Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Stationair lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 818 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #20942 - Stationair lopen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Endymion 3-8-2004 19:42 Print reply

Posts: 1583
ik probeer hem zo laag mogelijk af te stellen
maar is niet goed voor lagers word er gezegt?

 
As your agent, I am beyond death
[RRT] Lost-P 3-8-2004 19:42 Print reply
Posts: 4578
2-takt start ook moeilijker alstiej heel warm is, en slaat ook eerder af als die goed warm is, net als 4-takt...dan moet je t gewoon anders afstellen...


@Prophet: Als je m heel laag stationair laat lopen dan kregen je lagers grotere klappen van t op en neer gaan van de zuiger/krukasshit, d8 ik?

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 3-8-2004 19:43
 
Chille Tune shit dan
Shifty - MH Rules- 3-8-2004 19:43 Print reply

Posts: 24
heeft ie niet een te grote sproeier?

 
Ollie 3-8-2004 19:43 Print reply

Posts: 2468
Anders afstellen heeft echt geen zin, heb je zelf een 4takt?
 
Joostvdw 3-8-2004 19:44 Print reply

Posts: 4789
mijn mt start ook slechter als hij warm is

koud + choke = 1x kicken
warm + volgas = 3x kicken

en hij staat volgens mij wel goed afgesteld

(50snel, 16mikuni, 110keihin)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
[RRT] Lost-P 3-8-2004 19:45 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

Anders afstellen heeft echt geen zin, heb je zelf een 4takt?


heb zelf geen 4-takt, wel aan zat gesleuteld/als ook aan motoren...maar, je stationair hoger afstellen is imo toch niet zown groot probleem?
 
Chille Tune shit dan
Endymion 3-8-2004 19:47 Print reply

Posts: 1583
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

2-takt start ook moeilijker alstiej heel warm is, en slaat ook eerder af als die goed warm is, net als 4-takt...dan moet je t gewoon anders afstellen...


@Prophet: Als je m heel laag stationair laat lopen dan kregen je lagers grotere klappen van t op en neer gaan van de zuiger/krukasshit, d8 ik?

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 3-8-2004 19:43




dus ken iemand met "verstand" van dit soort dinge ff zegge wat het min. en wat het max.
is
kweet ut het verschilt..
maar ongeveer voor 50 cc

wat loopt ie ori ?

Dit bericht is ge-edit door PRoPHeT op 3-8-2004 19:48
 
As your agent, I am beyond death
Joostvdw 3-8-2004 19:49 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRoPHeT

[...]




dus ken iemand met "verstand" van dit soort dinge ff zegge wat het min. en wat het max.
is
kweet ut het verschilt..
maar ongeveer voor 50 cc

wat loopt ie ori ?

Dit bericht is ge-edit door PRoPHeT op 3-8-2004 19:48


voor 2t zou ik rond de 2000 rpm stationair doen, warm wel te verstaan

en 4t rond de 1500/1000 rpm stationair, ook warm natuurlijk
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Ollie 3-8-2004 19:49 Print reply

Posts: 2468
Maja, wie weet dan hoe da komt? dat ie aflstaat als ie warm is en moeilijker start?
 
[RRT] Lost-P 3-8-2004 19:50 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


voor 2t zou ik rond de 2000 rpm stationair doen, warm wel te verstaan

en 4t rond de 1500/1000 rpm stationair, ook warm natuurlijk


vind k ook
 
Chille Tune shit dan
Ed Honda CB50J 3-8-2004 19:51 Print reply

Posts: 4190
Yep, als hij te laag stationair draait duurt de klap zeg maar langer waardoor de lagers ook langzamer en dus minder vloeiend draaien.

Dus de klap duwt de zuiger meer naar beneden en minder opzij in een draaiende beweging waardoor de krukas lagers grotere klappen krijgen. Dus ze worden als het ware in elkaar geperst

Tis een beetje kut uitleggen maar je moet het zegmaar ''zien''

Mij lijkt dat hij minimaal 1000/1500rpm moet draaien daaronder wordt het slecht voor een 50cctje.

Auto's draaien iets van 750 maar das maar net wat voor een motor je hebt, voor een brommer zal het ''denk'' wel minimaal 1000 a 1500 moeten zijn... En te hoog dus meer als 3000/3500 is weer onondige slijtage. Als je je brommer afsteld op 2000rpm zit je altijd wel goed !

 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Endymion 3-8-2004 19:54 Print reply

Posts: 1583
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Yep, als hij te laag stationair draait duurt de klap zeg maar langer waardoor de lagers ook langzamer en dus minder vloeiend draaien.

Dus de klap duwt de zuiger meer naar beneden en minder opzij in een draaiende beweging waardoor de krukas lagers grotere klappen krijgen. Dus ze worden als het ware in elkaar geperst

Tis een beetje kut uitleggen maar je moet het zegmaar ''zien''



Mij lijkt dat hij minimaal 1000/1500rpm moet draaien daaronder wordt het slecht voor een 50cctje.

Auto's draaien iets van 750 maar das maar net wat voor een motor je hebt, voor een brommer zal het ''denk'' wel minimaal 1000 a 1500 moeten zijn... En te hoog dus meer als 3000/3500 is weer onondige slijtage. Als je je brommer afsteld op 2000rpm zit je altijd wel goed !




ja ksnap hoe dat zit
heb je een motor in een auto wellis gezien ?
als hij stationair loopt
bonk bonk bonk
en hoe hoger het toeretal hoe mooier hij stil blijft ligge

ok dan stel ik hem daar op af ...
bedaknt mense top
 
As your agent, I am beyond death
tsxerr 3-8-2004 20:51 Print reply

Posts: 1478
Hij was aardig warm mijn brommer toen ik ontdekte dat hij zo hoog stationair liep. Hij doet dit anders nooit. Ik heb verder ook nergens aan gedraait of iets. En ik kan wel de stationair schroef er een stukje uit draaien maar dan weet ik nog niet waar het aan ligt.

Edit: Ik zie nou pas dat ik hem in ut main forum heb neer gezet ipv technical.

Dit bericht is ge-edit door tsxerr op 3-8-2004 20:54
 
http://groups.msn.com/tsxer
Saknet 3-8-2004 20:59 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

mijn mt start ook slechter als hij warm is

koud + choke = 1x kicken
warm + volgas = 3x kicken

en hij staat volgens mij wel goed afgesteld

(50snel, 16mikuni, 110keihin)

die 50 snel zal wel aan zn eind zijn

ik heb 70eurocilindro, 20mik, 90keihin, malossi powerfilter
en mijne verzuipt nog n klein beetje..
(Zonder filter verzuipt ie net zo hard)

Dit bericht is ge-edit door barteld op 3-8-2004 21:01
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Joostvdw 3-8-2004 21:51 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

[...]

die 50 snel zal wel aan zn eind zijn

ik heb 70eurocilindro, 20mik, 90keihin, malossi powerfilter
en mijne verzuipt nog n klein beetje..
(Zonder filter verzuipt ie net zo hard)

Dit bericht is ge-edit door barteld op 3-8-2004 21:01


kut dat idee had ik namelijk ook *snik*

rijd ook steeds minder snel en gaat ratelen enzo....

kan een nieuwe zuiger nog iets redden ofzo?

(sorry voor offtopic)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 2318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved