Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Tsx in opbouw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 651 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #15478 - Tsx in opbouw
Pagina 16 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 28561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BlackIce 6-5-2004 15:03 Print reply
Posts: 326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchmannetje

weet iemand waar je zo'n verloop stukkie kan halen, met zo 1 gataje en 3 gatajes.. zit ook bij leovincie krul uitlaat, zodat je scoot demper op je tsx buis kan zetten


50cc.nl artikelnr: 14707 en 14708
ene voor 22mm buis, en eentje voor 24mm

en nu weg uit mijn topic als het er niets mee te zien heeft , ga casper nog wat lastigvallen
 
Suzuki - Ride the winds of change
BlackIce 6-5-2004 19:25 Print reply
Posts: 326
Zo, daarstraks even een maatje grotere sproeier gezet (voor de zekerheid, want stond daarvoor proma op) en eens gestart
start van 1e kick, maar moet duidelijk nog wat aan gasnaald/luchtschroef gewerkt worden (voor filmpje is alleen stationair sproeier wat ingedraaid zodat hij goed start)

geluid is trouwens ook niet echt representatief, aan de cilinder zit hij nog niet vast genoeg gedraaid (lekt daar wat olie dus ...), zit geen rubber bij tussenstuk, daar zie je ook gassen uitkomen
en binnenste van de demper staat er los op zonder boutjes vast, EN er zit geen wol in

al bij al vind ik het geluid nog goed meevallen gezien die factoren :p

anyway filmpje tsx

/edit: voor de mensen die niet goed kijken
ik krijg al commentaar dat tsx stilvalt in lage toeren
als je goed kijkt zie je dat ik kill-switch links van handvat induw ..., daarna zet ik hem terug op run en zet ik contact af

Dit bericht is ge-edit door BlackIce op 6-5-2004 19:54
 
Suzuki - Ride the winds of change
BlackIce 6-5-2004 21:20 Print reply
Posts: 326
oh kut :p
andere o-ring gezet bij neutraalschakelaar, terug blokolie in en hij lekt niet meer
so far so good ...
maar toen kvs gevuld
lekte wat aan boutje boven thermostaat, beetje aangedraaid, *knap*, de kop eraf :p
kan ik dus morgen gaan kloten met linkse tap
ik wou hem net gaan afstellen deze avond
 
Suzuki - Ride the winds of change
Pistonpen Paultje 6-5-2004 21:26 Print reply

Posts: 8678
Hmm, geluid lijkt verdacht veel op me MTX...
 
BlackIce 7-5-2004 12:05 Print reply
Posts: 326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Hmm, geluid lijkt verdacht veel op me MTX...


klonk die dan ook zo gaar?
hij klinkt nu al water, heb stukje fietsband (was net de goede maat om over de buis te schuiven :p) op tussenstuk gedaan, uitlaat wat vaster gedraaid en er demperwol in gedaan
Kvs boutje heb ik er ook uitgehaald met linke tap en er een imbusje ingezet
maar hij heeft wel nog last van valse lucht, hij valt uit na een halve minuut - minuutje stationair, en komt echt niet op toeren (zoals je wel hoort in het filmpje, maar zelfs na wat te prullen met luchtschroef is er geen verandering, dus zal wel door die valse lucht komen)
ik heb al spruitstuk rubber besteld wat ik morgenvroeg mag gaan halen, cilinderpakkingen lekt hij normaalgezien niet langs, dus ik hoop dat het dat rubber is
anders is het mss keerring van krukas
 
Suzuki - Ride the winds of change
SuzukiMARC 7-5-2004 13:17 Print reply

Posts: 3023
maar hij is wel zwaar mooi
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
Martijn 7-5-2004 13:33 Print reply
Posts: 10000
netjes thomas...ding ziet er ook goed uit ..

en hij loopt iig.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
BlackIce 7-5-2004 15:05 Print reply
Posts: 326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

netjes thomas...ding ziet er ook goed uit ..

en hij loopt iig.


hij loopt zeker
nu zelfs bijna perfect (heeft nog altijd een klein dipje in lage toeren, maar al veeeeeeeel minder)
heb een maat kleinere sproeier erin gezet en een luchtfilterdeksel met 7-8 5mm gaten eropgezet (had ik nog liggen dus ...)
 
Suzuki - Ride the winds of change
phil is chil 7-5-2004 15:26 Print reply

Posts: 483
als ik het dus allemaal goed begrijp kun je op zo'n 80cc blok lc van tsx-of-gamma gewoon cilinder van rmx onder bouwen?
 
<3 the massive
SkaBla [Pim] 7-5-2004 15:39 Print reply

Posts: 4659
nie rtop een 80cc blok....maar op een 50 blok
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
FoX-racing 10-5-2004 14:14 Print reply

Posts: 1034
shit pagina 16 daar kapt die ermee

ik wil fotos als die in elkaar zit ooooOOh dit is gewoon genieten echt uber mooi dat ding

maar weer zeg ik het je koop toch een crossmotor
dit is een beetje zonde van geld maarja boeiend VETHEID
 
\ XL500 | CR125 /
FoX-racing 10-5-2004 14:22 Print reply

Posts: 1034
gast maar heb een vraag hoe ga je dat oplossen met dat stuur met die handle barrol waar ga je dan je sluiteltje proppen?

je contact moet ook een plekkie hebben of laat je die gewoon weg
 
\ XL500 | CR125 /
Perdelul 10-5-2004 14:28 Print reply
Posts: 457
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce

[...]


not again
straks komen bart (en/of clim) weer argumenteren

leuk compliment, daar niet van, maar oordeel daar pas over als hij helemaal af is
anders krijg je weer discussie's


Ik wil niet irri zijn ofzo hoor...
maar mijn argumenten komen niet meer omdat ik die tsx niet meer heb, ik vond die van mij goed enzo maar nu wil bart hem gaan perfectioneren, moet hij zelkf weten daar nie van maar toen ik ermee kon rijden hak zoiets van, zit verlichting op hij rijdt en brengt je van a naar b. Deze tsx heeft een mooier frame mooiere uitlaat, enzo mooiere velgen, en zo kan ik nog wel meer dingen op noemen maja krijg ik dadelijk weer commentaar van andere mensen . eerlijk gezegd heb ik een beetje spijt dat ik me tsx zo heb verbouwd en voor dat bedrag, want ik had me rijbewijs er al van kunne betalen, dus al die brommertje laten me op het moment helemaal koud, ik ga voor ene auto en niks anders meer (mesien nog motor). maar het is wel leuk op het forum te blijven lezen.
dus van mij hoor je alleen nog maar mijn meningen en niet meer van dat 1337 tsx beter is ofzo interesseert mij helemaal geen ruk meer.


blackice...keep up da goed wurk

ben benieuwt naar eind resultaat eigelijk.
 
BlackIce 10-5-2004 16:07 Print reply
Posts: 326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FoX-racing

shit pagina 16 daar kapt die ermee

ik wil fotos als die in elkaar zit ooooOOh dit is gewoon genieten echt uber mooi dat ding

maar weer zeg ik het je koop toch een crossmotor
dit is een beetje zonde van geld maarja boeiend VETHEID


ik kap er zeker niet mee
maar het gaat nu even stil liggen in verband met de examens
omdat ik er dan toch niets aan ga/kan doen, ga ik wat dingen naar de straler/coater brengen (keienbuts, linker/rechter carterdeksel en de achterveer), worden allemaal gewoon zwart (noem het boring, teveel rood is ook niet goed , en een blauwe veer is ook geen zicht )

toch denk ik dat veel mensen de kosten van mijn tsx wat overschatten
die tsx heb ik gekocht voor een 125 euro (zonder kappen), jaartje daarvoor had ik tsw gekocht voor 150 euro
deze tsx is nu een mix, frame van de ene, blok van de andere
en voor de rest (vork ed) beetje beste geselecteerd
van losse onderdelen heb ik er in totaal net geen 250 euro aan betaald (keerringen/lagers, stuur, spatborden, zadelovertrek, 2de hands uitlaat, ...)

dus ik vind de kosten erg goed meevallen (als je sommetje maakt van die 1337 tsx )
als de tsx af is, denk ik dus dat er een kleine 450 euro inzit aan geld (nee, die tsw niet erbij rekenen, want die komt ook terug in elkaar )
ik vind je argument van crosbrommer kopen dus niet echt "juist"
 
Suzuki - Ride the winds of change
BlackIce 10-5-2004 16:11 Print reply
Posts: 326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Perdelul
Ik wil niet irri zijn ofzo hoor...
maar mijn argumenten komen niet meer omdat ik die tsx niet meer heb, ik vond die van mij goed enzo maar nu wil bart hem gaan perfectioneren, moet hij zelkf weten daar nie van maar toen ik ermee kon rijden hak zoiets van, zit verlichting op hij rijdt en brengt je van a naar b. Deze tsx heeft een mooier frame mooiere uitlaat, enzo mooiere velgen, en zo kan ik nog wel meer dingen op noemen maja krijg ik dadelijk weer commentaar van andere mensen . eerlijk gezegd heb ik een beetje spijt dat ik me tsx zo heb verbouwd en voor dat bedrag, want ik had me rijbewijs er al van kunne betalen, dus al die brommertje laten me op het moment helemaal koud, ik ga voor ene auto en niks anders meer (mesien nog motor). maar het is wel leuk op het forum te blijven lezen.
dus van mij hoor je alleen nog maar mijn meningen en niet meer van dat 1337 tsx beter is ofzo interesseert mij helemaal geen ruk meer.


blackice...keep up da goed wurk

ben benieuwt naar eind resultaat eigelijk.


dat was geen verwijt aan jouw adres hoor, ik wou maar gewoon zeggen ... hoeveel pagina's van dit topic staan er wel niet vol met vergelijkingen tussen deze tsx en die 1337 tsx? ik had alleszinds geen zin om die discussie te herstarten

en qua kosten, ja, zie de post hierboven he, ik heb me erg ingehouden

eneuh, van auto-motor kwestie
ik heb al een auto (alhoewel er hier maar weinig zijn die dat weten buiten ralf), en een motor had ik ook bijna , maar ik schoot 300 euro geld te kort
ik bekijk die tsx puur als hobby, want als plaatselijk vervoer gebruik ik een originele piaggio ciao
 
Suzuki - Ride the winds of change

Dit topic is 28561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 16 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved