Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 462 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 2 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 238888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mr200r 1-9-2004 21:55 Print reply
Posts: 5122
Zoon YEIS-pot zit op die dt-ypvsen ook.
Waar dient die voor? Ik zeg altyd tegen kopers dat het voor in de bergen is en bij het dalen wat smering geeft maar waar dient hij echt voor?
 
mr200r
Joscross 1-9-2004 21:57 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Zoon YEIS-pot zit op die dt-ypvsen ook.
Waar dient die voor? Ik zeg altyd tegen kopers dat het voor in de bergen is en bij het dalen wat smering geeft maar waar dient hij echt voor?

Lol

Is gewoon hetzelfde als een powerbox..
En daar kan je wel wat info over vinden in de search

Alleen Yamaha heeft er patent op geloof ik

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 1-9-2004 21:58
 
-Wheelie-Johie- 2-9-2004 10:37 Print reply

Posts: 2814
nog paar vraagjes:
als je je deckheight niet weet hoe kom je dan aan een gemiddelde waarde? dit geld bv ook voor een cilinder die je net nieuw hebt en wilt tunen.

deckheigt is top zuiger tot bovenkant cilinder.. je zuiger steekt boven je cil uit.. dan krijg je dus een negatieve waarde?

deckheigt heeft te maken met je squisch een ideale squish is rond de 0,7. squish stel je meestal af met je voetpakkingen. dit gaat dan weer ten koste van je deckheigt? kun je dat regelen?

 
trots BMW e30 325i eigenaar
Exision 2-9-2004 10:50 Print reply
Posts: 283
Je zegt het zelf al Deckheight licht aan je voet,kop pakking en daarmee dus ook je squish.

Er is dus helemaal geen gemiddelde waarde, sommige cilinderkoppen vallen in de cilinder andere vereisen weer hele dikke pakkingen...

Als je gewoon ff van een cilinder de blowdown oid wilt weten gebruik je gewoon 0,5mm ofzo. Maar hou er dan wel rekening mee dat de timingen die je berekend vaak niet kloppen omdat je inwerkelijkheid met een andere deckheight zit.

De blowdown die je dan berekend hebt klopt wel aardig, omdat je van een verschil uitgaat...
 
-Wheelie-Johie- 2-9-2004 11:50 Print reply

Posts: 2814
waarvoor gebruik je nou die 0,5 dan? is dat gewoon een niet uitmakend getal die C? als je je blowdown wilt uitrekenen maakt die C dus niet uit voor je berekening? en hoe zit dat nou met je zuigerbolling die boven je cil uitsteekt? je hebt dan bv een squish van 0,6 en je C is dan -3,0 mm ofzo lijkt me want hij steekt er boven uit...
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Pingu 2-9-2004 13:37 Print reply
Posts: 1842
zuigerbolling heeft geen invloed, het gaat om het laagste gedeelte (dat opent de poort nl.)
Verder, als ik voor een ander een cil moet bijwerken, weet ik ook vrijwel nooit de deckheight, maar zoals al gezegd is, als je enkel de uitlaattiming goed wilt zetten maakt het niet extreem veel uit.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
-Wheelie-Johie- 2-9-2004 19:48 Print reply

Posts: 2814
waar slaat dit op dan? :
C, de afstand top zuiger, als de zuiger bovenin staat (en dus niet hoger kan) tot aan de bovenkant van de cilinder, deze maat moet je opmeten voor dat je de cilinder van je blok af hebt gehaald. Dit wordt ook wel ?deckheight? genoemd.
jij zegt bolling maakt niet uit. deckheigt is dus zelfde als squisch??????

en je zegt voor de uitlaattiming maakt het niet uit maar welke waarde vul je dan in???? ik wil gewoon weten wat ik moet invullen in de formule

 
trots BMW e30 325i eigenaar
arie-de-arier 2-9-2004 23:37 Print reply

Posts: 10000
vul voor deckheight gewoon 0.5 in is goed genoeg
 
Allah is beter
[RRT] Lost-P 3-9-2004 7:44 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

waar slaat dit op dan? :
C, de afstand top zuiger, als de zuiger bovenin staat (en dus niet hoger kan) tot aan de bovenkant van de cilinder, deze maat moet je opmeten voor dat je de cilinder van je blok af hebt gehaald. Dit wordt ook wel ?deckheight? genoemd.
jij zegt bolling maakt niet uit. deckheigt is dus zelfde als squisch??????

en je zegt voor de uitlaattiming maakt het niet uit maar welke waarde vul je dan in???? ik wil gewoon weten wat ik moet invullen in de formule



je meet dan ook niet tot echt de bovenkant vd zuiger, maar tot aan de rand vd zuiger, dus t gedeelte vd zuiger wat de poort opent....want daar gaat t allemaal om
 
Chille Tune shit dan
-Wheelie-Johie- 3-9-2004 8:52 Print reply

Posts: 2814
ik dacht al
ik snap het nu

poortmapjes berekeningen enzo volgen nog
tenminste ik mag aannemen dat dit topic daar gewoon nog voor is.
 
trots BMW e30 325i eigenaar
SkaBla [Pim] 3-9-2004 8:54 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

vul voor deckheight gewoon 0.5 in is goed genoeg

deckheight is veel te belangrijk om zo maar wat in te vullen hoor
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
-Wheelie-Johie- 3-9-2004 8:59 Print reply

Posts: 2814
deckheigt is squish vul dan gewoon 0.6 in
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Hannes 3-9-2004 9:00 Print reply

Posts: 4530
gewoon opmeten en dan het correcte invullen
 
Supermotard, seperates the men from the boys
-Wheelie-Johie- 3-9-2004 9:20 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hannes

gewoon opmeten en dan het correcte invullen


wtf dan kan je toch niet je ideale squish=deckheigt krijgen, of moet ik eerst me ideale squisch/deckheight gaan bekijken doormiddelvan voetpakkingen en dan gaan tunen?

dit is best relaxed kun je je timingen berekenen doormiddel van invoeren. de berekingen kloppen naar mijns ziens
doel opslaan als!

http://home.hetnet.nl/~jostitie/timing.xls



Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 3-9-2004 9:25
 
trots BMW e30 325i eigenaar
SkaBla [Pim] 3-9-2004 9:22 Print reply

Posts: 4659
juist
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Dit topic is 238888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved