Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cil. ---> loei heet....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 762 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19203 - Cil. ---> loei heet....
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

David 30-5-2004 13:07 Print topicpost
Posts: 259
Mijn cilinder plus kop worden heel erg heet, als ik er namelijk op spuug hoor je het zegmaar koken, netzoals je water over een elec. kookplaats gooit.
Is dat wel normaal.
Is dit bij jullie ook zo?

Bij mijn broer namelijk niet met 70eurokit op tsx...

Ik heb zelf 80cc Autissa met nieuwe zuiger erin, +- 90km ingereden. Suz. ER
Met 50cc lagedruk kop, dus met bougie er schuin in.
Ook word de kop eerder warm dan cil.
Kop is gietijzer, cil. is Aluminium.

Ik rij op castrol TTS 1 op 38.

Ook heb ik de ontsteking vervroegt door de sleufen in de grondplaat intevijlen, ontsteekt nu 0.5cm voor bdp.
Als ik dit niet doe loopt ie bagger.

Ik heb ook al een cdi van tsx erop geprobeert maar die kon ik nie goed afstellen omdat ik er nie in mocht gaan veilen van mn broer, werd ook erg warm mee en had geen pit...

Kortom is dit wel normaal?
Hebben jullie mischien een idee voor een temp. meter??

De koelribben enzo zijn goed schoon


 

Whoopz0r 30-5-2004 13:30 Print reply
Posts: 945
te veel lucht -> grotere sproeier misschien.

Goede warmte graad van de bougie?

En of het normaal is als je spuug gaat sissen, kan ik je niet vertellen, het is eerlijk gezegd nog nooit in mij opgekomen om een mn brommer te spugen.
 
Z
tsxerr 30-5-2004 13:32 Print reply

Posts: 1478
vreemde gewoonte om te spugen op je brommer
 
http://groups.msn.com/tsxer
Nick - Administrator 30-5-2004 13:39 Print reply

Posts: 4967
Move MF -> TF
 
de_koen 30-5-2004 13:57 Print reply

Posts: 5595
Het is normaal dat een gietijzeren cil warmer word dan een alu.Zolang er geen vermogenverlies optreed is het niet erg.
Ik zou je kop laten uitdraaien naar 49mm en je squish goed laten zetten.Want daar zit het voor een groot stuk in volgens mij.

1/38 is zeker vet genoeg met TTS, ik smeer zelf 1/40 (crosser) en 1/45 (brommer)


 
Honda 5-Bak te koop
mbrulezzz 30-5-2004 13:59 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

Het is normaal dat een gietijzeren cil warmer word dan een alu.Zolang er geen vermogenverlies optreed is het niet erg.
Ik zou je kop laten uitdraaien naar 49mm en je squish goed laten zetten.Want daar zit het voor een groot stuk in volgens mij.

1/38 is zeker vet genoeg met TTS, ik smeer zelf 1/40 (crosser) en 1/45 (brommer)




je rijd met 80cc cil en een 50cc kop!?
dat lijkt me al een probleem...

dat zou ik toch even vervange als k jou was voor een 80cc kop
 
MB racing
Wanker 30-5-2004 14:24 Print reply

Posts: 947
50cc kop op 80cc cil moet geen flikker uitmaken.

heb je wel afgesteld met lekker veel benzine? want das een groot deel van de koeling.

dus je moet niet zon zuinig mengseltje hebben waar ie net mee loopt.
 
No rap, No reggae, No hardstyle
de_koen 30-5-2004 14:26 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wanker

50cc kop op 80cc cil moet geen flikker uitmaken.

quote]


 
Honda 5-Bak te koop
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 30-5-2004 14:26 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wanker

50cc kop op 80cc cil moet geen flikker uitmaken.

heb je wel afgesteld met lekker veel benzine? want das een groot deel van de koeling.

dus je moet niet zon zuinig mengseltje hebben waar ie net mee loopt.



ok naar jou luisteren we dus iig nooit meer
 
nobody fuck with us!!
Roedie 30-5-2004 14:28 Print reply

Posts: 3531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wanker

50cc kop op 80cc cil moet geen flikker uitmaken.

heb je wel afgesteld met lekker veel benzine? want das een groot deel van de koeling.

dus je moet niet zon zuinig mengseltje hebben waar ie net mee loopt.


wanker!
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
RUTGER_86 30-5-2004 14:31 Print reply

Posts: 1184
het valt me nog mee dat je brommer uberhaupt wel loopt met die kop dat ie niet gaat pingelen.. regel eerst een 80cc kop en als ut dan nog niet goed is vraag het dan nog een keer

 
David 30-5-2004 14:56 Print reply
Posts: 259
Is het heel dom als ik zelf m'n kop groter dremmel?
dus naar 50.7mm (ja hij is nu uitgeboort)

Ik zou namelijk niet weten waar ik dat kan laten doen.

Ik heb ook nog een andere kop met de bougie er recht in, dit is een buitelandse met meer compressie, zou die beter zijn. Als ik er een paar extra koppakingen indoe?
 
BlizzarD 30-5-2004 15:06 Print reply

Posts: 2050
Ja dat is heel dom, krijg je namelijk nooit goed mooi gelijk
 
Koos non-brommerloos!
de_koen 30-5-2004 15:07 Print reply

Posts: 5595
gewoon die kop met de bougie er recht in laten uitdraaien
 
Honda 5-Bak te koop
-Markiej- 30-5-2004 15:52 Print reply

Posts: 1361
Heb je winkels voor he... die dat voor je kunnen doen....

pro tuning bijv..
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...
kpotappel86 30-5-2004 16:07 Print reply

Posts: 2679
verander je kop naar een 80 kop en stel hem goed af... dat is het hele gedoe... en tja wat is te warm 80 graden is bedrijfs temeratuur dus ja best warm....
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 1522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved