Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 761 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18806 - yamaha dt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ties 21-5-2004 20:14 Print reply
Posts: 1333
dt is wel goed op te drijven. net zo makkelijk als honda. zijn genoeg snelle spullen voor.
goed kijken naar koppeling en voorvering wat al verteld is. ding ziet er netjes uit.
goed op de onsteking letten. die zijn ook niet altebest. als je em goed op wil vokken. malossi of athena/eurocilindro der + homoet uitlaat en 20 mikunie.
en dat van de standaard 12/16mm is onzin. die van mij heb nooit gelekt en je wili niet weten wat ik daarmee gedaan heb.
 
wageningen 21-5-2004 21:13 Print reply
Posts: 341
mijn 16mm mukini lekt wel van me dt
 
pruttel, pruttel...... plop!!!
Abarth-500 21-5-2004 21:29 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wageningen

mijn 16mm mukini lekt wel van me dt


maar mikuni is niet het ori merk dat is TK, oftewel Teikei.

@ ties
Ik heb er iig veel slechte ervaring mee, en wel meer mensen hoor, maar als jij dat niet hebt is het alleen maar mooi toch..
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Apriliars105 21-5-2004 21:36 Print reply

Posts: 6111
Ik had ook probleempjes maet mijn carb, die liep steeds over...

maar ik snap wel dat hij niet voor hjonda gaat, waarschijnlijk vind hij een MT minder mooi (ik ook) en is een MTX weer een stuk duurder... Dilemma... Honda is wel beter als yamaha vind ik, daarom vaak ook duurder...

edit: Niet goed doorgelezen, ik zie net dat je hem al hebt...

Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 21-5-2004 21:37
 
As finishing touch, God created the Dutch
-Niellesie- 21-5-2004 21:58 Print reply

Posts: 6454
ik heb slechte ervaring met dt mijne heeft namelijk nog nooit gelopen in die hele fucking tijd die ik hem had
 
allalallalallalalallalala
Zygo 21-5-2004 22:02 Print reply

Posts: 196
Ik hoop mijn RDtje binnekort lopend te krijgen (blok is ver hetzelfde als een DT)

Volgende week eens tegen Karel racen met mijn MTX
 
devos_karel 22-5-2004 23:00 Print reply
Posts: 43
mijn voorvering werk heel goe, eigenlijk te goe nar mijn goesting, maarja, hij rijd vlot 70, soms 80,maar kzou er binnekort een neiuwe cilinder wille insteke, mee een grotere inhoud dan 50cc.Tot hoeveel kan er op deze gestoke worde?

Kheb oit gehoord da ge op sommige brommers nen 110 cc kunt steke ofzo.. maar da was van een ander merk.. tot hoeveel cc zou hierop passen?
 
Abarth-500 22-5-2004 23:31 Print reply

Posts: 1532
op dt kan kan maximaal 70cc, als je 100 of 110 cc wilt dan moet je eerst een 80cc blok hebben, want daar past het wel op..
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
devos_karel 23-5-2004 18:32 Print reply
Posts: 43
en azo een blok, da moet ik dan van nen ander brommer af hale ofzo?
En wa zou mij da ongeveer kosten denkte?

 
Abarth-500 23-5-2004 18:35 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: devos_karel

en azo een blok, da moet ik dan van nen ander brommer af hale ofzo?
En wa zou mij da ongeveer kosten denkte?




het blok wat er zonder enige aanpassing op past is het blok van een dt80mx, ac dus..

Je hebt ook nog 80 lc blokken van yamaha, maar daarvoor moet je ophangpunten lassen en plek vinden voor de radiateur, wat amper te doen is want dat ding past er voor geen meter onder..

prijs voor een ac blok zal toch minimaal 120 euro zijn en voor een lc blok ook zoiets, maar daar moet je ook nog een radiateur en slangen voor hebben, en das ook weer extra geld...

Dit bericht is ge-edit door Abarth-500 op 23-5-2004 18:37
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Mr.Pink 23-5-2004 18:56 Print reply

Posts: 776
Ik heb ook zo'n k*t mikuni 16mm. Me gasschuif zat vast in me carb.
 
Mr.Pink 23-5-2004 18:59 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: devos_karel

mijn voorvering werk heel goe, eigenlijk te goe nar mijn goesting, maarja, hij rijd vlot 70, soms 80,maar kzou er binnekort een neiuwe cilinder wille insteke, mee een grotere inhoud dan 50cc.Tot hoeveel kan er op deze gestoke worde?

Kheb oit gehoord da ge op sommige brommers nen 110 cc kunt steke ofzo.. maar da was van een ander merk.. tot hoeveel cc zou hierop passen?


Als die te zacht is moet je hem de volgende keer met andere voorvork olie vullen. je hebt 5W 40, 10W 40 en 15W 40.Moet je ff vragen welke voor stugger is weet ik niet.
 
Ed Honda CB50J 23-5-2004 19:00 Print reply

Posts: 4190
Een DT is aardig snel te maken hoor mijne LIEP met 50 eurocil - snelle Luhao pijp - ori 16mm carb ECHTE 90km/u
Ik vind DT's veel mooier als MT's . Een DT is gewoon veel voller en ziet er niet echt kwetsbaar uit.
Kwa betrouwbaarheid is de MT vele malen beter, en heeft een MT veel minder onderhoud nodig.

Dus remember - Je MOET je DT echt iedere zaterdag ( of iig 1x in de week ) goed nakijken, met name de ontsteking !

Wat je ook het beste gelijk kan doen, is het ontstekingskapje eraf halen ( dus de hele linker carterkap ) en er vloeibare pakking tussen doen, zodat de ontsteking waterproof is. Doe dit ook met je bobine ( plastic erom heen oid ) en met je bougiekapje.
Als je dit hebt gedaan heb je een groot deel van je problemen voorkomen.
Wel moet je de ontsteking regelmatig bijstellen, dus om de 500 - 750 km moet je ze opnieuw afstellen.



Dit bericht is ge-edit door Blorn op 23-5-2004 19:02
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Mr.Pink 23-5-2004 19:05 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Een DT is aardig snel te maken hoor mijne LIEP met 50 eurocil - snelle Luhao pijp - ori 16mm carb ECHTE 90km/u
Ik vind DT's veel mooier als MT's . Een DT is gewoon veel voller en ziet er niet echt kwetsbaar uit.
Kwa betrouwbaarheid is de MT vele malen beter, en heeft een MT veel minder onderhoud nodig.

Dus remember - Je MOET je DT echt iedere zaterdag ( of iig 1x in de week ) goed nakijken, met name de ontsteking !

Wat je ook het beste gelijk kan doen, is het ontstekingskapje eraf halen ( dus de hele linker carterkap ) en er vloeibare pakking tussen doen, zodat de ontsteking waterproof is. Doe dit ook met je bobine ( plastic erom heen oid ) en met je bougiekapje.
Als je dit hebt gedaan heb je een groot deel van je problemen voorkomen.
Wel moet je de ontsteking regelmatig bijstellen, dus om de 500 - 750 km moet je ze opnieuw afstellen.



Dit bericht is ge-edit door Blorn op 23-5-2004 19:02


dat zijn aardig wat punten. ;-O
 
Ed Honda CB50J 23-5-2004 19:08 Print reply

Posts: 4190
Jaja, eigenlijk ben ik gewoon boos dat ik dit moet vertellen

En Eigenlijk moet je helemaal geen DT kopen
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved