mr200r |
1-9-2004 21:55 |
Posts: 5122 |
Zoon YEIS-pot zit op die dt-ypvsen ook.
Waar dient die voor? Ik zeg altyd tegen kopers dat het voor in de bergen is en bij het dalen wat smering geeft maar waar dient hij echt voor?
|
|
mr200r |
|
Joscross |
1-9-2004 21:57 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Zoon YEIS-pot zit op die dt-ypvsen ook.
Waar dient die voor? Ik zeg altyd tegen kopers dat het voor in de bergen is en bij het dalen wat smering geeft maar waar dient hij echt voor?
Lol
Is gewoon hetzelfde als een powerbox..
En daar kan je wel wat info over vinden in de search
Alleen Yamaha heeft er patent op geloof ik
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 1-9-2004 21:58
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
2-9-2004 10:37 |
Posts: 2814 |
nog paar vraagjes:
als je je deckheight niet weet hoe kom je dan aan een gemiddelde waarde? dit geld bv ook voor een cilinder die je net nieuw hebt en wilt tunen.
deckheigt is top zuiger tot bovenkant cilinder.. je zuiger steekt boven je cil uit.. dan krijg je dus een negatieve waarde?
deckheigt heeft te maken met je squisch een ideale squish is rond de 0,7. squish stel je meestal af met je voetpakkingen. dit gaat dan weer ten koste van je deckheigt? kun je dat regelen?
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Exision |
2-9-2004 10:50 |
Posts: 283 |
Je zegt het zelf al Deckheight licht aan je voet,kop pakking en daarmee dus ook je squish.
Er is dus helemaal geen gemiddelde waarde, sommige cilinderkoppen vallen in de cilinder andere vereisen weer hele dikke pakkingen...
Als je gewoon ff van een cilinder de blowdown oid wilt weten gebruik je gewoon 0,5mm ofzo. Maar hou er dan wel rekening mee dat de timingen die je berekend vaak niet kloppen omdat je inwerkelijkheid met een andere deckheight zit.
De blowdown die je dan berekend hebt klopt wel aardig, omdat je van een verschil uitgaat...
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
2-9-2004 11:50 |
Posts: 2814 |
waarvoor gebruik je nou die 0,5 dan? is dat gewoon een niet uitmakend getal die C? als je je blowdown wilt uitrekenen maakt die C dus niet uit voor je berekening? en hoe zit dat nou met je zuigerbolling die boven je cil uitsteekt? je hebt dan bv een squish van 0,6 en je C is dan -3,0 mm ofzo lijkt me want hij steekt er boven uit...
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Pingu |
2-9-2004 13:37 |
Posts: 1842 |
zuigerbolling heeft geen invloed, het gaat om het laagste gedeelte (dat opent de poort nl.)
Verder, als ik voor een ander een cil moet bijwerken, weet ik ook vrijwel nooit de deckheight, maar zoals al gezegd is, als je enkel de uitlaattiming goed wilt zetten maakt het niet extreem veel uit.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
-Wheelie-Johie- |
2-9-2004 19:48 |
Posts: 2814 |
waar slaat dit op dan? :
C, de afstand top zuiger, als de zuiger bovenin staat (en dus niet hoger kan) tot aan de bovenkant van de cilinder, deze maat moet je opmeten voor dat je de cilinder van je blok af hebt gehaald. Dit wordt ook wel ?deckheight? genoemd.
jij zegt bolling maakt niet uit. deckheigt is dus zelfde als squisch??????
en je zegt voor de uitlaattiming maakt het niet uit maar welke waarde vul je dan in???? ik wil gewoon weten wat ik moet invullen in de formule
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
arie-de-arier |
2-9-2004 23:37 |
Posts: 10000 |
vul voor deckheight gewoon 0.5 in is goed genoeg
|
|
Allah is beter |
|
[RRT] Lost-P |
3-9-2004 7:44 |
Posts: 4578 |
|
|
Chille Tune shit dan |
|
-Wheelie-Johie- |
3-9-2004 8:52 |
Posts: 2814 |
ik dacht al
ik snap het nu
poortmapjes berekeningen enzo volgen nog
tenminste ik mag aannemen dat dit topic daar gewoon nog voor is.
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
SkaBla [Pim] |
3-9-2004 8:54 |
Posts: 4659 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
vul voor deckheight gewoon 0.5 in is goed genoeg
deckheight is veel te belangrijk om zo maar wat in te vullen hoor
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
-Wheelie-Johie- |
3-9-2004 8:59 |
Posts: 2814 |
deckheigt is squish vul dan gewoon 0.6 in
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Hannes |
3-9-2004 9:00 |
Posts: 4530 |
gewoon opmeten en dan het correcte invullen
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
-Wheelie-Johie- |
3-9-2004 9:20 |
Posts: 2814 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hannes
gewoon opmeten en dan het correcte invullen
wtf dan kan je toch niet je ideale squish=deckheigt krijgen, of moet ik eerst me ideale squisch/deckheight gaan bekijken doormiddelvan voetpakkingen en dan gaan tunen?
dit is best relaxed kun je je timingen berekenen doormiddel van invoeren. de berekingen kloppen naar mijns ziens
doel opslaan als!
http://home.hetnet.nl/~jostitie/timing.xls
Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 3-9-2004 9:25
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
SkaBla [Pim] |
3-9-2004 9:22 |
Posts: 4659 |
juist
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|