PRO TUNING |
21-3-2004 18:19 |
 Posts: 4000 |
Airsal - Eurokit beregoede cilinders qwa levensduur - alleen om de 5000 km originele nieuwe Airsal zuiger monteren.
Mensen hier in de buurt hebben er al zo`n 35000 km mee gereden in school - woon/werk verkeer.
Je kunt ze in 50 & 70 cc uitvoering bestellen.
|
|
|
|
mb-cruisefather.nl |
21-3-2004 19:27 |
 Posts: 266 |
Zijn die zuigertjes zo zwak dan?
Of lopen ze ergens op stuk in de cil?
Zijn er dan nog sterkere zuigertjes voor te krijgen?
5000 km per zuiger is opzich wel voldoende denk ik.
Hoe merk je dat de zuiger versleten is?
Vermogenverlies of loopt het zakie gewoon vast?
|
|
|
|
Pas |
21-3-2004 19:47 |
 Posts: 1181 |
voor de prijs van zo'n 50 imi koop je zo weer een nieuwe. Ze lopen heel hard, die van mij doet 12500 toeren en na zo'n 1500km is er niets te zien aan de cillinderwand, zuiger wat minder maar dat is mijn schuld omdat ik te ongeduldig was met inrijden
|
|
GSXR600K1 |
|
-jaZper- |
21-3-2004 20:00 |
 Posts: 3841 |
zuigertjes lopen snel vast helaas, verder zijn het tragecilinders, ze zuipen veel, maar betrouwbaarheid is wel hoger dan imi, nicacil wand is ook beter.
aleen de prijs is veel te duur geworden, ik zou voor imi gaan
Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 21-3-2004 20:00
|
|
groene motoren gaan harder |
|
mb-cruisefather.nl |
21-3-2004 20:08 |
 Posts: 266 |
Pas, hoe hard rijje met die eurokit en met welke twv?
Ik moet nml. niet al te hard. 
Ik denk dat ik iig wel voor de eurokit zou gaan, want ik wil hem niet om de zoveel km helemaal moeten vervangen.... en ik las dat het soms na 600 km al gebeurt kan zijn.
Ik heb trouwens geen ervaring met vastlopers.
Is daar een faq over?
Hoe zie je zoiets aankomen en wat moet je doen om vooral niet heel hard op je bek te gaan?
Als dat al kan....
|
|
|
|
honda mt rider |
21-3-2004 20:12 |
Posts: 114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl
wat moet je doen om vooral niet heel hard op je bek te gaan?
Als dat al kan....
niet zo hard rijden natuurlijk
maar ff serieus, ik zou voor de imi gaan, ze zijn helemaal niet zo slecht als iedereen denkt,
ik heb een imi, die zat er al op toen ik hem kocht, en sinds ik hem heb zijn dr al ong. 2000 km mee gereden, hij doet het nog net zo goed als eerst, snelheid ongeveer 70/75, ligt ook aan twv
|
|
www.forum-topracing.tk |
|
Pas |
21-3-2004 20:31 |
 Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl
Pas, hoe hard rijje met die eurokit en met welke twv?
Ik moet nml. niet al te hard.
Ik denk dat ik iig wel voor de eurokit zou gaan, want ik wil hem niet om de zoveel km helemaal moeten vervangen.... en ik las dat het soms na 600 km al gebeurt kan zijn.
Ik heb trouwens geen ervaring met vastlopers.
Is daar een faq over?
Hoe zie je zoiets aankomen en wat moet je doen om vooral niet heel hard op je bek te gaan?
Als dat al kan....
Ik heb na 100m me gas al open getrokken en ik had nergens last van. Ik had alleen wel zelf alles ff afgewerkt, pooten met een heel fijn vijltje en suigerveren met heel fijn schuurpapier. Ik rij 1 op 23 met zo'n 12500 toeren op 15:42 twv. Hij ging op me teller met tegenwind 90/95 en wind mee 110 (1x 120). maar dat komt omdat ik er met me dremel aan gezeten heb...
Imi's doen het goed, maar ik zowiezo voor een snelle 50 een 16mm carb aanraden. "t kan zijn dat je 2 voetpakkingen nodig hebt btw
|
|
GSXR600K1 |
|
mb-cruisefather.nl |
21-3-2004 20:34 |
 Posts: 266 |
Is er geen betere "sucker" te krijge voor de 50cc airsal?
En hoe merk je dattie vast ga lope?
Kwil me lak een beetje mooi houde  .
Lope die dingen lkkr op de std carb, ruimere luchtlangetjes, en std snel uitlaat?
|
|
|
|
PRO TUNING |
21-3-2004 20:39 |
 Posts: 4000 |
Zuigers van Eurokit zijn wel goed, maar zoals bij elke cilinder met een nicasil wand kan deze in het aluminium gedrukt worden als de zuiger te ruim wordt en gaat kantelen. Daarom om de 5000 km nieuwe zuiger (dit geldt voor elke nicasil cilinder)
|
|
|
|
mb-cruisefather.nl |
21-3-2004 20:47 |
 Posts: 266 |
Kan ik beter dus uit voorzorg du al gewoon om de 5000 km een nieuwe zuiger erin zetten of nie?
Kwilgeen vastloper want kben bang dat ik knoerhard op me bek ga. 
Isset trouwens nie schadelijk voor de cilinder als de zuiger (of nicasil wand ,wat je ook bedoelt) in het aluminium gedrukt word?
Of gebeurt dit alleen op het moment van vastlopen?
|
|
|
|
Dr.Insane |
21-3-2004 20:48 |
Posts: 66 |
Waarom pas je niet een orginele cylinder aan evt.??
Ik denk als je een orgi aleen ff de uitlaatpoort uitdremelt en evt.de inlaat dan gaat ie net zo hard als een snelle 50cc. 
En een immi 50cc daar is niks mis meej hoor.
Zuigers hoeven ook niet sneller dan een snelle 50 met merk stuk te gaan.
Maar ik zou een orgi aanpassen vanwege de kilometers die je rijd.
En je merkt vanzelf wel as ie vastloopt. 
Dan begint ie ineens in te houden totdat je achterwieltje blokkeerd. 
En dan ben je altijd te laat.
|
|
|
|
mb-cruisefather.nl |
21-3-2004 20:54 |
 Posts: 266 |
Dus alstie vastloopten tijdens het rijden,ga je gewoon opje bek?
Ma had geluk,auto sloeg vast voor het stoplicht  .
Ik heb ook gedacht aan het aanpassen van een 50 ori.
Maar alsje dan toch zoveel moeite doet,waarom dan niet een nieuwe cil.
Zuiger zou pas na een jaar aan vervanging toe zijn.
Ik weet niet hoeveel je uit een ori zou kunnen persen?
|
|
|
|
Dr.Insane |
21-3-2004 21:00 |
Posts: 66 |
Nou je kan er net zoveel uithalen toch?!?
Het is allebij 50cc,alleen zal de zuiger van de orgi ff zwaarder zijn,maar dat zal ook wel aan te passen zijn.
En neej je gaat niet op je bek mits je in een bocht zit. 
En die moeite doe je omdat een orgi ff beter qua kwaliteit is dan de immi natuurlijk.
|
|
|
|
mb-cruisefather.nl |
21-3-2004 21:02 |
 Posts: 266 |
als ik een50snel zou kope pak ik een airsal
schijnt een betere kwaliteit te hebben dan immi.
Kweenie of ie zo goed is als de ori?????
Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 21-3-2004 21:04
Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 21-3-2004 21:20
|
|
|
|
mb-cruisefather.nl |
21-3-2004 21:23 |
 Posts: 266 |
Met mijn geluk zalik wel in een bocht zitten dan 
Is die airsal zo goed al ori afgezien van de zuigerprobs met nikasil?
Ik vin hemnml. welaardig aantrekkelijk.
|
|
|
|