er is maar een schroefje wat ter hoogte van je kickstarter as zit ergens op het carter, kun je niet missen, je draait dit schroefje eruit als de brommer recht staat, dan moet de olie zo net tegen tegen die rand aanzitten of er moet net iets uitlopen, maar dat is in ieder geval het juiste niveau.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
er is maar een schroefje wat ter hoogte van je kickstarter as zit ergens op het carter, kun je niet missen, je draait dit schroefje eruit als de brommer recht staat, dan moet de olie zo net tegen tegen die rand aanzitten of er moet net iets uitlopen, maar dat is in ieder geval het juiste niveau.
das wel laag niveau tog?
qua olie niveau bedoel ik he
maar aan de andere kant waarom zit het schroefje er anders:S
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
Wat in dat plastic tankje bij de benzinetank moet doen is tweetaktolie. (tenminste als je oliepompje nog is aangesloten een werkt, anders moet je mengsmering tanken)
Dat schroefje in het rechter carterdeksel is idd om de olie in het blok te peilen. Als er te weinig in zit moet je dat bovenin datzelfde carterdeksel bijvullen met carterolie. Rechts van de koppelingskabel zit een zwart plastic dopje en daar moet die carterolie in.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mijn brommer loopt wel goed stationair alleen moet ik eerst wel ff wat gas bij geven maar dan blijft ie stationair lopen zonder dat ik er gas bij geef dus waarschijnlijk is die krukas keerring niet lek ik heb nog is gekeken naar die rook en die is wittig met een blauwe tint dus waarschijnlijk heb hij wat olie door de benzine gedaan voor wat extra smering kan dat ook kloppen?
honda mb met olie meter & remvloeistof meter
Mijne rookt ook wittig/blauw als ie koud is.
Komt wss ook door meer smering ivb inrijden.
Als ie warm is is et al een stuk minder, maar dan zie ik het nog steeds een beetje.
in 500 meter is ie niet warm iig, dus probeer ff warm te laten lopen.