Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 3 tapeinden??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 512 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18925 - 3 tapeinden??
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tommy354 21-5-2004 21:18 Print reply
Posts: 108
3 tapeinden, niet ideaal maar tijdelijk lijkt het me geen probleem... ik heb het ook gedaan heb denk ik langer dan een maand met 3 tapeindes rond gereden, niks aan de hand, niks was krom alleen beetje roet aanslag op de plek waar het tapeind ontbrak en pakking tussen de kop en cil verneukt en er ontsnapte af en toe wat valse lucht (in de vorm van een tik) en hij ging 5 km per uur langzamer

Hoe je het kunt oplossen:
als alleen je draad is verneukt ff helicoil erin zetten (heel dun busje met draad erin) dan kun je gewoon je m6 draad houden

anders kun je altijd nog m7 tappen en een verloop stuk van m7 naar m6 bij de brommerboer halen (m7 pas ook als het goed is door het gat van de cilinder)

en als laatste red middel (heb ik gedaan) m8 draad tappen en er een m8 draadeind in knallen cilinder,kop en pakking netjes opboren en klaar


 
-Niellesie- 21-5-2004 21:21 Print reply

Posts: 6454
ik reed met me puch altijd met 2 draadendes omdat ik die klote moertjes er nooit op kreeg(god mag weten warom pas wel telkens)maar als je hem nog lang gaat gebruiken zou ik het niet doen en je cilinderkop word wel krom en hij gaat piepen
 
allalallalallalalallalala
HondaPXR 21-5-2004 21:31 Print reply
Posts: 257
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tommy354

3 tapeinden, niet ideaal maar tijdelijk lijkt het me geen probleem... ik heb het ook gedaan heb denk ik langer dan een maand met 3 tapeindes rond gereden, niks aan de hand, niks was krom alleen beetje roet aanslag op de plek waar het tapeind ontbrak en pakking tussen de kop en cil verneukt en er ontsnapte af en toe wat valse lucht (in de vorm van een tik) en hij ging 5 km per uur langzamer

Hoe je het kunt oplossen:
als alleen je draad is verneukt ff helicoil erin zetten (heel dun busje met draad erin) dan kun je gewoon je m6 draad houden

anders kun je altijd nog m7 tappen en een verloop stuk van m7 naar m6 bij de brommerboer halen (m7 pas ook als het goed is door het gat van de cilinder)

en als laatste red middel (heb ik gedaan) m8 draad tappen en er een m8 draadeind in knallen cilinder,kop en pakking netjes opboren en klaar




M7 is in Belg?e nogal "zeldzaam", die word zeer weinig gebruikt en vind je ook niet vaak (enkel sanitair) de meeste mensen hebben nog nooit een M7 gezien!
 
De Schout 21-5-2004 21:35 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaPXR

[...]


M7 is in Belg?e nogal "zeldzaam", die word zeer weinig gebruikt en vind je ook niet vaak (enkel sanitair) de meeste mensen hebben nog nooit een M7 gezien!


ga langst een willekeure garage die franse auto's verkoopt en zie daar...
 
tune tweak fiddle bang bummer
Bastiaanus 21-5-2004 21:42 Print reply

Posts: 54
ik heb idd nog zoon m7 tap verlengd m6 ligge , dus dan tap ik m gewoon m7 en dan draait ik m drin
 
anus
MTX 80 RII H 21-5-2004 21:43 Print reply
Posts: 336
M7 zuigt.

Das een klotemaat, of M6, of M8. Liever M8...
Gewoon een boor erdoorheen janken zodat er M8 in past.
 
It's a multiple-station rotation installation
-Niellesie- 21-5-2004 21:49 Print reply

Posts: 6454
ik had ook in een puchblok m7 zitten is idd klote maat want ik kon er nergens moertjes voor krijgen
 
allalallalallalalallalala
Bastiaanus 21-5-2004 21:51 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

ik had ook in een puchblok m7 zitten is idd klote maat want ik kon er nergens moertjes voor krijgen


het is een m7 verleng aan een m6
dus de m7 gaat in je blok en de m6 daar draai je je cilinderkopmoertje aan zeg maar
 
anus
-Niellesie- 21-5-2004 21:57 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bastiaanus

[...]


het is een m7 verleng aan een m6
dus de m7 gaat in je blok en de m6 daar draai je je cilinderkopmoertje aan zeg maar

das wel makkelijk maar zal wel duur zijn
 
allalallalallalalallalala
Bastiaanus 21-5-2004 22:13 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

[...]

das wel makkelijk maar zal wel duur zijn


0,45 cent

 
anus
-Niellesie- 21-5-2004 22:14 Print reply

Posts: 6454
dat valt wel mee dat zou ik dan doen
 
allalallalallalalallalala

Dit topic is 2049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved