Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #15517 - Inlaat Athena
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 377 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Erik_N |
6-2-2004 12:40 |
 Posts: 5360 |
Bij me Athena,(net zoals iedere athena 125) zit boven de inlaat een extra poortje, geen idee hoe het heet. Anyways, die gaat als de zuiger op ze laagste punt komt niet helemaal open. De spoelpoorten gaan met twee voetpakkingen net aan open, maar daar is eentje nog nieuw van, en dan heb ik ze dus nog niet platgedraaid zegmaar. Dus zal ik er 3 nodig hebben dus om ze helemaal open te laten gaan.
Die poort, moet die dus helemaal open?
En boeien die drie voetpakkingen op vermogensverlies, zo ja, hoe span ik dan cilinder in om hem iets afte draaien, die onderkant lijktm e namelijk zo kwatsbaar om op in te spannen.
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Blukaap |
6-2-2004 13:55 |
 Posts: 10008 |
Dat bovenste poortje (boostpoort) hoeft niet helemaal open.
WS opent ie ook later dan de spoelpoorten, dat klopt ook.
Komt doordat de poort zo vreselijk steil omhoog gericht staat.
|
|
Bastila is lief |
|
Pingu |
6-2-2004 14:35 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik_N
Bij me Athena,(net zoals iedere athena 125) zit boven de inlaat een extra poortje, geen idee hoe het heet. Anyways, die gaat als de zuiger op ze laagste punt komt niet helemaal open. De spoelpoorten gaan met twee voetpakkingen net aan open, maar daar is eentje nog nieuw van, en dan heb ik ze dus nog niet platgedraaid zegmaar. Dus zal ik er 3 nodig hebben dus om ze helemaal open te laten gaan.
Die poort, moet die dus helemaal open?
En boeien die drie voetpakkingen op vermogensverlies, zo ja, hoe span ik dan cilinder in om hem iets afte draaien, die onderkant lijktm e namelijk zo kwatsbaar om op in te spannen.
je kunt beter je poorten niet geheel laten openen en een fatsoenlijke squish houden dan andersom.
Het beste is natuurlijk de bovenkant iets af te draaien, en ze volledig te laten openen. Of de cilinder de kwatsbaar is weet ik niet  moet normaal gezien kunnen, maar heb er geen ervaring mee. Dacht trouwens dat je gewoon een soort van zuiger moest draaien, van bv kunstof en die in cil proppen, en zo inspannen. Moet dan wel goed klemmen uiteraard.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Erik_N |
6-2-2004 21:05 |
 Posts: 5360 |
Naja, doen ik er voorderest niets aan, kan hem misschien wel ff iets laten afdraaien, maar moek ook weer alu voetpakking maken, of iedere keer ele stapel eronder. Naja, geen zin in, dus zal het wel zo laten.
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
de_koen |
6-2-2004 21:26 |
 Posts: 5595 |
idd bus draaien die in je cil komt zodat je hem kan inspannen.
wel eerst soort van 'kras' maken in de cilinderwand, om afbrokkelen tegen te gaan.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Erik_N |
6-2-2004 21:59 |
 Posts: 5360 |
Zag trouwens vanmiddag wel op me vaders werk, hadden ze een plaat op de draaibank, een hele grote ronde, om cirkelzaagbladen ed in te spanne. In principe kon ie daarop ingespannen worden, door de twee "klemmen" die erop zaten (net als bij een vresbank) tussen de onderste koelribben vast te zetten.
Neem ik gewoon ook ff gare cil mee, kenk het daarop proberen, alst niet werkt, boeiend  .
Hoe bedoel je kras in de cilinder? Gewoon randje trekken met schuifmaat oid?
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Dit topic is 377 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|