Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Leek@tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 611 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19570 - Leek@tuning
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

amdr 10-6-2004 15:38 Print topicpost
Posts: 7
Hoiz allemaal,

ik ga me na de vakantie een booster/booster NG aanschaffen maar ik wil die ffcourse beetje opvoeren e

Maar nu vroeg ik me af wat allemaal de snelheid kan beinvloeden? De pijp weet ik wel maar dat is het dan ook ;P

Dan heb ik ook nog enkele vraagjes over de functie van bepaalde onderdelen :$
-carburateur
-cilinder
-membraam
-bougie
-luchtfilter

Ziezo dit is "alles"

Thx in advance!
xxx amdr

Dit bericht is ge-edit door amdr op 10-6-2004 15:49
 

MB-SpEeDfReAk 10-6-2004 17:54 Print reply
Posts: 612
In principe heeft elk onder invloed op je snelheid, het belangrijkste is je cilinder, daarna je uitlaat, maar meestal loopt ie al aardig hard als je er een andere pijp onder gooit, weet niet wat een booster ng is???
Carb is ook wel belangrijk, moet je een beetje afstemmen op je setup natuurlijk, en dan een goede afstelling, daar win je nogal wat mee...


 
88
Tomos 50 10-6-2004 17:59 Print reply

Posts: 925
Luchtfilter: zuivert de lucht, zodat er geen vuil in je cilinder komt(vastloper tot gevolg)

Bougie: geeft vonkje aan benzinemengsel zodat het ontbrandt

Membraam: zorgt geloof ik ervoor dat er niet heeel veel benzinemengsel in je cilinder komt(maar dit weet ik nie zeker)

Cilinder: daar vindt de ontbranding in plaats

carburateur: daar wordt benzine met lucht gemengd tot een zeer explosief mengsel
 
MB-SpEeDfReAk 10-6-2004 17:59 Print reply
Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-SpEeDfReAk

In principe heeft elk onder invloed op je snelheid, het belangrijkste is je cilinder, daarna je uitlaat, maar meestal loopt ie al aardig hard als je er een andere pijp onder gooit, weet niet wat een booster ng is???
Carb is ook wel belangrijk, moet je een beetje afstemmen op je setup natuurlijk, en dan een goede afstelling, daar win je nogal wat mee...



Er bestaan trouwens ook faq's waarin dingen worden beschreven, lees die eerst maar ff door.
kut had moeten editten

Dit bericht is ge-edit door MB-SpEeDfReAk op 10-6-2004 18:01
 
88
Muerte aka Ozzy 10-6-2004 18:01 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50

Luchtfilter: zuivert de lucht, zodat er geen vuil in je cilinder komt(vastloper tot gevolg)

Bougie: geeft vonkje aan benzinemengsel zodat het ontbrandt

Membraam: zorgt geloof ik ervoor dat er niet heeel veel benzinemengsel in je cilinder komt(maar dit weet ik nie zeker)

Cilinder: daar vindt de ontbranding in plaats

carburateur: daar wordt benzine met lucht gemengd tot een zeer explosief mengsel


membraaN zorgt er ook voor dat het mengsel niet terug de carb in kan.

het mengsel is pas echt explosief wanneer het samengeperst wordt.
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
amdr 10-6-2004 18:12 Print reply
Posts: 7
Jullie zijn allemaal al heel erg bedankt!

@MB-SpEeDfReAk Kan je me mss een link ofzo geven naar die FAQ, zodat ik goed geinformeert te werk kan gaan

@All Ik had een Giannelli NRX pijp in gedachten maar nu zou ik hier graag een beetje info over willen hebben...
Zijn deze goed? Performant? Qualitatief?
En past deze op een Booster/Booster Next Gen
Als die erop zou staan, hoeveel zou ik dan ongeveer kunnen rijden met de rest allemaal standaard?

Als jullie natuurlijk een betere uitlaat in gedachten hebben mag je het natuurlijk altijd laten weten

xxx amdr

Dit bericht is ge-edit door amdr op 10-6-2004 18:14
 
Luc 10-6-2004 18:14 Print reply

Posts: 3590
Hier een faq die ik heb geschreven, zal mss best nuttig zijn, staan erg veel begrippen in..faqartike
 
Muerte aka Ozzy 10-6-2004 18:17 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: amdr

Jullie zijn allemaal al heel erg bedankt!

@MB-SpEeDfReAk Kan je me mss een link ofzo geven naar die FAQ, zodat ik goed geinformeert te werk kan gaan

@All Ik had een Giannelli NRX pijp in gedachten maar nu zou ik hier graag een beetje info over willen hebben...
Zijn deze goed? Performant? Qualitatief?
En past deze op een Booster/Booster Next Gen
Als die erop zou staan, hoeveel zou ik dan ongeveer kunnen rijden met de rest allemaal standaard?

Als jullie natuurlijk een betere uitlaat in gedachten hebben mag je het natuurlijk altijd laten weten

xxx amdr

Dit bericht is ge-edit door amdr op 10-6-2004 18:14


je ken ff op opvoeren.nl of op easyparts.nl of 50cc.nl kijken welke uitlaten er zijn voor je scoot..

en de Faq: klik hier

edit: luc was eerder..

Dit bericht is ge-edit door Muerte aka Ozzy op 10-6-2004 18:18
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
SkaBla [Pim] 10-6-2004 18:21 Print reply

Posts: 4659
je post niet afsluiten met groeten, xxx, doei oid
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
barry 10-6-2004 18:22 Print reply

Posts: 7387
laat hem toch als hij wat wil...




 
He?
amdr 10-6-2004 18:23 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

je post niet afsluiten met groeten, xxx, doei oid
hier in belgie is dat heel normaal hoor :x
 
SkaBla [Pim] 10-6-2004 18:25 Print reply

Posts: 4659
lees de forum regels eens door
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Prodigital 10-6-2004 18:25 Print reply

Posts: 728
Ik als belg doe dat toch niet hoor...
 
amdr 10-6-2004 18:33 Print reply
Posts: 7
Nja soz, zal niet meer gebeure
 
RS_70_power 10-6-2004 18:46 Print reply

Posts: 1990
wat versta jij onder een beetje opvoeren , neem een NRX of zo , en je rolletjes leuk afstellen rij je rond de 80 , als je nog niet zoveel ervaring hebt met sleutelen en rijden is dat wel ff geonoeg om te doen .

nou omdat het moet -xXx-
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
amdr 10-6-2004 19:08 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

wat versta jij onder een beetje opvoeren , neem een NRX of zo , en je rolletjes leuk afstellen rij je rond de 80 , als je nog niet zoveel ervaring hebt met sleutelen en rijden is dat wel ff geonoeg om te doen .

nou omdat het moet -xXx-
Misschien domme vraag maar wat bedoel je met rolletjes afstellen? :x
En rijden is niet drect zo'n probleem :p : >

De standaard luchtfilter op een booster, is die van goede kwaliteit? Of is het best dat ik die ook vervang?
Voor de moment is het dus alleen de Giannelli NRX die op men bestellijstje staat en mss BCD lampkes
En dan ja, nog mss een powerfilter e

Dit bericht is ge-edit door amdr op 10-6-2004 21:56
 

Dit topic is 924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved