Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe hard gaat een suzuki TSX met 80 blok ongeveer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 800 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19025 - Hoe hard gaat een suzuki TSX met 80...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 25-5-2004 17:33 Print reply

Posts: 2468
Ah, dat wilde ik ff weten, voor crossen is 't idd, handig om wat meer vermogen over 't hele toerengebied te hebben, anders zit je de hele tijd je koppeling te gebruiken, ten eerste draait je motor daardoor enorm veel toeren waardoor alles veel meer slijt en volgens mij is een 80 blok sowieso sterker gebouwd als je kijkt naar de krukas e.d., die zijn er volgens mij wel opgebouwd om er ff ruig mee te doen, niet?
Crossen met een brommerblok is nou niet echt bevordelijk voor je blokje lijkt mij.

Zo eentje kan ik trouwens ruilen tegen mijn mtx, ding loopt, schakelt, koppelt en remt goed.
En loopt ongeveer 75-85 volgens de eigenaar(lichte vertanding), toch wel leuke ruil eh?



Dit bericht is ge-edit door Ollie op 25-5-2004 17:36
 
de_koen 25-5-2004 17:35 Print reply

Posts: 5595
die kerel met die 50cc die 85 gaat, das gewoon een belg, stomme aarzen
 
Honda 5-Bak te koop
Blukaap2 25-5-2004 17:54 Print reply

Posts: 9984
Als je fijn wil crossen moet je eigenlijk een std TSX80 uitlaat gebruiken en dan relatief lichte vertanding.
Heeft ie een lekker uitgesmeerde powerband, loopt gewoon erg prettig.

Ik rijd nu ook met 70 eurokit en std 50 uitlaat, maakt geen herrie, lekker brede powerband en loopt gewoon fijn, maximaal 7/8000rpm.
 
Stoere brommers
Blijhoofd 25-5-2004 17:58 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Als je fijn wil crossen moet je eigenlijk een std TSX80 uitlaat gebruiken en dan relatief lichte vertanding.
Heeft ie een lekker uitgesmeerde powerband, loopt gewoon erg prettig.

Ik rijd nu ook met 70 eurokit en std 50 uitlaat, maakt geen herrie, lekker brede powerband en loopt gewoon fijn, maximaal 7/8000rpm.


ik heb 70 euro kut 16 mm ongrenst luchfilter en proma 50 pijp maar dat vind ik echt heerlijk crossen helemaal met lichte vertanding 13-52

dat rost echt als een idioot door eht bos heen haal je met gemak 80 door het zand

dat ding wat je wilt kopen is gewoon een crosser voor kidneren he..... zijn hele kleine dingen

Dit bericht is ge-edit door Blijhoofd op 25-5-2004 18:00
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Blukaap2 25-5-2004 18:00 Print reply

Posts: 9984
Kun jij met 3000rpm in de 5 door het zand pruttelen ?
 
Stoere brommers
Blijhoofd 25-5-2004 18:00 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Kun jij met 3000rpm in de 5 door het zand pruttelen ?


ja

rond 1,5-2 k dee ik altijd als ik met een fietser ofzo mee ree

Dit bericht is ge-edit door Blijhoofd op 25-5-2004 18:02
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Blukaap2 25-5-2004 18:01 Print reply

Posts: 9984
Nee.
 
Stoere brommers
arrier 25-5-2004 18:33 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

[...]


ja

rond 1,5-2 k dee ik altijd als ik met een fietser ofzo mee ree

Dit bericht is ge-edit door Blijhoofd op 25-5-2004 18:02

op de weg zeker in ieder geval is 1.5 wel heel weinig 2 geloof ik wel op de weg
 
kpotappel86 25-5-2004 18:35 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

[...]

op de weg zeker in ieder geval is 1.5 wel heel weinig 2 geloof ik wel op de weg


ik rijdt dan ook iets van 35 40 ofzo hoor als ik 3k draai in ze 6 gaat best joh
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Hannes 25-5-2004 19:09 Print reply

Posts: 4530
Oooh ooh ik heb wat gemist. Nou mijn tsx is helemaal origineel. Niks vertuned ofz ori 20mm mikuni carb erop met ori membraan. Het enige "snelle" wat erop zit is proma80 uitlaat die nog begrenst van hier tot ginder. En een powerfilter maar dat maakt niet zo'n groot verschil.

Nou als ik gewoon op mijn brommer zit en dus volle wind vang rijd mijn tsx ongv 90 met 7,5-8d touren. Toen ik gisteren echt helemaal plat ging op een lange rechte weg heb ik met 9d touren 103km/h gereden.

Om even terug te komen op de koppeling, het is een 5plaats en de koppeling is gewoon geweldig. Kunt er goed snel mee wegtrekken en door de platen heen trekt je hem in de 1 met de koppeling ingeknepen zeker niet.

Het is waar als je zegt van een opgefokt 70cctje rijdt veel "leuker". Geef ik toe dat heb ik vroeger gereden. Maar dat is zo onbetrouwbaar als de pest en is heel erg aan slijtage onderheven. 80 blok is LC dus wordt minder snel warm vooral als je maar weinig touren draait. Omdat hij dus minder touren maakt slijt het veel minder en is het veel betrouwbaarder. Ook het benzine verbruik ligt een stuk lager dan een hoogtourige 70cc met 20mm. En het rijdt veel prettiger en rustiger dan een 70cctje. Ik heb trouwens vrij zware vertanding maar hij trekt met gemak een wheely en ik heb laatst nog met een mtx met 70cc gereden en die rij ik toch wel vrij makkelijk voorbij kwa trekkracht en top. Tevens heeft zo'n blok een 6 bak wat toch weer 1 versnelling meer opleverd. Ik ben er zeer over te spreken en kan iedereen zo'n blokje aanraden op zijn tsx. Ik heb er nog in de garage liggen dus inbox me daar maar over.

Dit bericht is ge-edit door Hannes op 25-5-2004 19:11
 
Supermotard, seperates the men from the boys

Dit topic is 1796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved