Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 748 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21337 - uitlaat maken
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RS_70_power 20-8-2004 21:51 Print reply

Posts: 1990
okay ik heb cone en ben nu in het stadium dat ik de cous uitslagen moet maken , maar mijn vraag :

ik vul in
diamet 1 : 36mm
angel : 0

diameter 2 : 45mm
angel : -10

lenght : 30mm

als ik dit invoer wordt me hart-lijn ook korter ,
duz dan condludeer ik dat het volume niet meer klopt .

of houdt Cone 1.2 daar rekening mee ?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Hondalover19 20-8-2004 22:14 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

okay ik heb cone en ben nu in het stadium dat ik de cous uitslagen moet maken , maar mijn vraag :

ik vul in
diamet 1 : 36mm
angel : 0

diameter 2 : 45mm
angel : -10

lenght : 30mm

als ik dit invoer wordt me hart-lijn ook korter ,
duz dan condludeer ik dat het volume niet meer klopt .

of houdt Cone 1.2 daar rekening mee ?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?



hmm ik heb juist gekeken ik heb cone layout 2.0
En eens gelezen enzo dit programma houdt voor de lengte het center aan dus als je Bv. vanvoor 45? en vanachter -45? blijft je volume hetzelfde...alleen met twee verschillende hoeken dan , ben ik ook nog niet aan uit , ben ik allang op aan het zoeken ...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Hondalover19 20-8-2004 22:16 Print reply

Posts: 1255
Maar als je een uitlaat maakt , wat is belangrijker je volume of je lengte ...allebij natuurlijk ...mss ergens een middenweg nemen ofwel volume juist maken en langere uitlaat hebben , ofwel lengte juist maken en minder volume...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
theredone51 20-8-2004 22:23 Print reply

Posts: 2506
volume juist, het gaat om de prestaties
en anders terugloper ervan maken
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Hondalover19 20-8-2004 22:32 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

volume juist, het gaat om de prestaties
en anders terugloper ervan maken


nee ook niet , ik ben verkeerd .
Volume wordt bepaalt door je diamter en je lengte.Maar ze berekenen niet voor nix een diameter en een lengte voor je uitlaat.Kan bv. ook een uitlaat maken met een diamter van 30 en 6 meter lang ,die evenveel volume heeft , of een pijp die 20cm lang is met een diameter van 200 ofzo ... lengte + volume bepaald hoe goed de golven gaan van je uitlaatgassen denk ik dus ...
En hoe moet je dan dat oplossen met door een hoek doorzagen... ik weet het Nog niet...

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 20-8-2004 22:34
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Neonlampje 21-8-2004 16:24 Print reply

Posts: 14825
Tis vrij simpel:




Dit zijn trouwens 2 uitlaten waarvan ik alle hoeken met de hand heb gedaan..

Als je 2 punten van je frame opmeet kun je bekijken hoeveel graden je pijp moet draaien over welke lengte.

Stel je wilt 10 segmenten, dan deel je de lengte door 10, de hoek ook.

Teken een rechte uitlaat met een hartlijn (ook verdeelt in dus diezelfde 10 segmenten) 2 referentielijnen met de hoek, eentje met de positieve hoek, de andere met de negatieve hiervan.

Copi?er die een aantal keer en verplaats ze naar de knoopunten van je hartlijn (om en om, begin met de negatieve hoek)

Vervolgens alles selecteren, spiegelen verschuiven etc etc etc...

Het is niet 100% precies, maar de benadering is goed genoeg, aangezien ik je nog geen uitlaat op 1mm nauwkeurig zie maken als eerste testpijp

suc6

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:24

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:25
 
Hondalover19 21-8-2004 21:50 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Tis vrij simpel:




Dit zijn trouwens 2 uitlaten waarvan ik alle hoeken met de hand heb gedaan..

Als je 2 punten van je frame opmeet kun je bekijken hoeveel graden je pijp moet draaien over welke lengte.

Stel je wilt 10 segmenten, dan deel je de lengte door 10, de hoek ook.

Teken een rechte uitlaat met een hartlijn (ook verdeelt in dus diezelfde 10 segmenten) 2 referentielijnen met de hoek, eentje met de positieve hoek, de andere met de negatieve hiervan.

Copi?er die een aantal keer en verplaats ze naar de knoopunten van je hartlijn (om en om, begin met de negatieve hoek)

Vervolgens alles selecteren, spiegelen verschuiven etc etc etc...

Het is niet 100% precies, maar de benadering is goed genoeg, aangezien ik je nog geen uitlaat op 1mm nauwkeurig zie maken als eerste testpijp

suc6

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:24

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:25


hmm ja dat zei blorn me ook al , had ik niet aangedacht maar ga ik dan ook zo doen met die referentiepunten .Maar ik was aan het denken die verschillen die je dan krijgt of dat niet , veel verschil uit zou maken of wel ... Anders mss. als je het totaal volume weet van je uitlaat , en dan tekent met bochten ect . kijken wat je verlies is , en dan opnieuw je uitlaat berekenen met dat verlies erbij en dan opnieuw de bochten tekenen enzo... dan kom je toch op een beter volume uit denk ik zo ...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
blair 22-8-2004 10:24 Print reply
Posts: 150
Ik zou zelf de uitlaat zo lang mogelijk recht houden. En den met een verstekzaag onder een hoek doorzagen. Gewoon op gevoel en de boel vastzetten met ducttape.

Ik heb het er ook obver gehad met iemand die uitlaten maakt. Hij hoefde dat conus programma niet maar hield de uitlaat het liefst zo lang mogelijk recht.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
PRO TUNING 22-8-2004 10:40 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Tis vrij simpel:




Dit zijn trouwens 2 uitlaten waarvan ik alle hoeken met de hand heb gedaan..

Als je 2 punten van je frame opmeet kun je bekijken hoeveel graden je pijp moet draaien over welke lengte.

Stel je wilt 10 segmenten, dan deel je de lengte door 10, de hoek ook.

Teken een rechte uitlaat met een hartlijn (ook verdeelt in dus diezelfde 10 segmenten) 2 referentielijnen met de hoek, eentje met de positieve hoek, de andere met de negatieve hiervan.

Copi?er die een aantal keer en verplaats ze naar de knoopunten van je hartlijn (om en om, begin met de negatieve hoek)

Vervolgens alles selecteren, spiegelen verschuiven etc etc etc...

Het is niet 100% precies, maar de benadering is goed genoeg, aangezien ik je nog geen uitlaat op 1mm nauwkeurig zie maken als eerste testpijp

suc6

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:24

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:25


Jij gaat uit van een ronde bocht van de zelfde diameter, maar een goede uitlaat begint direct met een conus - hoe los je dit op ??
 
Neonlampje 22-8-2004 10:57 Print reply

Posts: 14825
Nee ik ging in dit geval wel uit van een conisch begin stuk hoor.. Daarom zit je met het lengteverschil.

Als je het preciezer wilt doen dan moet je de methode van bell nemen, dus een hoekje eruit halen, aan de andere kant plaatsen en dan 180 graden draaien.

(Een conus kun je niet schuin doorzagen, en draaien zonder dat de hartlijn verandert... )

Tis vrij veel tekenwerk, maar hoe meer aandacht je eraan besteedt.. hoe beter en mooier je resultaat
 
RS_70_power 22-8-2004 13:38 Print reply

Posts: 1990
ik heb eerst met exhaust een berekning gemaakt,

daarna heb ik alles 1:1 getekend

en nu heb ik alles met de graaden geteken en alles

volgende stap is alle counsje invoeren printen

ff vraagje , ik die werktuigbouwkunde en ik kan o school tiggen , is het dan niet slimmer om meteen 1mm RVS te pakken ???????
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
John Huijben 22-8-2004 14:09 Print reply

Posts: 2433
1 mm is redelijk dik, luc F gebruikt meestal 0,7 en voor zn sprinter 0,5mm.
het kan wel hoor 1mm, maar veel succes met het buigen van de conussen.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Hondalover19 22-8-2004 14:11 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

1 mm is redelijk dik, luc F gebruikt meestal 0,7 en voor zn sprinter 0,5mm.
het kan wel hoor 1mm, maar veel succes met het buigen van de conussen.


mja was ik ook al aan het denken , alleen dat rvs dan wat duurder is en ik weet niet of dat ook in 0.8 0.7 0.5 mm plaat te krijgen is.Je krijgt wel een mooiere uitlaat naderhand ,Meer Bling BLing
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
arie-de-arier 22-8-2004 14:19 Print reply

Posts: 10000
rvs was toch nadelig voor een 2takt pijp? omdat het de warmte vasthoud?
 
Allah is beter
TTVT 22-8-2004 14:35 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

okay ik heb cone en ben nu in het stadium dat ik de cous uitslagen moet maken , maar mijn vraag :

ik vul in
diamet 1 : 36mm
angel : 0

diameter 2 : 45mm
angel : -10

lenght : 30mm

als ik dit invoer wordt me hart-lijn ook korter ,
duz dan condludeer ik dat het volume niet meer klopt .

of houdt Cone 1.2 daar rekening mee ?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?


hoi hes hij pakt de hard lijn van de cone.
dus de inhoud blijfd het selfde.
ik heb het programma ook en gaat priema.

 
Twee_Takt_Velde_Tuning = TTVT

Dit topic is 6486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved