Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cil. ---> loei heet....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 775 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19203 - Cil. ---> loei heet....
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

David 30-5-2004 16:21 Print reply
Posts: 259
Alvast bedankt voor jullie reply's
Ik ga maar op zoek naar een 80 kop, zal wel lastig worden denk....
Zouden een paar extra koppakingen helpen als tussen oplosing?

Zou 1 van jullie het kunnen uitproberen, op je cil een paar drupeltjes water gooien als ie op temp. is, en kijken of het ook meteen weg sist???
 
de_koen 30-5-2004 16:23 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David

Alvast bedankt voor jullie reply's
Ik ga maar op zoek naar een 80 kop, zal wel lastig worden denk....
Zouden een paar extra koppakingen helpen als tussen oplosing?

Zou 1 van jullie het kunnen uitproberen, op je cil een paar drupeltjes water gooien als ie op temp. is, en kijken of het ook meteen weg sist???


dat sissen is normaal op gietijzeren ac cilinder
maar er valt best nog meer uit te halen als jeje kop aanpast
 
Honda 5-Bak te koop
Blijhoofd 30-5-2004 16:35 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


dat sissen is normaal op gietijzeren ac cilinder
maar er valt best nog meer uit te halen als jeje kop aanpast


mijn ER word ook altijd loei heet

ik zou aan een ZR kop zien te komen en die uit boren voor 80cc

zon lage druk kop van ER heeft zon enorm gat erin

bij zr is dit veel minder

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
David 30-5-2004 16:55 Print reply
Posts: 259
Ok, als ik dan een kop op maat laat maken, maakt het dan ook uit welke?

Ik heb een
-lage druk kop met schuine bougie, met als voordeel grotere koelribben.

-een buitelandse kop met met rechte bougie en veel kleinere compressie ruimte, maar schroefdraad is stuk maar wel te maken, deze kop heeft kleinere koel ribben als nederlanse kop.

Ik kan wel aan een ZR kop komen, maar daar moet ik dan wat koelribben vanaf halen denk, voor de uitlaat.

Welke kan ik het beste nemen om uit te laten draaien? met het oog op prestatie en koeling?

Er zit hier in de buurt een bedrijf dat auto-blokken reviceerd, ik neem aan dat ze het daar wel kunnen, of moet het een speciale vorm hebben voor meer pk's???
Denken jullie dat zij dat kunnen met het oog op vermogen?


 
Wander 30-5-2004 17:12 Print reply

Posts: 613
lol

ik spuug ook iederdag om me cilinder, gaat ie mooi van blinken


 
[s]Heb[/s] Had een Aprilia RS, is nu gestole :'(
David 30-5-2004 19:09 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wander

lol

ik spuug ook iederdag om me cilinder, gaat ie mooi van blinken




Nuttig, maar weet iemand dus welke ik het best kan uitdraaien
 
de_koen 30-5-2004 19:10 Print reply

Posts: 5595
met recht bougie gat is makkelijker om uit te draaien
 
Honda 5-Bak te koop
David 31-5-2004 17:55 Print reply
Posts: 259
Eej ik heb die buitelandse kop gemaakt, die is nu dus goed. Deze kop is 9cc en geeft een compressie verhouding van 1 op 5.9 op een 50cc.

Op mijn 80 geeft dit dus +- 1 op 8.6 aan compressie verhouding.

Naar hoeveel cc kan ik hem nu het beste laten boren?
Moet ik hem zo laten boren zodat de compressie verhouding weer 1 op 5.9 word? of iets meer compressie???
Of maakt dat nie zo veel uit en moet ie gewoon 50.7mm worden?

Is de vorm van de ontbrandings kamer ook belangrijk voor de prestaties?

Ik ben van plan hem morgen te laten boren bij een auto-blok revisie bedrijf, wat mag zoiets kosten?


 
David 1-6-2004 15:01 Print reply
Posts: 259
Kan iemand a.u.b. antwoorden op mijn vorige reply, want wil eerst zelf wat info erover hebben voordat ik hem ga laten boren.
 
de_koen 1-6-2004 16:48 Print reply

Posts: 5595
Vorm is belangrijk ja, squish, squiqhband...

kosten: 20-25? ofzo
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 1523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved