Mr.Michiel |
15-8-2004 15:09 |
 Posts: 1567 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
We hebben het beetje over de meer gangbare yamaha`s .... Dt/dtr
Wat is er niet gangbaar aan een fs1?
|
|
juustem |
|
blair |
15-8-2004 15:39 |
Posts: 150 |
Als ik me niet vergis waren er in 1980 al mb's. Dus ongeveer dezelfde periode waarin suzuki dus goed presteerde op crosbanen met het dubbele inlaatsysteem.
HEt membraan van een standaard mb is ook niet echt geavanceerd. 2 metalen kleppen, geen symetrisch huis(ben de naam ff kwijt). Hoe kan het dan dat dat zo veel sneller zou moeten zijn als de suzuki zooi....
Verder vorden prestaties regelmatig overdreven. Er zijn veel mensen die denken dat ze veel toeren draaien, toerentellers wijken af en er is nauwelijks nog vermogen over, als ze de toeren al halen die ze denken te halen.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
KaWaReZ |
15-8-2004 16:57 |
 Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
Als ik me niet vergis waren er in 1980 al mb's. Dus ongeveer dezelfde periode waarin suzuki dus goed presteerde op crosbanen met het dubbele inlaatsysteem.
HEt membraan van een standaard mb is ook niet echt geavanceerd. 2 metalen kleppen, geen symetrisch huis(ben de naam ff kwijt). Hoe kan het dan dat dat zo veel sneller zou moeten zijn als de suzuki zooi....
Verder vorden prestaties regelmatig overdreven. Er zijn veel mensen die denken dat ze veel toeren draaien, toerentellers wijken af en er is nauwelijks nog vermogen over, als ze de toeren al halen die ze denken te halen.
kawa had rond die tijd al 4kleps
toerenverhalen kloppen idd niet..
(heb me ook ernstig vergist...en tis vaak heel erg twv afhankelijk   )
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
TTVT |
15-8-2004 18:09 |
Posts: 36 |
hoi
ik zie net dat iemand roterende inlaat niet sneller vindt als de rest.
dan wil ik hem wel eens op mijn zundapp laten rijden en dan spreek ik hem wel weer hoe hij er dan over denkt.
roterende inlaat heb twee voordelen .
1 /als de zuiger na beneden gaat dan sluit de schijf het gat af dus gooit nooit mensel terug.
2 /je inlaat tijd ken je veranderen en daar door je mensel hoeveelheid bepalen .
membraan heb je dat niet.
en dat de membraan open blijft staan bij hoge toeren en de schijf doet zijn werk nog bij 20.000 toeren (bijvoorbeeld)
gr velde tuning.
|
|
Twee_Takt_Velde_Tuning = TTVT |
|
blair |
15-8-2004 18:26 |
Posts: 150 |
membraan, timing afhankelijk van toerental en hoeveelheid gas die je geeft. Heeft roterende inlaat beide niet....
Verder ga ik nu de hond uitlaten, heb geen zin om veel te typen.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Mr.Michiel |
15-8-2004 18:34 |
 Posts: 1567 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
membraan, timing afhankelijk van toerental en hoeveelheid gas die je geeft. Heeft roterende inlaat beide niet....
Verder ga ik nu de hond uitlaten, heb geen zin om veel te typen.
Roterende schijf is juist afhankelijk van het aantal toeren dat je blok draait
|
|
juustem |
|
Blorn |
15-8-2004 19:04 |
 Posts: 13825 |
Roterende schijf heeft maar op 1 bepaald toerengebied echt nut, de rest mis je gewoon vermogen.
|
|
|
|
gonzales |
15-8-2004 22:32 |
 Posts: 1319 |
honda is mild .... honda heeft een membraam dat een weide vermogensafgifte geeft en honda heeft een lange slag deze 2geven een hoop botle power ... wat derbi niet heeft .... het semi zuigergestuurde principe heeft dat niet . semi zuigergestuurdt is moeilijker om een goede poortsetup,te krijgen . peak performance kan iedereen maken maar een mooi brede powerband . dat kan enkel met honda . neen geen enkel brommer komt makkelijker uit de bocht weg dan een honda blok . waarom ? wel lange slag en membraam derbi moeilijk uit de bocht door kortere slag
|
|
burn your rubber not your soul |
|
bart de scootergek |
15-8-2004 22:52 |
 Posts: 8916 |
hoe kan het dat jij nog steeds niet kan typen?
|
|
Honda RC-33 |
|
kpotappel86 |
15-8-2004 23:17 |
 Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
honda is mild .... honda heeft een membraam dat een weide vermogensafgifte geeft en honda heeft een lange slag deze 2geven een hoop botle power ... wat derbi niet heeft .... het semi zuigergestuurde principe heeft dat niet . semi zuigergestuurdt is moeilijker om een goede poortsetup,te krijgen . peak performance kan iedereen maken maar een mooi brede powerband . dat kan enkel met honda . neen geen enkel brommer komt makkelijker uit de bocht weg dan een honda blok . waarom ? wel lange slag en membraam derbi moeilijk uit de bocht door kortere slag
dat is ook wel onzin over da derbi blokje hoor ik heb dat dus ook en kort vind ik me powerband niet hoor van 7 tot 10.500 heb 70cc giet standaard 6 bak en 19mm en mk uitlaatje en geen bijzondere vertanding by the way
Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 15-8-2004 23:20
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Rik |
16-8-2004 1:01 |
 Posts: 3464 |
idd met mijn derbi 50 cc giannelli uitlaat heb ik powerband van 7.5 tot 12k + en ik kom echt lekker de bochten uit. beter als me oude mt iig
|
|
|
|
Blorn |
16-8-2004 1:13 |
 Posts: 13825 |
Met een MT een bocht uit komen....
Maar heeft je Derbi evenveel vermogen als je oude MT? Want Gonzales heeft IMHO voor de verandering wel eens gelijk...
|
|
|
|
kpotappel86 |
16-8-2004 1:31 |
 Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Met een MT een bocht uit komen.... 
Maar heeft je Derbi evenveel vermogen als je oude MT? Want Gonzales heeft IMHO voor de verandering wel eens gelijk...
hoezo niet... had onmeetbaar hoor....
derbo blokje @50cc en 14mm en metrakitje
Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 16-8-2004 1:35
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Rudy |
16-8-2004 1:54 |
 Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TTVT
hoi
ik zie net dat iemand roterende inlaat niet sneller vindt als de rest.
dan wil ik hem wel eens op mijn zundapp laten rijden en dan spreek ik hem wel weer hoe hij er dan over denkt.
roterende inlaat heb twee voordelen .
1 /als de zuiger na beneden gaat dan sluit de schijf het gat af dus gooit nooit mensel terug.
Rot inlaat blaast net zo mengsel terug als een zuiger gestuurde inlaat, zon ding werkt ook eigenlijk maar op "1" toerental 100%
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TTVT
en dat de membraan open blijft staan bij hoge toeren en de schijf doet zijn werk nog bij 20.000 toeren (bijvoorbeeld)
gr velde tuning.
Er is toch geen 50 cc (2 takt) blok dat nog vermogen leverd bij 20 k.
Voordeel van een membraan is de variabele inlaattiming, dit maakt het lagere toerental gebied veel bruikzamer. Zelfs voor race is het voordeel van rot inlaat beperkt zie wk 125/250
Quote:
2 /je inlaat tijd ken je veranderen en daar door je mensel hoeveelheid bepalen .
membraan heb je dat niet.
en dat de membraan open blijft staan bij hoge toeren en de schijf doet zijn werk nog bij 20.000 toeren (bijvoorbeeld)
gr velde tuning.
Snap je zin niet zo, maar bij een rot inlaat veranderd er niet zomaar iets, rot inlaat blijft de inlaat bij 10k ook vel te lang los als je hem ontworpen hebt voor 20 k
Dit bericht is ge-edit door Rudy op 16-8-2004 2:16
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|