Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #19455 - rollerbank oldtimersz........
|
Pagina 6 van 9
|
Dit topic is 8879 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
de_koen |
13-6-2004 1:26 |
 Posts: 5595 |
Tis goed kerel
Bij deze nodig ik je uit voor de BM
kunnen we je met 50man tegelijk uitlachen
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
GroesNap |
13-6-2004 1:27 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlackIce
en dat die rollers vermogen meten
mag je me dit eens verklaren:
een standaard derbi senda heeft ongeveer dubbele vermogen als een standaard mt
toch gaan ze allebij 45-55, en krijgen ze evenveel "kw" op de rollers
hoe verklaar jij dit dan met je vermogen-theorie?
Omdat ie begrenst is.. waar haal je vandaan dat ie 2 keer zo veel vermogen heeft? Dan moet ie namelijk ook harder lopen. Als je ze allebei op een goede vermogensbank zet zul je zien dat ze ongeveer hetzelfde vermogen hebben.
|
|
|
|
BlackIce |
13-6-2004 1:28 |
Posts: 326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maiky
en jij bent niet professioneel genoeg om je in je antwoord eens duidelijk uit teleggen waarom jij dat denkt.
heb je het tegen mij over die vrachtwagen?
waarom ik dat denk, omdat die politierollers puur de snelheid meten, niets meer ... basta
|
|
Suzuki - Ride the winds of change |
|
GroesNap |
13-6-2004 1:29 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maiky
en jij bent niet professioneel genoeg om je in je antwoord eens duidelijk uit teleggen waarom jij dat denkt.
Lees dan eens terug..
|
|
|
|
maiky |
13-6-2004 1:29 |
 Posts: 421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlackIce
[...]
heb je het tegen mij over die vrachtwagen?
waarom ik dat denk, omdat die politierollers puur de snelheid meten, niets meer ... basta
nee was @ groesnap
|
|
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel |
|
GroesNap |
13-6-2004 1:30 |
Posts: 230 |
Veel verder dan "zo zit het en basta" komen jullie niet..
|
|
|
|
de_koen |
13-6-2004 1:31 |
 Posts: 5595 |
Ik ga slapen
Ik lees morgen je volgende grappen wel
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
maiky |
13-6-2004 1:32 |
 Posts: 421 |
ja best wel lachwekkend topic kunnen we niet aan nick vragen om de topic naam in "de leukste theori?en topic"te veranderen.
|
|
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel |
|
GroesNap |
13-6-2004 1:32 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
Ik ga slapen
Ik lees morgen je volgende grappen wel
Ga dan morgen ook eens in op wat ik zeg, in plaats van zeggen dat het grappen zijn. (ik blijf herhalen)
en ik ga ook slapen, tot morgen :P
|
|
|
|
BlackIce |
13-6-2004 1:34 |
Posts: 326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Veel verder dan "zo zit het en basta" komen jullie niet..
zucht, ik nodig je hierbij uit om naar de plaatselijke roller te komen
met een 10 pk brommer die 45 loopt
en een 5 pk brommer die 45 loopt, zelfde gewicht ed
ik geef je een vat als je me ongelijk komt bewijzen
met meer vermogen ben je rapper op je topsnelheid, ga je niet noodzakelijk sneller van (ja, tot op zeker niveau wel, maar eens je daar zit raak je enkel sneller tot top)
duseuh, volgens jouw gaat die mb van Fox_buster met 18-19 pk 10x sneller als een originele mb?
raar, want een mb met 70'je en uitlaat gaat al bijna even snel als hem, doet er alleen veel langer over
|
|
Suzuki - Ride the winds of change |
|
Bullet |
13-6-2004 1:41 |
 Posts: 12150 |
OMG GroesNap is echt achterlijk  (Y)
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Blukaap2 |
13-6-2004 9:55 |
 Posts: 9984 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Stoere praat hoor, je snapt dr zelf blijkbaar geen donder van als je denkt dat het gewicht van een brommer totaal niks uitmaakt voor de snelheid[...]
Ik zeg niet dat je in een lage versnelling minder vermogen heb :S is gewoon hetzelfde. Maar de politierollenbank is gewoon geen goed meetapparaat, omdat je in de eerste versnelling zo aan je toptoerental van het motorblok zit. Dan stopt de wijzer met verder lopen, omdat je motorblok zelf niet verder in de toeren gaat.
Nog maar een simpel voorbeeld geven, mag je zeggen of het klopt of niet.
Twee brommers, eentje weegt 50 kilo, andere 100. Ze hebben allebei precies hetzelfde motorblok/setup/tandwielverhoudingen enzo. Het enige verschil is het gewicht dat de brommer mee moet zeulen. Die van 50 kilo zal hal dan harder lopen, vanwege zn voordeel in gewicht.
Maar aangezien ze precies dezelfde setup hebben zullen ze op de rollerbank evenveel aangeven.
Volgens jou zou dus die van 50 kg meer aangeven op de rollerbank
1e punt:
Je bent gewoon stom als je denkt dat het gewicht ook maar iets uitmaakt in topsnelheid op zo'n lage snelheid.
Het scheelt alleen in acceleratie.
2e punt:
Je bent eerst aan het beweren dat dat ding minder vermogen heeft in de 1 omdat ie op zo'n rollenbank te snelmessage= Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Stoere praat hoor, je snapt dr zelf blijkbaar geen donder van als je denkt dat het gewicht van een brommer totaal niks uitmaakt voor de snelheid[...]
Ik zeg niet dat je in een lage versnelling minder vermogen heb :S is gewoon hetzelfde. Maar de politierollenbank is gewoon geen goed meetapparaat, omdat je in de eerste versnelling zo aan je toptoerental van het motorblok zit. Dan stopt de wijzer met verder lopen, omdat je motorblok zelf niet verder in de toeren gaat.
Nog maar een simpel voorbeeld geven, mag je zeggen of het klopt of niet.
Twee brommers, eentje weegt 50 kilo, andere 100. Ze hebben allebei precies hetzelfde motorblok/setup/tandwielverhoudingen enzo. Het enige verschil is het gewicht dat de brommer mee moet zeulen. Die van 50 kilo zal hal dan harder lopen, vanwege zn voordeel in gewicht.
Maar aangezien ze precies dezelfde setup hebben zullen ze op de rollerbank evenveel aangeven.
Volgens jou zou dus die van 50 kg meer aangeven op de rollerbank
1e punt:
Je bent gewoon stom als je denkt dat het gewicht ook maar iets uitmaakt in topsnelheid op zo'n lage snelheid.
Het scheelt alleen in acceleratie.
2e punt:
Je bent eerst aan het beweren dat dat ding minder vermogen heeft in de 1 omdat ie op zo'n rollenbank te snel op z'n toptoeren zit.
Maar op straat boeit dat niet.
Als wat jij zegt klopt zou dat ding op straat ook minder vermogen moeten leveren, net zoals op de rollenbank, gewoon omdat ie het niet kwijt kan.
Maar nu moet je eens naar deze grafiek kijken op een echte vermogensbank:

Daar neemt het vermogen af in de hogere versnellingen, dat doet het toch echt niet op een rollenbank, daar loopt het op.
2e voorbeeld:
Die van 50kg loopt niet harder dan die van 100kg omdat dat gewicht nauwelijks uitmaakt op die snelheid, die van 50kg zit er alleen veel sneller.
Dus ze geven praktisch hetzelfde vermogen aan op een rollenbank.
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 13-6-2004 9:56
|
|
Stoere brommers |
|
GroesNap |
13-6-2004 11:53 |
Posts: 230 |
Punt 1: Jij bent gewoon stom als je denkt dat gewicht niets uitmaakt voor topsnelheid. Je bent af, ga maar terug naar start (het natuurkundeboek)
Punt 2: Ik zeg niet dat een brommer in zn 1 minder vermogen heeft. Hij heeft in elke versnelling evenveel vermogen.
Een echt vermogensbank, zoals je op je plaatje laat zien, heeft een variable weerstand. In de eerste versnelling geven ze de bank veel meer weerstand, om goed te kunnen meten. De kracht op het achterwiel is in de eerste versnelling immers veel hoger als in de laatste. Naarmate ze in hogere versnellingen komen, zullen ze de weerstand verlagen zodat de motor toch genoeg toeren kan draaien.
Een brommerrollenbank zit veel simpeler in elkaar, die heeft maar 1 bepaalde weerstand. Hij is afgestemd om het vermogen te meten in de versnelling waarin brommers doorgaans de hoogste snelheid halen, de hoogste dus.
Een brommerrollenbank is dus niet proffesioneel genoeg om het vermogen in alle versnellingen te kunnen meten.
Quote: Die van 50kg loopt niet harder dan die van 100kg omdat dat gewicht nauwelijks uitmaakt op die snelheid, die van 50kg zit er alleen veel sneller.
Nogmaals, dit is dus gewoon onzin. Ga eerst maar eens iets over de natuurkunde leren want gewicht heeft wel degelijk invloed op topsnelheid.
Nu nog een heel simpel vraagje, waarom staat er eigenlijk op de rollmessage=Punt 1: Jij bent gewoon stom als je denkt dat gewicht niets uitmaakt voor topsnelheid. Je bent af, ga maar terug naar start (het natuurkundeboek)
Punt 2: Ik zeg niet dat een brommer in zn 1 minder vermogen heeft. Hij heeft in elke versnelling evenveel vermogen.
Een echt vermogensbank, zoals je op je plaatje laat zien, heeft een variable weerstand. In de eerste versnelling geven ze de bank veel meer weerstand, om goed te kunnen meten. De kracht op het achterwiel is in de eerste versnelling immers veel hoger als in de laatste. Naarmate ze in hogere versnellingen komen, zullen ze de weerstand verlagen zodat de motor toch genoeg toeren kan draaien.
Een brommerrollenbank zit veel simpeler in elkaar, die heeft maar 1 bepaalde weerstand. Hij is afgestemd om het vermogen te meten in de versnelling waarin brommers doorgaans de hoogste snelheid halen, de hoogste dus.
Een brommerrollenbank is dus niet proffesioneel genoeg om het vermogen in alle versnellingen te kunnen meten.
Quote: Die van 50kg loopt niet harder dan die van 100kg omdat dat gewicht nauwelijks uitmaakt op die snelheid, die van 50kg zit er alleen veel sneller.
Nogmaals, dit is dus gewoon onzin. Ga eerst maar eens iets over de natuurkunde leren want gewicht heeft wel degelijk invloed op topsnelheid.
Nu nog een heel simpel vraagje, waarom staat er eigenlijk op de rollenbank een schaal in kilowatts? Ik neem toch aan dat de gene die hem ontworpen heeft weet waar hij het over heeft, en dan maak je geen apparaat wat snelheid meet maar dat aangeeft in kilowatts :S
*edit waarom flipt mijn bericht steeds?? jouwe ook al.. vaag
Dit bericht is ge-edit door GroesNap op 13-6-2004 11:56
|
|
|
|
pepijn |
13-6-2004 12:12 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Punt 1: Jij bent gewoon stom als je denkt dat gewicht niets uitmaakt voor topsnelheid. Je bent af, ga maar terug naar start (het natuurkundeboek)
Punt 2: Ik zeg niet dat een brommer in zn 1 minder vermogen heeft. Hij heeft in elke versnelling evenveel vermogen.
Een echt vermogensbank, zoals je op je plaatje laat zien, heeft een variable weerstand. In de eerste versnelling geven ze de bank veel meer weerstand, om goed te kunnen meten. De kracht op het achterwiel is in de eerste versnelling immers veel hoger als in de laatste. Naarmate ze in hogere versnellingen komen, zullen ze de weerstand verlagen zodat de motor toch genoeg toeren kan draaien.
Een brommerrollenbank zit veel simpeler in elkaar, die heeft maar 1 bepaalde weerstand. Hij is afgestemd om het vermogen te meten in de versnelling waarin brommers doorgaans de hoogste snelheid halen, de hoogste dus.
Een brommerrollenbank is dus niet proffesioneel genoeg om het vermogen in alle versnellingen te kunnen meten.
[...]
Nogmaals, dit is dus gewoon onzin. Ga eerst maar eens iets over de natuurkunde leren want gewicht heeft wel degelijk invloed op topsnelheid.
Nu nog een heel simpel vraagje, waarom staat er eigenlijk op de rollmessage=Punt 1: Jij bent gewoon stom als je denkt dat gewicht niets uitmaakt voomessage=Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Punt 1: Jij bent gewoon stom als je denkt dat gewicht niets uitmaakt voor topsnelheid. Je bent af, ga maar terug naar start (het natuurkundeboek)
Punt 2: Ik zeg niet dat een brommer in zn 1 minder vermogen heeft. Hij heeft in elke versnelling evenveel vermogen.
Een echt vermogensbank, zoals je op je plaatje laat zien, heeft een variable weerstand. In de eerste versnelling geven ze de bank veel meer weerstand, om goed te kunnen meten. De kracht op het achterwiel is in de eerste versnelling immers veel hoger als in de laatste. Naarmate ze in hogere versnellingen komen, zullen ze de weerstand verlagen zodat de motor toch genoeg toeren kan draaien.
Een brommerrollenbank zit veel simpeler in elkaar, die heeft maar 1 bepaalde weerstand. Hij is afgestemd om het vermogen te meten in de versnelling waarin brommers doorgaans de hoogste snelheid halen, de hoogste dus.
Een brommerrollenbank is dus niet proffesioneel genoeg om het vermogen in alle versnellingen te kunnen meten.
[...]
Nogmaals, dit is dus gewoon onzin. Ga eerst maar eens iets over de natuurkunde leren want gewicht heeft wel degelijk invloed op topsnelheid.
Nu nog een heel simpel vraagje, waarom staat er eigenlijk op de rollmessage=Punt 1: Jij bent gewoon stom als je denkt dat gewicht niets uitmaakt voor topsnelheid. Je bent af, ga maar terug naar start (het natuurkundeboek)
Punt 2: Ik zeg niet dat een brommer in zn 1 minder vermogen heeft. Hij heeft in elke versnelling evenveel vermogen.
Een echt vermogensbank, zoals je op je plaatje laat zien, heeft een variable weerstand. In de eerste versnelling geven ze de bank veel meer weerstand, om goed te kunnen meten. De kracht op het achterwiel is in de eerste versnelling immers veel hoger als in de laatste. Naarmate ze in hogere versnellingen komen, zullen ze de weerstand verlagen zodat de motor toch genoeg toeren kan draaien.
Een brommerrollenbank zit veel simpeler in elkaar, die heeft maar 1 bepaalde weerstand. Hij is afgestemd om het vermogen te meten in de versnelling waarin brommers doorgaans de hoogste snelheid halen, de hoogste dus.
Een brommerrollenbank is dus niet proffesioneel genoeg om het vermogen in alle versnellingen te kunnen meten.
[...]
Nogmaals, dit is dus gewoon onzin. Ga eerst maar eens iets over de natuurkunde leren want gewicht heeft wel degelijk invloed op topsnelheid.
Nu nog een heel simpel vraagje, waarom staat er eigenlijk op de rollenbank een schaal in kilowatts? Ik neem toch aan dat de gene die hem ontworpen heeft weet waar hij het over heeft, en dan maak je geen apparaat wat snelheid meet maar dat aangeeft in kilowatts :S
*edit waarom flipt mijn berichtr topsnelheid. Je bent af, ga maar terug naar start (het natuurkundeboek)
Punt 2: Ik zeg niet dat een brommer in zn 1 minder vermogen heeft. Hij heeft in elke versnelling evenveel vermogen.
Een echt vermogensbank, zoals je op je plaatje laat zien, heeft een variable weerstand. In de eerste versnelling geven ze de bank veel meer weerstand, om goed te kunnen meten. De kracht op het achterwiel is in de eerste versnelling immers veel hoger als in de laatste. Naarmate ze in hogere versnellingen komen, zullen ze de weerstand verlagen zodat de motor toch genoeg toeren kan draaien.
Een brommerrollenbank zit veel simpeler in elkaar, die heeft maar 1 bepaalde weerstand. Hij is afgestemd om het vermogen te meten in de versnelling waarin brommers doorgaans de hoogste snelheid halen, de hoogste dus.
Een brommerrollenbank is dus niet proffesioneel genoeg om het vermogen in alle versnellingen te kunnen meten.
[...]
Nogmaals, dit is dus gewoon onzin. Ga eerst maar eens iets over de natuurkunde leren want gewicht heeft wel degelijk invloed op topsnelheid.
Nu nog een heel simpel vraagje, waarom staat er eigenlijk op de rollenbank een schaal in kilowatts? Ik neem toch aan dat de gene die hem ontworpen heeft weet waar hij het over heeft, en dan maak je geen apparaat wat snelheid meet maar dat aangeeft in kilowatts :S
*edit waarom flipt mijn bericht steeds?? jouwe ook al.. vaag 
Dit bericht is ge-edit door GroesNap op 13-6-2004 11:56
jongetje, het spijt me voor je maar je hebt gewoon ongelijk, ik ga niet in discussie met je want dat hebben andere mensen al gedaan......en dat hielp ook niet, maare tja je hebt gewoon ongelijk en je maakt jezelf alleen maar belachelijk.....
|
|
|
|
Leen |
13-6-2004 12:16 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Nu nog een heel simpel vraagje, waarom staat er eigenlijk op de rollenbank een schaal in kilowatts? Ik neem toch aan dat de gene die hem ontworpen heeft weet waar hij het over heeft, en dan maak je geen apparaat wat snelheid meet maar dat aangeeft in kilowatts :S
Dit bericht is ge-edit door GroesNap op 13-6-2004 11:56
omdat, eigenwijsje, die KW schaal niks met vermogen te maken heeft, maar met hoeveel stroom jouw brommer opwekt via die rol, rol staat aangesloten op een dynamo, en die geeft weer aan hoeveel vermogen hij opwekt via dat metertje.. een snel 50cc brommertje heeft dan bv ook geen 2kw vermogen,zoals de rollerbank jou doet geloven das beetje weinig, maar eerder rond de 6/7 kw
Dit bericht is ge-edit door Leen op 13-6-2004 12:16
|
|
|
|
Dit topic is 8879 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 9
|
|