Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Inlaat Athena

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 789 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15517 - Inlaat Athena
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik_N 6-2-2004 12:40 Print topicpost

Posts: 5360
Bij me Athena,(net zoals iedere athena 125) zit boven de inlaat een extra poortje, geen idee hoe het heet. Anyways, die gaat als de zuiger op ze laagste punt komt niet helemaal open. De spoelpoorten gaan met twee voetpakkingen net aan open, maar daar is eentje nog nieuw van, en dan heb ik ze dus nog niet platgedraaid zegmaar. Dus zal ik er 3 nodig hebben dus om ze helemaal open te laten gaan.

Die poort, moet die dus helemaal open?
En boeien die drie voetpakkingen op vermogensverlies, zo ja, hoe span ik dan cilinder in om hem iets afte draaien, die onderkant lijktm e namelijk zo kwatsbaar om op in te spannen.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!

Blukaap 6-2-2004 13:55 Print reply

Posts: 10008
Dat bovenste poortje (boostpoort) hoeft niet helemaal open.
WS opent ie ook later dan de spoelpoorten, dat klopt ook.
Komt doordat de poort zo vreselijk steil omhoog gericht staat.
 
Bastila is lief
Pingu 6-2-2004 14:35 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_N

Bij me Athena,(net zoals iedere athena 125) zit boven de inlaat een extra poortje, geen idee hoe het heet. Anyways, die gaat als de zuiger op ze laagste punt komt niet helemaal open. De spoelpoorten gaan met twee voetpakkingen net aan open, maar daar is eentje nog nieuw van, en dan heb ik ze dus nog niet platgedraaid zegmaar. Dus zal ik er 3 nodig hebben dus om ze helemaal open te laten gaan.

Die poort, moet die dus helemaal open?
En boeien die drie voetpakkingen op vermogensverlies, zo ja, hoe span ik dan cilinder in om hem iets afte draaien, die onderkant lijktm e namelijk zo kwatsbaar om op in te spannen.
je kunt beter je poorten niet geheel laten openen en een fatsoenlijke squish houden dan andersom.
Het beste is natuurlijk de bovenkant iets af te draaien, en ze volledig te laten openen. Of de cilinder de kwatsbaar is weet ik niet moet normaal gezien kunnen, maar heb er geen ervaring mee. Dacht trouwens dat je gewoon een soort van zuiger moest draaien, van bv kunstof en die in cil proppen, en zo inspannen. Moet dan wel goed klemmen uiteraard.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Erik_N 6-2-2004 21:05 Print reply

Posts: 5360
Naja, doen ik er voorderest niets aan, kan hem misschien wel ff iets laten afdraaien, maar moek ook weer alu voetpakking maken, of iedere keer ele stapel eronder. Naja, geen zin in, dus zal het wel zo laten.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
de_koen 6-2-2004 21:26 Print reply

Posts: 5595
idd bus draaien die in je cil komt zodat je hem kan inspannen.


wel eerst soort van 'kras' maken in de cilinderwand, om afbrokkelen tegen te gaan.
 
Honda 5-Bak te koop
Erik_N 6-2-2004 21:59 Print reply

Posts: 5360
Zag trouwens vanmiddag wel op me vaders werk, hadden ze een plaat op de draaibank, een hele grote ronde, om cirkelzaagbladen ed in te spanne. In principe kon ie daarop ingespannen worden, door de twee "klemmen" die erop zaten (net als bij een vresbank) tussen de onderste koelribben vast te zetten.

Neem ik gewoon ook ff gare cil mee, kenk het daarop proberen, alst niet werkt, boeiend.

Hoe bedoel je kras in de cilinder? Gewoon randje trekken met schuifmaat oid?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!

Dit topic is 377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved