Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1184 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 24 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Terror 6-3-2005 15:55 Print reply

Posts: 9269
wat wordt er nou verstaan onder carters tunen?
oftewel wat doe je dan? welke aanpassingen?
 
Neonlampje 6-3-2005 16:05 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror

wat wordt er nou verstaan onder carters tunen?
oftewel wat doe je dan? welke aanpassingen?
welk type brommer?
 
Terror 6-3-2005 16:07 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
welk type brommer?



tsx ( rg 80 blok )

maar ik lees nu al stukje op pag 17



Dit bericht is ge-edit door Terror op 6-3-2005 16:07
 
Remco RS 6-3-2005 16:07 Print reply

Posts: 11463
nou. bij een rs (motor minarelli) heb ik wel s gezien hoe dat gedaan wordt

er wordt bij de krukas een heel stuk weggeslepen.. zodat de brandstof niet door een smal gleufje de cilinder in komt. de brandstof hoeft dan ook niet meer om een hoekje zeg maar.

het gaat dus allemaal makkelijker. naja ik weet wel wat er weg wordt gefreesd, maar niet hoe je dat precies zegt.. hoop dat t zo een beetje duidelijk is


Dit bericht is ge-edit door Remco RS op 6-3-2005 16:10
 
Terror 6-3-2005 16:12 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS

nou. bij een rs (motor minarelli) heb ik wel s gezien hoe dat gedaan wordt

er wordt bij de krukas een heel stuk weggeslepen.. zodat de brandstof niet door een smal gleufje de cilinder in komt. de brandstof hoeft dan ook niet meer om een hoekje zeg maar.

het gaat dus allemaal makkelijker. naja ik weet wel wat er weg wordt gefreesd, maar niet hoe je dat precies zegt.. hoop dat t zo een beetje duidelijk is


Dit bericht is ge-edit door Remco RS op 6-3-2005 16:10




is volgens mij ook niet zo maar door een amateur te doen lijkt me?

dus dan laten we het zo maar ff
 
Remco RS 6-3-2005 16:12 Print reply

Posts: 11463
haha ik weet wel wat er weg moet..

maar niet hoeveel
en ook niet hoe ik het blok weer draaiend in elkaar krijg
 
Terror 6-3-2005 16:14 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS

haha ik weet wel wat er weg moet..

maar niet hoeveel
en ook niet hoe ik het blok weer draaiend in elkaar krijg


ja misschien dat neonlampje het weet?

offtopic nog 1 post remco rs en 2000
 
Remco RS 6-3-2005 16:16 Print reply

Posts: 11463
ha hierbij de 2000e dus

kampersjaak weet ook hoe t moet, en die krijgt een blok ook weer in elkaar
 
Terror 6-3-2005 16:16 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS

ha hierbij de 2000e dus

kampersjaak weet ook hoe t moet, en die krijgt een blok ook weer in elkaar


die reageren vanzelf wel weer


edit : ga nu werken ik zie het vanaaf wel weer
en feli

Dit bericht is ge-edit door Terror op 6-3-2005 16:17
 
Remco RS 6-3-2005 16:19 Print reply

Posts: 11463
haha werken? waar dan?
succes iig
 
Tijzzz 9-3-2005 22:19 Print reply

Posts: 4215
Laatst las ik ergens dat de breedte van je uitlaatpoort max 67% van je boring mag zijn.

Klopt dat?
 
John Huijben 9-3-2005 22:51 Print reply

Posts: 2433
zon bietje wel ja,
ligt er ook noga laan he, poortvorm / bevels ofniet. voor een mtke ofzo zou ik lekker 65% aanhouden.

vlinderpoorten kunnen breder he
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Bullet 9-3-2005 22:51 Print reply

Posts: 12150
ja zoiets, das een "veilige" breedte

(is btw voor ovale uitlaatpoort, voor vlinder/fluiters mag ie "ietsje" breeder zijn)
 
**My BungHole Will Speak Now**
Tijzzz 10-3-2005 19:32 Print reply

Posts: 4215
Kan je ook nog berekenen hoe breed je je uitlaatpoort het beste kunt maken?

Of is het gewoon de breedte + die 65% van de boring en vlammen maar?
 
ties 10-3-2005 20:04 Print reply
Posts: 1333
bij een vriend van me is op ze scoot een ovale met fluiters op 80% ongecorigeerd. gedaan door iemand die vroeger kreidlers tunen, en nu nog crossmotors enzo.
 

Dit topic is 293126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 24 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved