RC-33
Blukaap2 18-4-2005 13:33 Print reply

Posts: 9984
En spoelpoorten behoorlijk hoog.
 
Stoere brommers
arabesk 18-4-2005 13:35 Print reply

Posts: 1903
kheb het gedaan volgens de faq van john huiben, maar toen ik stuitte op drijfstanglengte, had ik eerst 82,8 mm genomen, ( de slag maal 2), maar na een beetje zoeken heb ik de echte lengte gevonden van de drijfstang, die 91 was

uitlaatpoortiming met 82,8: 200
spoelpoorten met 82,8 :140
blowdown dan: 30

zijn dit dan betere waardes?
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Hans F 18-4-2005 13:35 Print reply
Posts: 4326
waardoor de blowdown absurd laag is
 
bart de scootergek 18-4-2005 13:35 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk

kheb het gedaan volgens de faq van john huiben, maar toen ik stuitte op drijfstanglengte, had ik eerst 82,8 mm genomen, ( de slag maal 2), maar na een beetje zoeken heb ik de echte lengte gevonden van de drijfstang, die 91 was

uitlaatpoortiming met 82,8: 200
spoelpoorten met 82,8 :140
blowdown dan: 30

zijn dit dan betere waardes?


uitlaat is erg hoog hier
 
Honda RC-33
Hans F 18-4-2005 13:37 Print reply
Posts: 4326
50 graden verschil door 1 cm drijfstanglengte anders? Volgens mij scheelt dat maar een paar graden? (net even gekeken, met 1 cm kortere drijfstang worden bij mij de uit- en spoelpoorttimingen enkele graden hoger)

ik krijg alleen de indruk dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent
zet hier anders de gemeten waarden neer vanaf tdc en je deckheigt



Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-4-2005 13:47
 

Dit topic is 293048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 30 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved