scooterkiller |
10-3-2004 23:59 |
 Posts: 2987 |
mmm oke deamon nn thnx voor het vertrouwen
Mare octaan-improver is dat wat of vrij nuteloos?
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
kpotappel86 |
11-3-2004 0:03 |
 Posts: 2679 |
ik denk niet dat het nuteloos is hoor het loopt echt wel wat beter(iets fellerre ontbranding enzo...)
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Ralf |
11-3-2004 0:06 |
 Posts: 9073 |
Bijna goed, met een hoger octaangetal kan je met een hogere compressie gaan rijden, waardoor de ontbranding krachtiger is en er meer vermogen uitkomt
|
|
|
|
superior mt7 |
11-3-2004 0:09 |
 Posts: 2675 |
ik doe vliegtuig techniek en dara gebruiken ze bij de zuigermotoren meestal avgass ja ...je hebt avgas in vesrchillende octaan waardes maar het komt er op neer dat er meer octaan in zit voor betere verbranding en ter voorkoming van detonatie...
|
|
V8 |
|
scooterkiller |
11-3-2004 0:09 |
 Posts: 2987 |
Thnx Ralfieieieieieie en superior
Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 11-3-2004 0:11
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
Lawrence |
11-3-2004 0:20 |
 Posts: 663 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
ik doe vliegtuig techniek en dara gebruiken ze bij de zuigermotoren meestal avgass ja ...je hebt avgas in vesrchillende octaan waardes maar het komt er op neer dat er meer octaan in zit voor betere verbranding en ter voorkoming van detonatie...
er zit geen octaan in brandstof, octaan is een brandstof waarmee andere brandstoffen worden vergeleken.
Om de klopvastheid van een brandstof te bepalen zijn er 2 stoffen genomen, van de 1 werd aangenomen dat deze klopvastheid 0 heeft, dit is heptaan, en van de andere dat deze klopvastheid 100 heeft, dit is octaan.
Brandstof met octaangetal 98 heeft dus dezelfde klopvastheid als een mengsel van 98 procent octaan en 2 procent heptaan, maar dat zegt absoluut nix over de samenstelling ervan.
|
|
|
|
kpotappel86 |
11-3-2004 7:34 |
 Posts: 2679 |
welke soorten heb je dan avgas 100 afgsas 120 of niet zo berekend...
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Hans F |
11-3-2004 8:33 |
Posts: 4326 |
av(iation)gas
verder krijg je, lijkt mij, als er niks op is aangepast, eerder minder vermogen door brandstoffen die moeilijker ontbranden.
|
|
|
|
Neonlampje |
11-3-2004 8:39 |
 Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
av(iation)gas
verder krijg je, lijkt mij, als er niks op is aangepast, eerder minder vermogen door brandstoffen die moeilijker ontbranden.
shit ik was dat van aviation net aan het tiepen
nouwja 
Tklinkt allemaal wel stoer, maar je krijgt er wat hans al zegt geen direct vermogen voor terug.. je zult je compressieverhouding omhoog moeten gooien, mocht je er winst uit willen behalen.
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
11-3-2004 12:14 |
 Posts: 8499 |
men zegt dat de motor, als je avgas in je benzine hebt gemikt, ook kouder blijft oid.. heb ik ooit opgevangen op de crossbaan
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Hans F |
11-3-2004 12:33 |
Posts: 4326 |
tja, als het niet meer een klein beetje pingeld (wat het normaal wel doet, als je een beetje op het randje zit) zal het idd wel kouder blijven als het dat niet meer doet
|
|
|
|
dick1 |
11-3-2004 12:46 |
Posts: 971 |
maat van mij rijd ook altijd op avgas. haald ie uit duitsland in drums. weet niet of ie het mengt met normale benz...
hij rijd trouwens met JR A-kit, onder de crossers wel bekend neem ik aan, tuning beurtje van 1500 euro
en die gekke verhalen die deamonkind verteld zijn natuurlijk bs.
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
11-3-2004 12:48 |
|
dick1 |
11-3-2004 12:52 |
Posts: 971 |
ja  volgens mij leef ik nog
ik ben symen trouwens, te lui om me broertje uit te loggen.
cross jij nog wel aapwin?
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
11-3-2004 12:57 |
|