Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch die tikt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 591 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18099 - Puch die tikt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tommy354 22-4-2004 15:41 Print topicpost
Posts: 108
Hmm.. mijn puch maxi tikt..
Als je rijd dan tikt ie niet zo vaak
maar als je optrekt en afremt tikt heel erg

(mis wel 1 schroef waarmee de cilinder vast zit ivm dol schroefdraad in de karter)


 

Tsxdude AKU MicheL 22-4-2004 16:09 Print reply

Posts: 10676
Zit er speling op je vliegwiel? check dat eerst maar eens...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
kpotappel86 22-4-2004 16:18 Print reply

Posts: 2679
kan ook wel goed dat je zuiger gaar is.... dat je dat hoort... hoor je geen lekke koppaking geluid omdat je maar meej 3 bouten/tapeinden vast heb gezet
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Bazz -> DRD 22-4-2004 16:19 Print reply

Posts: 1884
Is het toch niet je ketting die veel te strak of veel te los staat? Anders je zuigerveren of lagers.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
dmaster 22-4-2004 16:23 Print reply
Posts: 6
Ik denk dat die aan het pingelen is..
Even voor de mensen die niet weten wat dat is dat is dus. als je bougie een vonk geeft gaat je mengsel uitzetten, als je mengsel uit zet krijg je een hogere druk en als die druk te hoog word dan gaat ut mengsel zelfontbranden en hoor je een tikkend geluid. Het is trouwens heel slecht voor je moter.. Ik denk dat je jou ontsteking terug moet zetten (door je contactpunten te stellen) hij moet maar een heeeeeeeel klein stukje terug want anders verlies je vermogen,. Of als je er een 70cc op hebt gezet dan moet je er een 70kop op zetten of een dikke koppaking erop zetten.

Suc6
 
Wizzel 22-4-2004 17:04 Print reply

Posts: 100
ontsteking kan idd te vroeg staan, grondplaat met de klok meedraaien.

vliegwiel zit slecht vast, dan hapt ie tegen je spoelen en kan ook je ontstekingstijstip veranderen omdat de bolling die op je vliegwiel zit verdraait. kijk ook of je spie nog onbeschadigd is.

of je krukas heeft teveel radiale speling, dan heb je gewoon een nieuwe krukas nodig, heb ik laatst ook moeten vervangen
 
Leen 22-4-2004 17:08 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

kan ook wel goed dat je zuiger gaar is.... dat je dat hoort... hoor je geen lekke koppaking geluid omdat je maar meej 3 bouten/tapeinden vast heb gezet


een lekke koppakking is meer een ploppend geluid, alsof er iemand met een machinegeweer bezig is :P
 
Tsxdude AKU MicheL 22-4-2004 17:34 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wizzel

ontsteking kan idd te vroeg staan, grondplaat met de klok meedraaien.

vliegwiel zit slecht vast, dan hapt ie tegen je spoelen en kan ook je ontstekingstijstip veranderen omdat de bolling die op je vliegwiel zit verdraait. kijk ook of je spie nog onbeschadigd is.

of je krukas heeft teveel radiale speling, dan heb je gewoon een nieuwe krukas nodig, heb ik laatst ook moeten vervangen



what about gewoon lagerspeling.... dus kwestie van krukaslagers vervangen
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
tommy354 22-4-2004 20:51 Print reply
Posts: 108
Hmm tis een beetje raar want ik had de cilinder eerst (weekje terug) ook met 3 draadeindes vast enzo ene toen wou ik de bovenste karter helft vervangen maar dit ging niet door omdat dit een andere was en het blok is dus even uitmekaar geweest en sinds dien tikt ie dus het lijkt niet aan de lagers liggen ofwel?
 
YaaB 22-4-2004 21:31 Print reply
Posts: 63
Zal idd het spietje wel zijn.. die is misschien eraf geschoven toen ik het vliegwiel erop zette .
 
Blorn 22-4-2004 22:09 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tommy354

Hmm tis een beetje raar want ik had de cilinder eerst (weekje terug) ook met 3 draadeindes vast enzo ene toen wou ik de bovenste karter helft vervangen maar dit ging niet door omdat dit een andere was en het blok is dus even uitmekaar geweest en sinds dien tikt ie dus het lijkt niet aan de lagers liggen ofwel?
Nieuwe lagers gebruikt? Bigend en smallend lager gecontroleerd op speling?
 
MC Beuner 22-4-2004 22:20 Print reply

Posts: 3687
een puch tikt en rammelt bijna altijd, maar gaan niet kapot
 
Vivatje snor
Blorn 22-4-2004 22:41 Print reply

Posts: 13825
Right

http://membres.lycos...ch%20drijfstang2.avi

Dit alles door de meest brute setup die je maar kan bedenken... Origineel.

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 22-4-2004 22:42
 
Endymion 23-4-2004 20:35 Print reply

Posts: 1583
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Nieuwe lagers gebruikt? Bigend en smallend lager gecontroleerd op speling?


gewoon de big end lager lijkt mij het meest mogelijke nie meteen beginne met zuigerveren en krukas lagers...
 
As your agent, I am beyond death
-jaZper- 23-4-2004 21:09 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Right

http://membres.lycos...ch%20drijfstang2.avi

Dit alles door de meest brute setup die je maar kan bedenken... Origineel.

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 22-4-2004 22:42


wow, maar die tik dat kan zoonb eetje alles zijn, als je puch nog steeds even hard loopt en nog steeds goed stationair loopt (als hij dat al deed) en je hebt geen speling dan gewoon door rijden, het is maar een puch, compleet motorblok vervang je voor weinig, en misschien kan je nog wel 5000 km hiermee door rijden, maar dat is dus gokken
 
groene motoren gaan harder
tommy354 23-4-2004 22:39 Print reply
Posts: 108
Jah de brommer reed eerst ook lekker reed 65 met standaart 50cc en alleen een proma GP uitlaat maar ik denk ook dat het aan de compressie ligt omdat die cilinder maar met 3 draadeindes vast zit. dit ga ik binnenkort oplossen ff cilinderopboren naar 8 of 9 mm en dan zet ik er ook meteen 70cc op en dan ben ik benieuwd of ik ervanaf ben
 

Dit topic is 4415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved