Ik snap er niet veel meer van.
Op me 125cc zat eerst altijd een 20mm mikuni 2 bouts carb er zit een motoair spons schuimfilter op en er zat altijd een 210 MIKUNI sproeier in
(lange 6 kant dus!)
Nu heb ik sinds kort een 28mm mikuni carb met datzelfde schuimfilter. Toen ik de 210 MIKUNI 6kant sproeier er in deed kon ik amper gas geven of hij viel uit. Er moest dus naar mij weten groter in want hij deed buuuuh. Ik heb vandaag een 280 MIKUNI 6 kant gekocht en toen kon ik al half gas geven.
Ik ging een testrit maken maar ik kwam er achter dat hij amper power had en hij kwam ook niet op toeren. met choke uit wat beter en af en toe wou hij een beetje. Daarna had ik de luchtschroef bijna helemala in gedraait en toen deed hij het nog beter. Nou ik had 2 straten laag toerig gereden want echt hard ging dus niet en ik kwam thuis en de cilinder was loeiheet.
Normaal word hij wel zo warm maar dan als ik 40 minute aan het rijden ben of zo zelfs de bouten van het spruitstuk waren zeer warm. De bougie er uit gehaald met een lap en die was nogal grijs (was nieuw dus kon niet zo goed de kleur bekijken) dus naar mij idee moet er een nog grotere sproeier in.
Maar nu zegt de 1 man 280 is al mega groot!
De ander roept nee 200 kehin er in.
Wat moet ik nou doen ik snap het niet.
Hij heeft GEEN valse lucht
En de benzine komt iig goed in de carb want die stroomde laatst lekker over toen de vlotter niet goed zat. En er is ook niks aan veranderd sinds ik de 20mm er af heb gehaald (motorisch enzo)
Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 20-4-2004 20:55
Dit bericht is ge-edit door Pol de MT5 Crosser op 20-4-2004 21:02
20 mikuni 2 bouts carberateur maakt boven de sproeier 160 niet meer uit wat voor sproeier je er in doet omdat de gasnaald te dik is.
Lijkt me dat als ie met 160 goed loopt, met 210 gruwelijk verzuipt.
Dat bluhhhh heeft ie namelijk ook als je sproeier veelste groot is ->mengsel ontbrand niet.
Als ik jou was zou ik voor de grap dus sproeier 160 eens proberen.