Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Crossmotor topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 776 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #21001 - Crossmotor topic
Pagina 7 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 50367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xr600r 10-8-2004 23:21 Print reply
Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

je hebt verzekering en clublicentie nodig toch?
voor traningen moet je betalen, het vervoer kost geld, onderhoud, aanschaf van motor

voorlopig kan ik dat nog niet opbrengen zou het graag willen




trainingslicentie was eh 25 euro voor een jaar ofzo? weet 't ff niet meer heb 't gratis gekregen trainingen tja dat ligt aan de baan. Hier kost 't 10 euro per dag. Het vervoer, wij doen dat met 2 man samen in een bus die op diesel loopt dus die kosten zijn per persoon nihil. En het onderhoud zoals ik al zei is niet zo duur als je niets kapot rijd. Olie enzo kost toch echt weinig. De kosten van de motor heb ik even buiten beschouwing gelaten want dat kan je zo duur maken als je zelf wil. Wil je beginnen met een simpele motor kan je misschien voor 800 euro ene hebben. Wil je patserig doen begin je op een gloednieuwe motor..
 
Rudy 11-8-2004 0:19 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

xr600r: beterschap met je vinger, die laatste foto: damn

ik heb een tijdje een yz80 en een cr125 gehad, maar kon nooit het geld opbrengen om echt wedstrijden te gaan rijden

hoe doen jullie dat? bijvoorbeeld rudy, jij rijd toch wedstrijden? heb je vast werk of zo?

ik ben wel vrijwilliger bij verschillende cross clubs, zo zie je toch veel (is eigenlijk gewoon zelfmarteling, want ik wil ook meedoen :'( )


Tja je moet er veel geld voorover hebben , ik koop niet iederedag een andere telefoon enz....
Onderhoud valt bij een nieuwe motor opzich "mee" omdat het meeste voorspelbaar is (zuigers etc).
Ik heb een paar jaar geleden wel wat clubwerdstrijden meegereden maar sinds dat ik mijn arm/schouder gebroken heb eigelijk niet meer . Maargoed ik ben vanplan iig 2005 alles mee te rijden , misschien pak ik er ditjaar nog wel eentje mee....
mijn ouders vinden het trouwens ook niet goed als ik al teveel werdstrijden zou rijden... (als je extreem veel rij is de kans om op je 35e versleten knieen te hebben etc aardig groot...)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xr600r

[...]


Tnx en eh ik zit zelf ook bij een crossclub en rij ook clubwedstrijden en reed me in het limburgskampioenschap. Zo duur is dat niet, tenminste voor mij dan niet (heb dan wel een 4takt en dus wat minder onderhoud). Elke week dan voor eh 10 euro geloof ik aan benzine. Elke zoveel trainingen luchtfilter verschonen (is ook nie zo duur een luchtfilter voor een xr kost 12,50 en luchtfilter olie kan je hergebruiken als je het goed aanpakt), en na een tijdje nieuwe olie en een nieuw oliefilter. Das allemaal best goed vol te houden mits je niets kapot rijd. Dus als je gewoon een beetje netjes met je motor omgaat, en 'm niet te vaak neerlegd op de harde manier, kan je best goedkoop wedstrijden rijden.

Maar meer als clubwedstrijden kan je ook eigenlijk niet doen of dan moet je ?rg goed zijn. Ik rij nu zelf al altijd mee in de 500cc 4takt klasse en daar vind je geen mensen van mijn leeftijd (17 jaar) dus rijd ik eigenlijk tegen de ouwe rotten (en die kunnen ?rg goed rijden). Maar als je gewoon met de 125cc mee zou rijden dan is dat best te doen, want in die klasse rijden bijna alleen maar mensen van "onze" leeftijd.


Ik vind het eerlijkgezegt eerder andersom , de meeste 125 rijders rijden vaak vrij serieus (lees vaak) en zijn dus meestal ook snel. Ik reed ooit eens in nunspeed op mijn 14e tussen lui van 25-26 en o.a. kevin strijbos (die nu dus leuk meerijd in de mx1 ). Ben toen trouwens overall iets van 14-15e geworden van de 25 man ofzo )
Ik vind het niveau vd 250/500 (meestal een gecombineerde klasse...) vaak lager. De eerste paar lui zijn idioot snel, maar de rest zijn allemaal amateurs die voor de lol rijden . (al heb ik met mijn 250 nog geen werdstrijden gereden).
Beste tip die ik kan geven is je niet teveel willen bewijzen als je zo'n clubwerdstrijd rij , doe geen poging die hele snelle lui bij te houden want meestal resulteerd dat in een valpartij


Dit bericht is ge-edit door Rudy op 11-8-2004 0:27
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
koert517 11-8-2004 11:48 Print reply

Posts: 232
als je op motorcrossne gaat moet je niet zitten te zeuren dat alles duur is want dan moet je op dammen gaan

de verzekering kost 35 euro per seizoen( is niet veel vindt ik)
de lidmaatschappej van de clubs liggen meestal rond de 70 euro per jaar( is ook niet veel gaa maar eens op voetbal of zo)
als je wedstrijden gat rijden ben je alleen inschrijfgeld nodig is ook steeds iets van 10 euro

maar ja als je steeds iets met je motor hebt dan wordt het een dure sport.
 
mauwieMTXdriver 11-8-2004 11:53 Print reply

Posts: 2293
ik betaal 35 voor me lientie
en 40 voor de club per jaar.

mijn motor heb ik veel geluk mee gehad is nog weinig mis mee... behalve dat me platen nu doorslippen...:-S

maar RUDY je moet toch wel moeite doen om te winnen?

als ik rij dan rij ik altijd zo hard en snel en goed mogelijk... en als je dan een x valt dan leer je daar van denk ik... toch?
 
koert517 11-8-2004 11:56 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mauwieMTXdriver

met mijn motor heb ik veel geluk mee gehad is nog weinig mis mee... behalve dat me platen nu doorslippen...:-S

Quote:


moet je mischien een paar ringetjes achter die veeren zitten
 
Rick 11-8-2004 12:15 Print reply

Posts: 3788
of gewoon es nieuwe platen erin zetten
 
Ride like your ass is on fire!!!
barry 11-8-2004 12:17 Print reply

Posts: 7387
weet je wel niet wat dat kost!!!

dat kun je dan toch net zo goed met ringetjes oplossen....

ik had je toch wel iets slimmer verwacht...
 
He?
Rudy 11-8-2004 12:25 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mauwieMTXdriver


maar RUDY je moet toch wel moeite doen om te winnen?

als ik rij dan rij ik altijd zo hard en snel en goed mogelijk... en als je dan een x valt dan leer je daar van denk ik... toch?

Rij voor de hobby dus niets moet
Bedoel meer zo hard onderuitgaan dat er wat meer mis gaat dan alleen een krom stuur. een poging tot een of andere tafel te halen die je normaal nooit haal moet je dus niet doen (aangezien dat meestal goed foutgaat ). Dat soort dingen moet je gewoon lekker proberen tijdens je trainingen .
En je zul toch wel merken dat namate je een poosje rij je steeds minder ga vallen. Ik heb met mijn 1e 125 3 sturen platgereden . tegenwoordig val ik eigelijk niet veel meer... misschien eenkeertje van de 4 keer rijden ofzo...

Ringetjes helpen meestal maar heel tijdelijk.. , koppeling gebruik je zeker met een 125je best veel dus die slijt hard. Meestal zijn gewoon de platen versleten/verbrand....

Licentie's is het geld idd niet , geloof dat het een 25-30 euro kost... Clublidmaatschap kost bij mij iets van 60 euro (als je onder de 18 ben is het nog goedkoper ).

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 11-8-2004 12:30

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 11-8-2004 12:33

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 11-8-2004 12:38
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
dick1 11-8-2004 12:46 Print reply
Posts: 971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

weet je wel niet wat dat kost!!!

dat kun je dan toch net zo goed met ringetjes oplossen....

ik had je toch wel iets slimmer verwacht...


deze post is sarcastisch ofwat?
 
koert517 11-8-2004 12:52 Print reply

Posts: 232
weet je wat een koppelingsplaat kost per stuk en dan moet je nog vulplaaten hebben ik was voor koppelingsplaaten 8,36 euro per stuk kwijt en er zitten 7 in en vulplaten 4,50 per stuk ook 8 stuks dat is dan

7*8,36= 58,52euro
8*4,50= 36,00euro
samen 94.52euro voor een paar plaaten,

kan je beter 6 ringetje kopen voro 50cent
 
barry 11-8-2004 13:05 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dick1

[...]


deze post is sarcastisch ofwat?


nee ironisch
 
He?
Rick 11-8-2004 13:12 Print reply

Posts: 3788
kheb me aangenomen nooit meer te gaan beunen aan me crossmotor, gewoon vervangen als je merkt dat het minder wordt
heb ik ooit bij me 1e suzuki 125 gedaan en dat was al een grafhok
krijg je alleen maar meer schade door door te gaan beunen
 
Ride like your ass is on fire!!!
barry 11-8-2004 13:18 Print reply

Posts: 7387
jah, dit is mijn 1ste crossmotor, maar dat heb ik me nu al aangenomen
 
He?
dick1 11-8-2004 13:18 Print reply
Posts: 971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick

kheb me aangenomen nooit meer te gaan beunen aan me crossmotor, gewoon vervangen als je merkt dat het minder wordt
heb ik ooit bij me 1e suzuki 125 gedaan en dat was al een grafhok
krijg je alleen maar meer schade door door te gaan beunen


idd, ookal is het een oud hok, tis nog steeds geen brommer meer.
 
Rudy 11-8-2004 14:19 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dick1

[...]


idd, ookal is het een oud hok, tis nog steeds geen brommer meer.


Idd , en het werkt niet!!!!!!!! (neem het nou maar van mij aan ).
Ik heb de platen in mijn oude cr (die 93er) kapot gehad. Ik heb er onder het rijden eigelijk helemaal niet zoveel van gemerkt maar toen ik hem tuis starte en weg wou rijden kwam hij nieteens meer vooruit .
Ik heb die platen er ff uitgehaald en opgeschuurd (gewoon met schuurpapier...) om te proberen maar dat helpt helemaal niet.
Stalen platen hoef je trouwens lang niet altijd te vervangen, de veren vergeten heel veel mensen vaka te vervangen , ook die dingen worden lam...
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 50367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved