Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bougiegat uit het midden bij MB/MT???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 673 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16946 - Bougiegat uit het midden bij MB/MT?...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CoenMt5 20-3-2004 12:08 Print topicpost
Posts: 106
Ik heb een poosje terug mijn kop afgedraaid, dat ging best goed, het resultaat was mooi en hij reed er heel goed mee.

Alleen toen ik mijn blok ging reviceren en mijn cilinder eraf haalde zag ik dat mijn zuiger mijn kop licht geraakt had terwijl ik de squish nog vrij ruim genomen had. Wat blijkt; het bougiegat zit niet precies in het midden, en daar had ik hem op af laten draaien.

Nu is mijn vraag, is dat altijd zo??? ik heb een andere kop liggen, met wat onnauwkeurige metingen leek het zo te zijn dat die wel in het midden zit, maar het meet niet echt fijn, en het is maar een klein stukje wat hij niet in het midden zit.
 

Joscross 20-3-2004 13:20 Print reply

Posts: 12501
Toevallig een 50 kop op een 70cc?
 
Ed Honda CB50J 20-3-2004 13:26 Print reply

Posts: 4190
als je een 50 kop op een 70cc zet moet je eigenlijk altijd ff een extra voetpakking ertussen doen

Neem geen risico's
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
CoenMt5 20-3-2004 13:46 Print reply
Posts: 106
Nee het gaat om een 50 kop op een 50cc. Maar omdat er geen fatsoenlijke koppen voor Honda's te koop zijn, laat ik ze op mijn vaders werk uitdraaien.

Bij die kop waar ik dat bij gedaan had zat de kop er zeg maar "scheef" op. Er viel dus een heel klein randje buiten de cilinder en een klein randje van het vlakke deel kwam boven de cilinder. Daar kwam mijn zuiger dus tegen.

Ik rijd nu dus met 2 koppakkingen, en das niet echt ideaal.
 
Blorn 20-3-2004 14:11 Print reply

Posts: 13825
Weet je zeker dat het aan je kop ligt? AFAIK zit het gat namelijk gewoon in het midden. Niet misschien speling op je bigend lager?
 
CoenMt5 20-3-2004 15:05 Print reply
Posts: 106
Het was ook duidelijk als je een koppakking op de kop legde of de losse cilinder op de kop, dat de verbrandingsruimte niet recht boven de cilinder kwam. Het is ook een onlogische kant waarop hij scheef is, het gat zit een beetje rechtsachter (dacht ik tenminste) dat slaat natuurlijk nergens op.

Waarschijnlijk zullen niet al teveel mensen hun kop afgedraait hebben dus waarschijnlijk weet ook niemand hier dit (mss die gast van Protuning).

Misschien weet iemand wel een manier om het fatsoenlijk te meten. Ik heb nu wel een beetje met een schuimaat zitten klooien, maar das altijd en beetje gokken en maar hopen dat je oog er precies boven hangt omdat je schuifmaat 1cm boven het gat hangt.
 
PRO TUNING 20-3-2004 15:23 Print reply

Posts: 4000
Bij de meeste koppen zit het bougiegat niet in het midden.
Wij draaien de koppen niet alleen af, maar maken een andere vorm in de kop die dan altijd weer recht is t.o.v. de bougie hiervoor gebruiken we standaard 166 S koppen.
We hebben nu blinde koppen laten gieten, hiervan kunnen we voor alle MB/T/X 50 t/m 125 cc nu de juiste vorm in maken.
We voorzien deze koppen ook van lange schacht bougies omdat hier voor het racen meer keuze in is. Op de testbank geven deze koppen op een 50 cc 1 Pk winst t.o.v. een aangepaste standaard kop zonder te detoneren met een heel hoge compressieverhouding.
 
huh 20-3-2004 16:53 Print reply
Posts: 1755
Er bestaan idd zeker cilinderkoppen met bougiegat uit het midden...'offset squish chambers' heeft Bell het over. Maar voor zover ik weet kan jouw probleem hooguit tot detonatie leiden, maar niet dat de zuiger de kop raakt.

Bij alle Honda MB/MT koppen die ik hier heb liggen zit het gat in het midden btw.
 
Hans F 20-3-2004 17:42 Print reply
Posts: 4326
idd, ding zit bij mb/t en nsr in het midden (bij mij iig altijd wel)
 
PRO TUNING 21-3-2004 11:54 Print reply

Posts: 4000
Wat bedoelt wordt dat de bougiegat wel in het midden van de verbrandingsruimte zit maar niet helemaal haaks op het pasvlak van de cilinder staat - scheef geboord zeg maar.
 
brommercrazy 21-3-2004 12:58 Print reply

Posts: 2594
je hebt je blok gereviseerd?
heb je daarbij een andere krukas nodig gehad?
MB/MT heeft namelijk 2 maten, de ene is iets langer als de andere...
 
brommercrazy 21-3-2004 13:00 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

je hebt je blok gereviseerd?
heb je daarbij een andere krukas nodig gehad?
MB/MT heeft namelijk 2 maten, de ene is iets langer als de andere...



edit: ik zie dat je hem WILT GAAN reviseren.

Hoe groot zijn de putjes? Zitten ze aan de rand of in het midden van de kop?
 
Lawrence 21-3-2004 13:02 Print reply

Posts: 663
degene die de kop heeft uitgedraaid heeft dit moeten zien.. als de kop via het bougiegat is ingespannen, en deze iets uit het midden zit, zal is een duidelijke slingering waar te nemen..
 
mt80 21-3-2004 13:21 Print reply

Posts: 2071
hij heeft zijn blok al gereviseerd, zit nieuwe drijfstang in de krukas

 

Dit topic is 742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved