Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tandwielverhouding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 823 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19667 - Tandwielverhouding
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lemmuh 14-6-2004 11:33 Print topicpost

Posts: 314
Ik was laatst aan het denken waarom mijn slijtblokken zo snel verslijten en dat komt omdat mijn ketting een vrij grote hoek naar onder maakt doordat hij is opgehoogd en ik voor een 14 tands en achter 42 tands heb dus die hoek is vrij steil dus was ik aan het denken als ik nou uittel hoeveel tandjes achter 1 tandje voor is dus 42 gedeeld door 14 = 3 dus als ik nou voor 17 neem en achter 17 x 3 = 51 tands achter, zou dit kunnen of niet , of is dr weer een probleem wat ik dan krijg ??? Want dan maakt de ketting meteen een veel minder scherpe hoek
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Joscross 14-6-2004 12:52 Print reply

Posts: 12501
Edit: ho shit
Ja het klopt wat je zegt
Was ff in de war met de onderkant vd ketting

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 14-6-2004 13:01
 
Lemmuh 14-6-2004 13:00 Print reply

Posts: 314
volgens mij denk jij precies andersom
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
tsxerr 14-6-2004 13:02 Print reply

Posts: 1478
Ik snap ook niet, waarom je ketting een grotere hoek zou maken als je brommer opgehoogd is
 
http://groups.msn.com/tsxer
Joscross 14-6-2004 13:06 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxerr

Ik snap ook niet, waarom je ketting een grotere hoek zou maken als je brommer opgehoogd is

Omdat het blok ten opzichte van het achterwiel hoger komt te staan, waar door de ketting stijler naar beneden loopt en dus de achterbrug raakt
Maar dit is idd een beetje te compenseren door je achtertandwiel groter te maken
 
arie-de-arier 14-6-2004 13:08 Print reply

Posts: 10000
wel een mooie fout, ik was al aan het wachten hoelang het duurde voordat je dr zelf achterkwam
 
Allah is beter
tsxerr 14-6-2004 13:10 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Omdat het blok ten opzichte van het achterwiel hoger komt te staan, waar door de ketting stijler naar beneden loopt en dus de achterbrug raakt
Maar dit is idd een beetje te compenseren door je achtertandwiel groter te maken

Ik snap um
 
http://groups.msn.com/tsxer
arie-de-arier 14-6-2004 13:11 Print reply

Posts: 10000
@ topicstarter, ja wat je zegt kan
 
Allah is beter
Lemmuh 14-6-2004 13:22 Print reply

Posts: 314
ok ik had het iig zo in gedachten omdat rubber en dergelijke max. 100 km meegaan

net zoals hoe ik het nu heb aangegeven zou het wel werken denk ik dit is iig mijn laatste id in combinatie met een nylon blok







Dit bericht is ge-edit door Lemmuh op 14-6-2004 13:49
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Dit topic is 569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved