Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dt blok splitte en begrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #20273 - Dt blok splitte en begrenzen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 5-7-2004 14:57 Print topicpost

Posts: 2524
Aan de hand van dit topic: http://www.brommerforum.nl/showtopic/20009/1 Wil ik een begrenzer gaan maken. Ik wil dus gaan proberen een stift in een zelfgemaakte sleuf in me schakelwals te laten komen. Van bovenaf in me blok. (ik hoop dat je kunt schakelen als je blok uit elkaar ligt anders is het moeilijk te zegge hoe ver de sleuf moet).

Iig ik zal hier me blok voor moeten splitse. Als ik me brommer van me blok af heb. En de cilinder, vliegwiel, koppeling en klein tandwiel eraf kan ik hem volgens mij splitse? Heeft er iemand nog tips voor bij het splitse, ik weet dat je er geen schroevendraaier tussen mag zetten.

Kun je op de assen tikken met een rubbere hamer? of is dit er erg slecht voor?

wat moet ik me voorstellen bij een blok dat open ligt. Alles blijft dan toch zo'n beetje op elkaar zitten? of moet het ie op 1 zij liggen ofzo?

Iemand nog tips verder? mijn krukkaskeeringen zijn pas vervangen, en toen voelde ik geen speling. Dus de krukkaskeeringen en lagers hoef ik niet te vervangen denk ik? wel iets anders?

bvd
 

Joscross 5-7-2004 15:16 Print reply

Posts: 12501
Assen kan je wel op slaan met een rubber hamer ja, alleen als je een beschadigte as heb met roest ofzo erop, en die moet je door een kering heen slaan, doe als je je blok in elkaar zet er dan wel even een nieuwe kering op.
Verder je blok idd op 1 kant leggen, dan blijven alle assen er netjes in zitten.

En die gleuf in je schakelwals maken, als je blok uitelkaar ligt kan je niet schakelen, maar dan moet je gewoon even de karterhelften weer opelkaar zetten en dan kan het wel.
 
mr200r 5-7-2004 16:08 Print reply
Posts: 5122
Als je rustig op de koppelingsas en krukas met moer erop,rubberen hamer als je boven op het blok een plasticboutje losdraait deze houd de wals op zijn plaats,blijftalles in het rechter
carter hangen.
uitgaande as was ik vergeten

Dit bericht is ge-edit door mr200r op 5-7-2004 16:10
 
mr200r
brommercrazy 5-7-2004 20:26 Print reply

Posts: 2594
lagers plus keringen vervangen als je hem open hebt gehad, kun je er namelijk neit heel uit halen

 
Teunmenator 5-7-2004 21:00 Print reply

Posts: 2524
@ mr200r. Er zit wel een stalen bout boven op me blok een beetje schuin. Kan het deze ook zijn? Het is dus het handigst deze zo lang mogelijk vast te laten denk ik?

@ brommercrazy: da snap ik ja, maar als je je lagers niet zou vervangen dan hoef je dus ook je keerringen niet te vervangen? (er zit geen roest op me assen). Ik zal uiteraard aan de assen voelen of er speling op zit.

Maakt het uit op welke kant hij ligt? links of rechts als de cilinder van je af ligt?
 
brommercrazy 5-7-2004 21:01 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

@ mr200r. Er zit wel een stalen bout boven op me blok een beetje schuin. Kan het deze ook zijn? Het is dus het handigst deze zo lang mogelijk vast te laten denk ik?

@ brommercrazy: da snap ik ja, maar als je je lagers niet zou vervangen dan hoef je dus ook je keerringen niet te vervangen? (er zit geen roest op me assen). Ik zal uiteraard aan de assen voelen of er speling op zit.

Maakt het uit op welke kant hij ligt? links of rechts als de cilinder van je af ligt?


Lagers moet je vervangen als je je blok open hebt gehad, , daarna lopen ze namelijk niet meer zo soepel
 
Teunmenator 5-7-2004 21:03 Print reply

Posts: 2524
oke en dus ook de keerringen...

Is het slim je blok te spoelen met diesel ofzo? zodat het een keer "schoongespoeld wordt" of is da onzin?
 
martijn_helmer 5-7-2004 21:10 Print reply

Posts: 146
Maakt niet uit, je blok flikkert niet zomaar uit elkaar. En die bout die jij bedoelt, boven op 't blok is van kunstof, als je tenminste de bout bedoelt die ik denk dat je bedoelt.(die is er namelijk voor om te zorgen dat ie niet zomaar uit z'n versnelling schiet onder 't rijde) Als je trouwens je blok weer in elkaar wil zetten moet je die bout er wel uit laten, tot je carterhelften weer tegen elkaar zitten, anders sla je die bout kapot. 't is trouwens niet echt een gewone bout, deze bout is namelijk hol en er zit een veer en een stale pen in.

Kan opzich geen kwaad, aangezien er wel eens wat materiaal van de koppelingsplaten in blijft hangen. (zwarte smurrie die onderin ligt)

Dit bericht is ge-edit door martijn_helmer op 5-7-2004 21:12
 
Teunmenator 5-7-2004 22:23 Print reply

Posts: 2524
ooh ik weet al waar die op komt, das opdat geribbeld tandwieletje zeg maar dat ie mooi in de versnelling blijft. Ja dank u en als ik nog een klets diesel over heb zal ik het er ff overheen gooie :p
 
kpotappel86 5-7-2004 22:36 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

ooh ik weet al waar die op komt, das opdat geribbeld tandwieletje zeg maar dat ie mooi in de versnelling blijft. Ja dank u en als ik nog een klets diesel over heb zal ik het er ff overheen gooie :p


je haalt de koppeling er af enzo ook het krukastandwiel al die kruiskop schroeven eruit dan is een slagschroevedraaier wel makkelijk denk ik...

dan haal je je complete ontsteking eraf...(bouw er ineens dtr ontsteking op
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Teunmenator 6-7-2004 17:01 Print reply

Posts: 2524
nou ten eerste heb ik helemaal geen problemen met me ontsteking (kheb er al iets van 4 maanden nix aan gedaan en kheb pas gekeken de contactpuntjes staan nog steeds goed). CDI lijkt me wel leuk maar probeer da maar eens aan te komen En als je het aan kan komen vragen ze er meestal wel een paar knake voor.
 

Dit topic is 441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved