Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstel dilemma (MB)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 611 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19110 - afstel dilemma (MB)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbrulezzz 26-5-2004 22:18 Print topicpost

Posts: 2084
eey,

ik ben dus bezig met het afstellen van mijn MB, ik had deze hier voor perfect afgesteld met sproeier 105 (mikunie) en nu heb ik weer precies de zelfde setup.....

er is dus niks veranderd ik weer sproeier 105 er in en rijde, ik heb alle standen van de gasnaald gehad en geprobeerd aftestellen met de luchtschroef.

als ik de luchtschroef helemaal dicht deed deed ie het het beste. 1 slag open was gelijk slechter.

de naald naar benede werd ook steeds beter.

nu staat de naald dus zo diep mogelijk en de luchtschroeg staat helemaal in.

ook hoorde ik onder het rijden allemaal knallen uit mn uitlaat cker als ie niet meer in toeren klom maar bleef hangen. iets gas terug en het knallen werd minder maar bleef er wel.

de ontsteking staat 100% cker goed.

(wel heb ik ff gerede met verkeerde bekabeling maar dat zit nu ook goed....)

ik kom er ff nie meer uit iemand tips?

(p.s. ik heb ook sproeier 100 geprobeerd omdat ik d8 dat er een kleinere sproeier in moets maar daar liep ie alleen maar slechter op.....)

sorry voor t lange verhaal.

Dit bericht is ge-edit door mbrulezzz op 26-5-2004 22:21
 
MB racing

MB-SpEeDfReAk 26-5-2004 22:41 Print reply
Posts: 612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz

eey,

ik ben dus bezig met het afstellen van mijn MB, ik had deze hier voor perfect afgesteld met sproeier 105 (mikunie) en nu heb ik weer precies de zelfde setup.....

er is dus niks veranderd ik weer sproeier 105 er in en rijde, ik heb alle standen van de gasnaald gehad en geprobeerd aftestellen met de luchtschroef.

Er is niks veranderd, hoe kan dat dan, ineens?
je hebt weer 105 erin gedaan, waarom had je die eruit gehaald?
als ik de luchtschroef helemaal dicht deed deed ie het het beste. 1 slag open was gelijk slechter.
grotere sproeier misschien, anders wordt het een moeilijk verhaal
de naald naar benede werd ook steeds beter.
komt dus niet overeen met een te kleine sproeier

nu staat de naald dus zo diep mogelijk en de luchtschroeg staat helemaal in.

ook hoorde ik onder het rijden allemaal knallen uit mn uitlaat cker als ie niet meer in toeren klom maar bleef hangen. iets gas terug en het knallen werd minder maar bleef er wel.
ik zou zeggen grotere sproeier in dit geval
de ontsteking staat 100% cker goed.

(wel heb ik ff gerede met verkeerde bekabeling maar dat zit nu ook goed....)

ik kom er ff nie meer uit iemand tips?

(p.s. ik heb ook sproeier 100 geprobeerd omdat ik d8 dat er een kleinere sproeier in moets maar daar liep ie alleen maar slechter op.....)

sorry voor t lange verhaal.

Dit bericht is ge-edit door mbrulezzz op 26-5-2004 22:21

 
88
kpotappel86 26-5-2004 22:43 Print reply

Posts: 2679
welke carbo heb je(20mikuni???)
welke cilinder enzo... uitlaat...
is je ontsteking goed ?
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
mbrulezzz 26-5-2004 22:45 Print reply

Posts: 2084
ik heb een

50cc cil
20mm mikunie extern
std uitlaat


mn ontsteking staat goed maar wat kan er kapot zijn aan je ontsteking als je knallen hoort?

ik kan dus in zn 1,2, en 3 rijden zonder knallen... dan zet ik un in zn 4 en wil ik door de toerne trekken en gaat ie stottere.

en omdat ik de draden uit mn blok verkeerd om had zitten denk ik eigenlijk dat mn ontsteking kapot is...

maar ik wel diverse keren op 70 km/h gezete en vervolgens zakt ie dan weer terug naar 50 blijft een tijd hangen en klimt dan weer naar de 70 en dan weer naar de 50 km/h enz.....


Dit bericht is ge-edit door mbrulezzz op 26-5-2004 22:48
 
MB racing
Marthin 26-5-2004 23:13 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz

ik heb een

50cc cil
20mm mikunie extern
std uitlaat


mn ontsteking staat goed maar wat kan er kapot zijn aan je ontsteking als je knallen hoort?

ik kan dus in zn 1,2, en 3 rijden zonder knallen... dan zet ik un in zn 4 en wil ik door de toerne trekken en gaat ie stottere.

en omdat ik de draden uit mn blok verkeerd om had zitten denk ik eigenlijk dat mn ontsteking kapot is...

maar ik wel diverse keren op 70 km/h gezete en vervolgens zakt ie dan weer terug naar 50 blijft een tijd hangen en klimt dan weer naar de 70 en dan weer naar de 50 km/h enz.....


Dit bericht is ge-edit door mbrulezzz op 26-5-2004 22:48


duidelijk een geval van te veel brandstof.

ten eerste: 20mm achter een 50 is aardig groot

ten tweede: 105 op 50 is ook aardig groot

stop er eens een 16mm achter met sproeier 85 a 90

 
kpotappel86 26-5-2004 23:15 Print reply

Posts: 2679
mikuni hebben soms problemen met afstellen en op een 50cc zon grote carbo waarom tik je geen 16 op de kop of je origi carbo weer gewoon...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
mbrulezzz 26-5-2004 23:26 Print reply

Posts: 2084
een 16 mm carb heb ik nog liggen maar die 20mm steld makkelijker af d8 ik (--> extern)

naja k piel nog wel wat en anders zet ik die 16 er maar op
 
MB racing

Dit topic is 460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved