Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - membraamklep??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15335 - membraamklep??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 1-2-2004 17:50 Print topicpost

Posts: 2524
ik zit met het probleem dat mijn brommer helemaal niet meer aan wil slaan.

hier ff het verhaal:
op school wil ik aanrijden en dan slaat hij af, ik krijg hem na heel veel moeite 1 keer gestart (o.a. bougie vaak schoongemaakt) en als ik niet volgas rijd dan verzuipt ie hem (denk ik je hoort iig geen knalle meer en hij valt helemaal weg), hij rookt volgas nog wel heel erg. Elke keer als ik dus maar een beetje gas terug nam verzoop ie..

2 dagen hierna heb ik hem nog 1 keer aan de gang gekregen en hij rookte toen ook heel veel, maar ik kreeg hem stationair slecht lopend (hij sloeg veel te gemakkelijk af dus maar hij hield het wel ff).

Ik ben toen rond gaan rijden en hij sloeg al vrij snel af, hierna heb ik hem niet meer aan de gang gekregen (cab schoongemaakt, ipv 140mikuni een 130 rechterkrukkaskeering en uitlaat nagekeken ook heb ik het zonder luchtslang geprobeert).

Ik dacht eerst dus dat het toch een krukkaskeering was, maar nu kwam ik op het idee dat het een membraamklep zou kunnen zijn, denken jullie ook dat dit zal kunnen of had ik hem dan toch vaker aan kunnen laten slaan…

 

Joscross 1-2-2004 19:07 Print reply

Posts: 12501
simpel te controleren denk?
gewoon ff naar je membraam kijken
 
MC Beuner 1-2-2004 19:10 Print reply

Posts: 3687
ik heb ooit een afgebroken membraam klep gehad met een NIEUWE 110 zeta
hij was van metaal
 
Vivatje snor
Teunmenator 1-2-2004 19:20 Print reply

Posts: 2524
ja idd maar kheb hem net in mekaar zitten en ik haal slechte punten voor school dus ons pap en ons mam zitten te zeiken dat ik moet leren. Daarom wilde ik ff horen of het ergens op sloeg wat ik dacht...
 
Luc 1-2-2004 19:21 Print reply

Posts: 3590
Je mag wel achter de computer, maar niet met je brommer bezig zijn?
 
Teunmenator 2-2-2004 9:39 Print reply

Posts: 2524
ik begon er dus niet over omdat ik da al had verwacht en natuurlijk zou ik zelf ook zeggen kijk ff. Maar aangezien ik dus niet al te veel tijd ervoor heb wil ik ff weten of het kan zijn dat het aan de membraamkleppen ligt.

Of denken jullie dat ie dan toch had moeten starten.

Als nou blijkt dat ik een membraamklep "kwijt" ben moet ik dan ook mijn cilinder eraf halen om te kijken of het iets heeft aangericht??
 
brommercrazy 2-2-2004 10:53 Print reply

Posts: 2594
lijkt me sterk dat door de membraam klep je brommer gaat roken. Ik denk dat als je het blok reviseert al van veel problemen af bent.
 
bazzz 2-2-2004 13:23 Print reply

Posts: 182
ik vrees idd, 1 van je keringen overleden
 
Teunmenator 2-2-2004 16:16 Print reply

Posts: 2524
wat merk je er dan van als je membraamklep is afgebroken??

en hoe kom je het best bij je linkerkrukaskeering? zit die achter je grondplaat..
 
POM 2-2-2004 16:56 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

wat merk je er dan van als je membraamklep is afgebroken??

en hoe kom je het best bij je linkerkrukaskeering? zit die achter je grondplaat..

het kan heel goed hor dat ie kapot is en van te rijke benzine gaat ie ook roken dus dat zegt niet veel ook al mag het niet tog maar ffies kijken
10min werkje

wat merk je er dan van als je membraamklep is afgebroken??

hij start dan niet

Dit bericht is ge-edit door POM op 2-2-2004 16:59
 
Teunmenator 4-2-2004 9:41 Print reply

Posts: 2524
wel godver het was dus ook niet mijn membraam klep (hij bleek wel 0,2mm opentestaan en ik heb dat carbonplaatje toen omgedraait). Mijn brom maakt dus geen 1 tik zeg maar. De bougie geeft een mooie blauwe vonk en hij trekt hem over 1cm de vonk. Ik heb mijn luchtslang er al afgehad ik heb al benzine in het bougiegat dedumpt mijn contactpuntjes staan goed. Wat kan het zijn, zou het kunne zijn dat er een zuigerveer is uitgenaaid want aan het vliegwiel te voelen heb ik nog vrij veel compressie (hij lijkt me de kickstart overigens wel meer compressie te hebben als bij het vliegwiel)
 
scooterkiller 4-2-2004 9:48 Print reply

Posts: 2987
Het kan ook zijn dat je rechterkeering eruit ligt en dat ze daardoor olie verbrand, maarja dat ruik je zo aan de uitlaatgassen die eruitkomen.

Of vast/gebroken zuigerveer
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Teunmenator 4-2-2004 9:57 Print reply

Posts: 2524
Ik heb hem al opengehad zaterdag namiddag alleen toen was de winkel al dicht, maar hij zat er vast in en zag er goed uit. Daarbij heb ik hem al ooit kapot gehad maar dan kreeg ik hem toch wel ooit aan het lopen met die lekke keering.

En daarom snap ik het niet, ik zou bijna zeggen dat er een knik ik me kabelbougie kabel zit, maar hoe zou je dat door kunnen meten (kheb al veel uitgeprobeert)j of heeft iemand nog een idee wat het nog meer kan zijn...
 
-jaZper- 4-2-2004 10:01 Print reply

Posts: 3841
hehe, heb je je hele blok open gehad enzo, kijk maar eest naar je mooie halve membraam kleppen, ik heb dat zo vaak megemaakt dat ik de mankementen wel kan dorrmen, boven een bepaald toerental blijft hij rijden eronder staal hij gewoon af, en koop in godsnaam crabonnen klepjes als je die nog niet had ik snap niet waarom ze nog ijzeren kleppen durfen te verkopen

EDIT: laat maar ik heb de rest nu wel gelezen

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 4-2-2004 10:03
 
groene motoren gaan harder
Teunmenator 4-2-2004 16:09 Print reply

Posts: 2524
maar het kan dus zijn dat ie of geen compressie heeft. of dat er een knik in mijn bougie kabel zit
weet iemand nog iets meer?
 
Ed Honda CB50J 4-2-2004 18:12 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

hehe, heb je je hele blok open gehad enzo, kijk maar eest naar je mooie halve membraam kleppen, ik heb dat zo vaak megemaakt dat ik de mankementen wel kan dorrmen, boven een bepaald toerental blijft hij rijden eronder staal hij gewoon af, en koop in godsnaam crabonnen klepjes als je die nog niet had ik snap niet waarom ze nog ijzeren kleppen durfen te verkopen

EDIT: laat maar ik heb de rest nu wel gelezen

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 4-2-2004 10:03


Ey bedankt Jazper

Volgens mij heb ik dan OOK dat probleem
Kan je dan gewoon je klepjes omdraaien ??

maarja, bij mij zijn ze niet 'half' ?
maar gewoon nog 'heel' kan het zijn dat ze uitgelubberd zijn ??

Sorry teun dat ik hier ff gebruik van maak

suc6
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 2441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved