Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21337 - uitlaat maken
|
Pagina 2 van 5
|
Dit topic is 6486 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
RS_70_power |
20-8-2004 21:51 |
 Posts: 1990 |
okay ik heb cone en ben nu in het stadium dat ik de cous uitslagen moet maken , maar mijn vraag :
ik vul in
diamet 1 : 36mm
angel : 0
diameter 2 : 45mm
angel : -10
lenght : 30mm
als ik dit invoer wordt me hart-lijn ook korter ,
duz dan condludeer ik dat het volume niet meer klopt .
of houdt Cone 1.2 daar rekening mee ?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
Hondalover19 |
20-8-2004 22:14 |
 Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power
okay ik heb cone en ben nu in het stadium dat ik de cous uitslagen moet maken , maar mijn vraag :
ik vul in
diamet 1 : 36mm
angel : 0
diameter 2 : 45mm
angel : -10
lenght : 30mm
als ik dit invoer wordt me hart-lijn ook korter ,
duz dan condludeer ik dat het volume niet meer klopt .
of houdt Cone 1.2 daar rekening mee ?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
hmm ik heb juist gekeken ik heb cone layout 2.0
En eens gelezen enzo dit programma houdt voor de lengte het center aan dus als je Bv. vanvoor 45? en vanachter -45? blijft je volume hetzelfde...alleen met twee verschillende hoeken dan , ben ik ook nog niet aan uit , ben ik allang op aan het zoeken ...
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Hondalover19 |
20-8-2004 22:16 |
 Posts: 1255 |
Maar als je een uitlaat maakt , wat is belangrijker je volume of je lengte ...allebij natuurlijk ...mss ergens een middenweg nemen ofwel volume juist maken en langere uitlaat hebben , ofwel lengte juist maken en minder volume...
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
theredone51 |
20-8-2004 22:23 |
 Posts: 2506 |
volume juist, het gaat om de prestaties 
en anders terugloper ervan maken
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Hondalover19 |
20-8-2004 22:32 |
 Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theredone51
volume juist, het gaat om de prestaties 
en anders terugloper ervan maken
nee ook niet , ik ben verkeerd  .
Volume wordt bepaalt door je diamter en je lengte.Maar ze berekenen niet voor nix een diameter en een lengte voor je uitlaat.Kan bv. ook een uitlaat maken met een diamter van 30 en 6 meter lang ,die evenveel volume heeft , of een pijp die 20cm lang is met een diameter van 200 ofzo ... lengte + volume bepaald hoe goed de golven gaan van je uitlaatgassen denk ik dus ...
En hoe moet je dan dat oplossen met door een hoek doorzagen...  ik weet het Nog niet...
Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 20-8-2004 22:34
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Neonlampje |
21-8-2004 16:24 |
 Posts: 14825 |
Tis vrij simpel:
Dit zijn trouwens 2 uitlaten waarvan ik alle hoeken met de hand heb gedaan..
Als je 2 punten van je frame opmeet kun je bekijken hoeveel graden je pijp moet draaien over welke lengte.
Stel je wilt 10 segmenten, dan deel je de lengte door 10, de hoek ook.
Teken een rechte uitlaat met een hartlijn (ook verdeelt in dus diezelfde 10 segmenten) 2 referentielijnen met de hoek, eentje met de positieve hoek, de andere met de negatieve hiervan.
Copi?er die een aantal keer en verplaats ze naar de knoopunten van je hartlijn (om en om, begin met de negatieve hoek)
Vervolgens alles selecteren, spiegelen verschuiven etc etc etc...
Het is niet 100% precies, maar de benadering is goed genoeg, aangezien ik je nog geen uitlaat op 1mm nauwkeurig zie maken als eerste testpijp
suc6
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:24
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:25
|
|
|
|
Hondalover19 |
21-8-2004 21:50 |
 Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Tis vrij simpel:


Dit zijn trouwens 2 uitlaten waarvan ik alle hoeken met de hand heb gedaan..
Als je 2 punten van je frame opmeet kun je bekijken hoeveel graden je pijp moet draaien over welke lengte.
Stel je wilt 10 segmenten, dan deel je de lengte door 10, de hoek ook.
Teken een rechte uitlaat met een hartlijn (ook verdeelt in dus diezelfde 10 segmenten) 2 referentielijnen met de hoek, eentje met de positieve hoek, de andere met de negatieve hiervan.
Copi?er die een aantal keer en verplaats ze naar de knoopunten van je hartlijn (om en om, begin met de negatieve hoek)
Vervolgens alles selecteren, spiegelen verschuiven etc etc etc...
Het is niet 100% precies, maar de benadering is goed genoeg, aangezien ik je nog geen uitlaat op 1mm nauwkeurig zie maken als eerste testpijp 
suc6
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:24
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:25
hmm ja dat zei blorn me ook al , had ik niet aangedacht maar ga ik dan ook zo doen met die referentiepunten .Maar ik was aan het denken die verschillen die je dan krijgt of dat niet , veel verschil uit zou maken of wel ... Anders mss. als je het totaal volume weet van je uitlaat , en dan tekent met bochten ect . kijken wat je verlies is , en dan opnieuw je uitlaat berekenen met dat verlies erbij en dan opnieuw de bochten tekenen enzo... dan kom je toch op een beter volume uit denk ik zo ...
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
blair |
22-8-2004 10:24 |
Posts: 150 |
Ik zou zelf de uitlaat zo lang mogelijk recht houden. En den met een verstekzaag onder een hoek doorzagen. Gewoon op gevoel en de boel vastzetten met ducttape.
Ik heb het er ook obver gehad met iemand die uitlaten maakt. Hij hoefde dat conus programma niet maar hield de uitlaat het liefst zo lang mogelijk recht.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
PRO TUNING |
22-8-2004 10:40 |
 Posts: 4000 |
|
|
|
|
Neonlampje |
22-8-2004 10:57 |
 Posts: 14825 |
Nee ik ging in dit geval wel uit van een conisch begin stuk hoor.. Daarom zit je met het lengteverschil.
Als je het preciezer wilt doen dan moet je de methode van bell nemen, dus een hoekje eruit halen, aan de andere kant plaatsen en dan 180 graden draaien.
(Een conus kun je niet schuin doorzagen, en draaien zonder dat de hartlijn verandert... )
Tis vrij veel tekenwerk, maar hoe meer aandacht je eraan besteedt.. hoe beter en mooier je resultaat
|
|
|
|
RS_70_power |
22-8-2004 13:38 |
 Posts: 1990 |
ik heb eerst met exhaust een berekning gemaakt,
daarna heb ik alles 1:1 getekend
en nu heb ik alles met de graaden geteken en alles
volgende stap is alle counsje invoeren printen
ff vraagje , ik die werktuigbouwkunde en ik kan o school tiggen , is het dan niet slimmer om meteen 1mm RVS te pakken ???????
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
John Huijben |
22-8-2004 14:09 |
 Posts: 2433 |
1 mm is redelijk dik, luc F gebruikt meestal 0,7 en voor zn sprinter 0,5mm.
het kan wel hoor 1mm, maar veel succes met het buigen van de conussen.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Hondalover19 |
22-8-2004 14:11 |
 Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
1 mm is redelijk dik, luc F gebruikt meestal 0,7 en voor zn sprinter 0,5mm.
het kan wel hoor 1mm, maar veel succes met het buigen van de conussen.
mja was ik ook al aan het denken , alleen dat rvs dan wat duurder is en ik weet niet of dat ook in 0.8 0.7 0.5 mm plaat te krijgen is.Je krijgt wel een mooiere uitlaat naderhand ,Meer Bling BLing
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
arie-de-arier |
22-8-2004 14:19 |
 Posts: 10000 |
rvs was toch nadelig voor een 2takt pijp? omdat het de warmte vasthoud?
|
|
Allah is beter |
|
TTVT |
22-8-2004 14:35 |
Posts: 36 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power
okay ik heb cone en ben nu in het stadium dat ik de cous uitslagen moet maken , maar mijn vraag :
ik vul in
diamet 1 : 36mm
angel : 0
diameter 2 : 45mm
angel : -10
lenght : 30mm
als ik dit invoer wordt me hart-lijn ook korter ,
duz dan condludeer ik dat het volume niet meer klopt .
of houdt Cone 1.2 daar rekening mee ?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
hoi hes hij pakt de hard lijn van de cone.
dus de inhoud blijfd het selfde.
ik heb het programma ook en gaat priema.
|
|
Twee_Takt_Velde_Tuning = TTVT |
|
Dit topic is 6486 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 5
|
|